Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 27: Een geestig voorproefje!

Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!

23 nov 2010 - 19:58

1172

1

501



Episode 27: Een geestig voorproefje!

''Elekid Thunderpunch tegen de boom!'' riep Devon. De vuist van Elekid werd omringd door elektriciteit, met een stoom sloeg Elekid dwars door de boom heen
''Eleeekid!'' juichte Elekid.
''Netjes, doe dat ook bij de gym, en we hebben hem zo binnen!'' riep Devon. Zijn pokémon zagen er goed uit. Hij was aan het oefenen voor zijn 4e gymgevecht.


* * *

''Eindelijk klaar'' zei Devon. Hij had lang getraind, en was vol zelfvetrouwen. Zijn pokémon waren in topvorm, en wist het zeker: Hij zou gaan winnen.
In de verte kwam er een jongen aan lopen
Wie is dat? dacht Devon. De jongen kwam steeds dichterbij. Hij droeg een blauwe hoodie met een zwarte sjaal. Hij had blond haar, en hij droeg een haarband.
''Mijn naam is Jake Ghostville, ik ben de zoon van Morty, en ik daag jouw uit!'' zei Jake
''Ben jij de zoon van Morty, de Gymleader?'' vroeg Devon.
''Jep, ik heb gehoord dat jij mijn vader gaat uitdagen''
''Hoe weet je dat?'' vroeg Devon
''Nou, mijn vriendje Haunter heeft jou een tijdje gevolgd, en zei tegen me dat jij papa ging uitdagen'' zei Jake. Devon ergerde zich mateloos aan het rare gedrag van Jake.
''Nou, laten we een gevecht houden. 1 tegen 1!'' zei Jake
''Afgesproken!'' riep Devon.

* * *

''Begin!'' riep Janice
''Ga, Haunter!'' riep Jake
Hauter is een Spookpokémon en de evolutie van Gastly. Zijn tong is van gas en als hij zijn vijand likt begint deze helemaal te trillen totdat hij flauw valt. Als het echt pikdonker is wacht Haunter rustig tot zijn volgende slachtoffer in de buurt komt.
''Laat zien wat je waard bent, Squirtle!'' riep Devon
''Squirtle, Squirt!'' (Kom maar op!).
''Dit is het eerste gevecht van Squirtle. Hopelijk heeft Devon wat beginnersgeluk!

''Haunter, Night Shade!'' riep Jake. Uit de ogen van Haunter kwam een soort donkerpaarse straal.
''Withdraw!'' riep Devon. Squirtle kroop in zijn schelp, en de Night Shade deed niet veel schade.''Squirtle, Water Gun!'' riep Devon. Squirtle spoot met water, maar Haunter ontweek de aanval handig.
''Hypnosis!'' riep Jake. Haunter's zijn ogen werden rood en keken Squirtle doordringend aan. Squirtle viel in slaap
''Dream Eater!'' riep Jake opnieuw. Haunter maakte een vage beweging met zijn handen, en Squirtle begon de krijsen als een gek.
''Squirtleeeee!'' Squirtle vond de aanval niet fijn.
''Squirtle, word nou wakker!'' riep Devon. Na het krijsen was Sqruitle weer stil geworden. Hij lag weer slapend op de grond
''Maak het af met een Lick aanval!'' riep Jake. Haunter likte Squirtle op zijn kop, maar dit zorgde er wel voor dat Squirtle wakker werd. Hij was erg uitgeput.
''Squirtle, Skull Bash!'' riep Devon. Squirtle sprong met zijn kop naar voren richting Haunter.
''HauntHauntHauntHaunt!'' Haunter kwam niet meer bij. De aanval ging dwars door Haunter heen.
''Fysieke aanvallen hebben geen zin op Ghost-Pokémon! Als je mij niet kan verslaan, hoe wil je dan mijn vader verslaan?!'' riep Jake.
''Grrr, ik kom er wel uit. Squirtle doe Water Pulse!'' riep Devon. Squirtle maakte een blauwe bol, en vuurde die direct op Haunter af
''Haunter, Shadow Ball!'' riep Jake. De twee bollen klapte op elkaar, en er ontstond een explosie. Haunter zweefde weer in de lucht, maar Squirtle was uitgeschakeld.
''Squirtle is uitgeschakeld, Haunter is de winnaar!'' riep Janice.

