Hoofdcategorieën
Home » Overige » The Necune - Rebirth of The Lost Planet » Chapter 6
The Necune - Rebirth of The Lost Planet
Chapter 6
Hopson: "Wat een mooie planeet, geen wonder dat we hier ideaal kunnen rusten."
Petty: "En nog gratis ook."
Hopson: "Het is een klein prijsje voor wat we doen."
Kemp: "We hebben het nodig en genieten zullen we doen, kapitein, het is tijd dat u iedereen inlicht."
Hopson ging naar de brug en lichte iedereen in over wat er zou gebeuren de komende dagen, de volledige bemanning zou een soort vakantie hebben. Iedereen mocht zijn vakantie spenderen zoals hij/zij wou, maar moest op Hing blijven en wanneer ze worden opgeroepen, moesten ze meteen klaarstaan om te vertrekken. De voorwaarden werd door iedereen aanvaard. Alleen een paar bleven op het schip om het een grote onderhoud te geven en het te bewaken. Deze personen vonden het leuk om hun vrije dagen zo te spenderen.
Hopson en Petty bleven bij elkaar, ze gingen naar hun kamer, die geboekt was in het hotel. Zij spendeerden hun vakantie op een heel rustige manier. Het eerste wat ze deden was rusten, slapen dus, in hun hotelkamer. Ze hadden al een lange tijd niet meer zo goed geslapen. De dag erna gingen ze naar de spa. Daar kwamen ze Mel tegen, ze hadden een heel aangename conversatie.
Mel: "Goedemorgen, Kapitein."
Hopson: "Rustig Mel, we zijn op vakantie je mag me gerust Hopson noemen."
Mel: "Dit kan ik niet, u bent nog steeds mijn kapitein, vakantie of niet."
Petty: "Trouw zijn is goed, maar je moet jezelf kunnen relaxen Mel, laten we samen in de spa gaan."
Mel: "Ja, goed."
Hopson: "Wel, ik laat jullie vrouwen omkleden en ik zie jullie in de spa."
Mel & Petty: "Ja, tot in het water."
Hopson, Mel en Petty gingen zich omkleden en een paar minuutjes later waren ze allemaal in het water. Het deed deugd voor hen allen. Ze hadden al in jaren niet meer in een spa geweest, dit was een stuk paradijs voor hen nu. Petty merkte op dat Mel wat somber keek en ging naast haar zitten.
Petty: "Scheelt er iets Mel?"
Mel: "Wel, ik weet niet of ik het wel zou zeggen."
Petty: "Je kan me alles vertellen Mel, vertel me wat er mis is."
Mel: "Ik heb al een tijdje gevoelens voor iemand, maar weet niet of ik het hem zou zeggen, ik wil niet afgewezen worden, want het zou raar zijn om er dan mee verder samen te leven op hetzelfde schip."
Petty: "Het is niet echt iets om je zorgen over te maken, afgewezen worden is maar één van de verschillende wegens die zich voorleggen voor een keuze die je kunt maken."
Mel: "Ja, maar ik wil niet afgewezen worden. "
Petty: "Dat is natuurlijk jammer, vertel me eens over wie het eigenlijk gaat, ik kan je misschien helpen."
Mel: "Wel, ik heb gevoelens voor Kemp, hij is nogal slim en handig."
Petty: "Als je wilt kunnen we hem hierheen vragen en een romantisch avond plannen tussen jullie twee."
Mel: "(bloos) Nee, dat zou niet kunnen, kan het?"
Petty: "Natuurlijk kan het, ik en Hopson zullen alles regelen."
Na hun relax tijd in de spa gingen Petty en Hopson naar het hotel, tegen dat in het hotel waren, had Petty al het gehele verhaal aan Hopson verteld. Hij aarzelde niet om ja te zeggen, dat hij zou meehelpen, samen gingen ze een tafel reserveren voor Mel en Kemp. Ze wouden samen alles perfect maken, alles moest perfect verlopen, het moest een nacht worden dat Mel en Kemp nooit gingen vergeten.
Tegen de avond was alles klaar, Mel kwam toe in het hotel en ging meteen aan haar tafel zitten. Daar wachtte ze op Kemp.
Mel: "Wat als hij niet komt?"
Petty: "Maak je geen zorgen, hij zal komen."
Mel: "Maar hij is al een kwartier te laat."
Petty: "Dat is Kemp, nooit op tijd, Hopson zal hem onder zijn voeten geven. (Petty lachte heel kort en stil, ze kon zich de hele situatie al voorstellen)"
Mel: "Ik zal je maar vertrouwen..."
Tien minuten gingen voorbij en toen kwam Kemp aangelopen aan. Petty en Mel waren verschoten, Kemp had zich op zijn best gekleed en zag er verbluffend mooi uit.
Kemp: "Het spijt me dat ik te laat ben, ik kon mijn kleren niet vinden. (Raakte zijn hoofd achteraan met zijn hand en had een kleine glimlach op zijn gezicht.)"
Petty: "Hopson zal niet zo blij zijn, hij heeft zitten koken voor jullie en jij bent alweer eens laat."
Kemp: "Het spijt me, je weet dat ik nooit op tijd ben."
Petty: "Je zal je verontschuldigingen moeten brengen aan Hopson, je weet dat hij niet graag wacht, als hij kookt."
