Hoofdcategorieën
Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 26: Squirtle & Mantine! Waar is de Water Stone?
Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!
Episode 26: Squirtle & Mantine! Waar is de Water Stone?
''Waar is de volgende gym?'' vroeg Devon. Devon, Janice en Daniel waren inmiddels op weg naar de volgende stad.
''Dat is in Ecruteak City, de leader is Morty. Hij is gespecialiseerd in Ghost-Pokemon'' zei Daniel. ''Het is ongeveer twee dagen lopen''
''2 hele dagen? Is er een geen kortere weg?'' zuchtte Janice.
''Nope, de weg waar we nu lopen is de snelste'' zei Daniel. Janice had helemaal geen zin om zo lang te lopen. Maar ze hield niet van klagen, dus hield ze maar haar mond.
''Ha, die Morty gaat er zeker aan!'' Devon stak zijn vuist in de lucht. ''De ongeslagen status van Whitney heb ik ook vernietigd nu die van Morty!
''Ja, maar de ongeslagen reeks van Whitney was 4 matches. Die van Morty telt 12 matches'' zei Daniel. Devon's mond viel open,
''12 matches? Jezus, dat is wel erg veel!''
* * *
''Kijk eens wat een leuk meertje!'' riep Janice. ''We kunnen hier effe uitrusten, ik ben een beetje moe van het wandelen''
''Goed idee, kom we laten onze Pokémon eruit'' zei Devon. ''Quilava, Elekid, Phanpy en Yanmega kom eruit!'' Alle Pokémon van Devon waren uit hun Poké Bal gekomen. Janice en Daniel lieten ook hun Pokémon los.
''Dan ga ik effe wat eten maken'' zei Daniel. Zo gezegd zo gedaan. Devon en Janice hielpen met het aandekken van de tafel, en in een mum van tijd had iedere Pokémon voedsel, en zaten onze helden aan een lekkere hot dog.
''Daniel, waar ben je eigenlijk gestopt met je salon?'' vroeg Devon. Daniel bevriesde, en keek erg bedrukt.
''Ehm, daar wil ik het liever niet over hebben'' zei Daniel. Hij keek naar beneden. Niemand mocht weten dat zijn zaak failliet was gegaan.
''Je zaak is failliet gegaan he'' zei Janice.
Hoe weet zij dat in godsnaam?! dacht Daniel. Daniel verzon maar snel een andere reden
''Nee, ik had gehoord dat Devon en jij het goed deden, en toen begon het een beetje te kriebelen. Ik wou bij Devon's gymgevecht kijken maar is was net te laat. Daarna redde ik dus de gym, en ik had ik door dat Devon niet zonder mij kon, omdat hij anders weer gewond word. Daarom'' zei Daniel
''Jaaajaaa'' zei Devon.
''Nou dan niet'' zei Daniel. Op dat moment kwamen er ineens 2 Pokémon uit het meer.
''Wat gebeurd daar!'' riep Devon
Squirtle is een Water Pokémon. Bij dreigend gevaar kan hij zijn lange nek in zijn schild verbergen. Vanuit zijn schild kan hij in het water precisie aanvallen doen. Zijn stoten kunnen hard aankomen. Ze evolueren meestal spoedig naar geweldige vechters: eerst Wartortle en daarna Blastoise.
Mantine is een Pokémon die op een vlieger lijkt. Zijn lichaam is vrij ruw. Hij zwemt rustig en majestueus door de zee en eet de dingen die toevallig in zijn mond terechtkomen.Als hij genoeg snelheid maakt, kan hij uit water springen
''Ze beginnen te vechten!'' Janice. Mantine vloog als een gek achter Squirtle aan, die verrassend snel kon lopen. Maar na 10 seconden haalde Mantine Squirtle in. Mantine spoot water op Squirtle, die daardoor uit balans kwam. Squirtle viel met een smak op de grond.
''We moeten er iets aan doen!'' riep Daniel. ''Blastoise hou Mantine tegen!'' Blastoise kwam zijn Poké Ball en ging voor Squirtle staan. Mantine deed geen poging meer om aan te vallen, Blastoise beschermde Squirtle als een body builder.
''Blas, Blas, Toise, Blastoise?''(Waarom val je Squirtle aan?)
''Man, Mantine'' (Squirtle heeft mijn Water Stone gestolen!)
''Squirt, Squirtle, Squirt!'' (Dat is niet waar!)
''Ik snap er werkelijk helemaal'' zei Janice
''Ik wel'' zei Daniel. Mantine beschuldigd Squirtle dat hij zijn Water Stone heeft gestolen. Squirtle ontkent dat.