''Hahaahahaha, wat ben jij slecht. Ik zal mijn vader vertellen dat jij geen bedreiging bent voor de badge!'' zei Jake. Hij liep lachend weg.
''Wacht maar, ik pak jou en jou vader nog wel!'' riep Devon richting Jake.
''Tja, Devon, Jake heeft wel gelijk. Als je niet van hem kan winnen, word het gymgevecht ook moeilijk'' zei Daniel.
''Maar, die geesten zijn niet te verslaan. Ze lijken wel onverslaanbaar!'' zuchtte Devon.
''Hmmm, er is wel een manier om ze te stoppen'' zei Daniel. Devon keek hem hoopvol aan
''Hoe dan?''
''Nou, Psychic-types zijn superieur ten opzichte van Ghost-types. Je moet dus zorgen dat je een Psycic-type vangt'' zei Daniel.
''Yes, dat ga ik dus doen!'' riep Devon. Hij zette het op een lopen.
''Eehrm, Devon?''
''Ja, Janice?''
''Weet je überhaupt wel waar je Psycic-types kan vinden?'' vroeg Janice.
''Eh, nee niet echt'' zei Devon.
''Ik denk dat ik wel weet waar ze zijn. In het bos voor ons zijn er Psychic-types te vinden'' zei Daniel.
''Nou, laten we gaan dan!'' riep Devon

* * *

''Stantler Forest'' Het bordje was een beetje beschadigd, maar nog wel leesbaar.
''Hier moeten we dus zijn'' zei Devon. ''Stantler, nog nooit van gehoord. Effe op mijn pokédex kijken'' zei Devon
Stantler is een Pokémon die op een hert lijkt. De oogachtige vormen aan de onderkant van zijn horens geven een prettige geur af dat een verwarrend effect heeft op iedereen die het ruikt. Hij kan ook zeer realistische illusies creëren door met zijn horens te schudden.
''Dat klinkt gevaarlijk'' zei Janice
''Stantler zijn gevaarlijke pokémon. Zoals het bos al heet komen er veel van voor. Maar je kan er ook andere psychische Pokémon vinden'' zei Daniel.
''Dan moeten we dus die Stantler zien te vermijden'' zei Devon. ''Genoeg gepraat laten we gaan!''

* * *
Wat was dat? dacht Devon. Het geluid van een aanstormende kudde dieren. Hij keek om
''Ehh, Daniel, wat is dat?'' vroeg Devon.
''Stantler, rennen!'' riep Daniel. Het trio bedacht zich geen moment. Ze probeerde weg te rennen, maar de Stantler waren heel erg snel.
''Shit, we worden ingehaald!'' riep Janice. Vlak voordat ze werden geraakt gebeurde er iets opmerkelijks
''Giraaaaaa!'' Een wilde Girafarig was voor onze vrienden gesprongen, en uitgehaald met een Psychic aanval. De Stantler maakte dat ze wegkwamen.
''Woow, wat een pokémon!'' riep Devon
Girafarig is een Psychic-Pokémon.p zijn staart zit een tweede hoofd dat zijn eigen hersenen heeft. Dat hoofd bijt diegene die hem onvoorzichtig benaderd. Dat hoofd vertrouwt voornamelijk op zijn reuk en moet oppassen dat hij zichzelf niet bijt in het donker
''Jou moet ik hebben!'' riep Devon. Quilava nu!
''Quilaavaaa (Kom maar op)!''
''Quilava, Flame Wheel!'' riep Devon. Quilava transformeerde in een vuurbal en kwam richting Girafarig. Girafarig bleef rustig staan, en haar ogen werden blauwig. Quilava werd door een onzichtbare kracht opgetild en op de grond gesmeten. Het was haar Confusion aanval.
''Woow, dat is eén sterke Girafarig!'' zei Daniel
''Zeg dat wel'' zei Janice
''Probeer het nog eens, Flamethrower!'' riep Devon. Quilava vuurde een krachtige zee van vlammen richting Girafarig, maar een gelige barrière kwam rond Girafarig en de aanval deed haar niks.
''Grrrr, Aerial Ace!'' riep Devon. Quilava rende heel hard naar achter en in één keer weer naar voren. Dit keer werd Girafarig wel hard geraakt. Maar ze was nog niet klaar.
''Girafarrriiig!'' riep Girafarig. Uit haar bek kwam een straal in allerlei kleuren op Quilava. Het was Psybeam. Quilava was uitgeschakeld.
'''Goed gedaan, jochie. Je bent een taaie he!'' riep Devon. ''Yanmega klaar dit klusje!'' riep Devon.
''Ancientpower!'' Yanmega verzond een krachtige witte bol af naar Girafarig. Dit raakte Girafarig heel hard, en ze kon niet lang meer door.
''Great Ball!'' riep Devon. Girafarig verdween in de Great Ball, maar deze bleef nog enkele keren lang schudden. Uiteindelijk was ze toch gevangen.
''Yeah, ik heb een Girafarig!'' riep Devon. Hij hield Girafarig's Poké Bal in de lucht alsof hij het wereldkampioenschap voetbal had gewonnen.
''En een sterke ook. Nu kan je Jake zeker verslaan. Devon deed Girafarig uit zijn bal
''Welkom bij de familie Girafarig!'' zei Devon. Hij aaide Girafarig over zijn bol.
''Ben je klaar om die Jake te verslaan?'' vroeg Devon
''Farriiig!'' riep Girafarig.
''Mooi! Dan gaan we nu Jake zoeken!'' zei Devon

Kan Devon Jake nu wel verslaan?

Stay tuned!


Reacties:


Soragek
Soragek zei op 23 nov 2010 - 20:10:
Snel verder!
leuke episode
Devon moet winnen van die Jake