Kemp: "Ja, inderdaad, maar ik ben hier niet voor jullie, ik ben hier voor Mel."
Mel: "Zei je dat de kapitein voor ons kookt? (verbaasd keek ze naar Petty en Kemp."
Petty: "Ja, Hopson wou een perfecte avond voor jullie twee, daarom vond hij dat hij zelf moest koken."
Kemp: "De kapitein zijn kookkunsten zijn speciaal, maar zijn eten is altijd verrukkelijk."
Mel: "Goed."
Hopson kwam uit de keuken met het eerste gerecht, hij bracht ze naar het tafel, bediende Mel en Kemp.
Hopson: "Smakelijk."
Mel: "Bedankt, kapitein."
Hopson: "Mel, nu ben ik niet jullie kapitein, nu ben ik jullie chef, die tot jullie dienst staat."
Mel: "Ow"
Petty: "Hier is wat wijn, geniet van jullie avond."
Mel en Kemp aten hun eerst gerecht op en begonnen dan met elkaar te praten. Ze begonnen met de meest gebruikte onderwerpen, waar ze opgroeiden, wat ze gestudeerd hadden, hun ouders, familie.... Ze wouden meer weten over elkaar, Mel was hier heel blij over, het toonde aan dat Kemp interesse toonde in haar. Kemp anderzijds, was verwonderd, hij had nooit zulke dingen geweten over Mel, de meeste onderwerpen die ze vertelde was wat Kemp zocht in een vrouw. De avond zag er goed uit voor deze twee. Hopson kwam met het tweede gerecht af en zo aten ze verder, hun avond ging door.
Mel: "We zijn bijna aan het dessert, ik had een zeer leuke avond Kemp. (Verloren in Kemp zijn ogen, staarde Mel oneindig door.)
Kemp: "Ik had ook een leuke avond, beter dan verwacht Mel, zeg Mel, ik wil je iets vertellen."
Mel: "(Haar staren naar Kemp werd verbroken door wat hij zei, nu was ze nieuwsgierig naar wat hij te zeggen had.) Ja, wat is er Kemp."
Kemp: "Wel, ik had nooit gedacht dat je zo in elkaar zat Mel, je bent eerlijk gezegd een supervrouw, je bent ongeveer wat ik zoek in een vrouw en je hebt een leuk karakter...."
Mel: "Je bent zelf niet slecht..."
Kemp: "Wat ik wil zeggen Mel is, ik wil zeggen dat.... (slikte zijn volledig glas wijn in) ik wil zeggen dat ik je leuk vind en dat ik ons een kans wil geven, als jij het ook een kans wil geven. (Met volle schrik van afgewezen te worden, wachtte Kemp nerveus op het antwoord."
Mel: "Kemp, ik vind je leuk, al voor deze avond, dus ik wil ons een kans geven. (Mel was blij en je kon dit zien op haar gezicht.)
Kemp: "Dank je. (Kemp was heel blij)"
Mel was blij en Kemp was blij, ze konden nu, niet stoppen met staren naar elkaar, diep verloren in elkaar ogen, echte liefde. Hopson en Petty die de hele avond hadden meegemaakt van veraf waren verrast, Mel en Kemp te samen, dat hadden ze nooit gedacht, maar ze waren er wel blij mee. Kemp had eindelijk iemand gevonden en Mel moest niet meer bang zijn van afgewezen te worden. Hopson had net het dessert klaar en bracht het naar hun tafel.
Hopson: "Ik zie dat alles goed gaat, hier is jullie dessert."
Mel: "Bedankt, bedankt voor deze avond."
Kemp: "Hopson, willen jij en Petty niet mee eten met ons, ik weet dat jullie de hele avond in de keuken hebben zitten eten."
Hopson: "(Hopson keek stomverbaasd naar Kemp, maar wist dat hij gelijk had.) Als het goed is met Mel, zullen ik en Petty met jullie het dessert samen eten."
Mel: "Jullie mogen, zeker."
Hopson ging naar de keuken en kwam terug met Petty en hun dessert. Samen hadden ze alle 4 nog verder een schitterende avond. Er werd gelachen, plezier gemaakt, maar het allerbelangrijkste.
Mel en Kemp hadden hun eerste kus, ze waren blij met mekaar en staarden naar mekaar, het moment was goed uitgekozen door beide. De avond werd afgesloten met een simpele goedenavond en elk ging naar zijn eigen kamer.
Een paar dagen ging voorbij en Hopson werd op een middag gecontacteerd door Parc.
Parc: "De 5Hoofden hebben het 5de fossiel gevonden kapitein, het is tijd dat we gaan."
Hopson: "Goed, Parc, contacteer iedereen."
Tegen dat Hopson op het schip was, had iedereen zijn plaats al ingenomen, met een kleine verandering. Mel ging nu samen met Kemp slapen, iedereen werd op de hoogte gebracht en niemand had er iets tegen, integendeel, ze waren blij met de liefde die Mel en Kemp voor elkaar hadden gevonden.
Nadat iedereen, binnen het schip was, iedereen zijn plaats weer had ingenomen steeg de Necune op, richting de planeet Plux. Daar werd het 5de fossiel gespot door een man van de Federatie.
So romantic