''Kan je met Pokémon praten?'' vroeg Devon.
''Devon, ben je dat nou alweer vergeten?'' zei Daniel. ''In de Union Cave heb ik toch ook met Phanpy gepraat?''
''Oja, stom vergeten''
''Man, Mantine!'' (Waar is mijn Water Stone, als jij hem niet hebt?!)
''Squirtle, Squir, Squirt?'' (Hoe moet ik dan weten?)
''Stil!'' riep Daniel. ''Squirtle heeft de Water Stone niet gestolen! Mantine laat Squirtle met rust!'' Daniel sprak in een onverstaanbaar taaltje.
''Man, Mantine, Tine!'' (Maar ik wil mijn Water Stone!)
''Daar is niks aan te doen, wij weten ook niet waar die is!'' riep Daniel. Toen gebeurde er iets vreemds. Alle Pokémon behalve Squirtle en Mantine werden in een net gevangen. Het net werd opgetrokken, en kwam terecht in een grote Lickilicky-vormige ballon. Het was Team Rocket
Om de wereld voor verder verval te behoeden!
Om de mensen van ons volk te kunnen beinvloeden!
Om de kwaadaardigheid van liefde aan te tonen!
Om dichter bij de sterren te komen!
Brandy!,Kane!
Team Rocket, nog sneller dan het licht!
Vecht als een man, of je geef je over en zwicht.
''Ha, we zullen jullie weer wegblazen zoals vroeger'' zei Devon.
''Nee, ik denk het niet jochie. We hebben nu de Water Stone, en ook al jullie Pokémon. Wat een dag!'' riep Brandy.
''Wat! Dus jullie hebben de Water Stone van Mantine gestolen?'' riep Daniel.
''Dat klopt, en om er zeker van te zijn dat jullie niet meer onze plannen bedreigen, zullen we jullie eens en voor altijd afslachten'' riep Kane. ''Ga Lickilicky!''
''Jij ook Arbok!'' riep Brandy.
''Oh, nee! We hebben geen Pokémon meer, en die van Team Rocket zijn geevolueerd!'' zei Janice.
''Wat nu?'' vroeg Devon.
''Haha, stelletje sukkels. Arbok doe Poison Tail!'' riep Brandy
''Lickilicky, Slam!'' riep Kane. De twee Pokémon kwamen gevaarlijk dichtbij onze helden.
''Wat doen jullie nou?'' zei Devon verbaasd. Mantine en Squirtle gingen voor onze helden staan, en besloten om ze te helpen.
''Squirtleeeee!'' riep Squirtle. Hij sprong richting Arbok, en zijn lichaam werd heel hard, met zijn kop naar voren. Hij raakte Arbok vol met zijn Skull Bash-aanval. Arbok vloog hard terug in de ballon.
''Mantiiineeee!'' riep Mantine. Ook hij wou wraak nemen. Wraak dat Team Rocket hun Water Stone had gestolen. Mantine vuurde een blauwige bal af, onderweg werd deze steeds groter. Het was Water Pulse. Toen de bal Lickilicky aanraakte werd het gevormd in en grote golf. Lickilicky viel op het net wat op de grond viel. Er was een gat in gekomen, waardoor alle Pokémon uit het net kwamen.
''Laten we het afmaken!'' riep Devon. ''Elekid Thunder!''
''Eevee, Shadow Ball!'' riep Janice
''Blastoise, Hydro Pump!'' riep Daniel. De aanvallen werd gecombineerd, en raakte de ballon. De ballon explodeerden, en de leden van Team Rocket vlogen in de lucht.
''We houden het weer voor gezieeeeeen'' riep Kane en Brandy
''Licki!'' riep Lickilicky
''Yeah, we hebben ze verslagen!'' riep Devon. Hierna vervolgende onze helden de reis weer, toen ze zagen dat ze iets om hun been hadden hangen.
''Devon, kijk. Squirtle hangt aan je been'' zei Daniel. Devon keek naar zijn been, en zag Squirtle.
''Hee, vriend. Wil je met me mee op reis?'' vroeg Devon. Squirtle knikte heel erg blij.
''Poké Ball nu!'' riep Devon. De bal draaide nog een beetje, maar Squirtle was gevangen. Inmiddels had Janice Mantine gevangen. Mantine was haar ook gevolgd.
''Zo, weer nu 2 nieuwe vrienden erbij!'' riep Daniel.
Devon en Janice hebben weer een nieuwe Pokémon gevangen! Wie volgen er nog meer?
Stay tuned!
leuke epi!!!
snel verder!!!!