Hoofdcategorieën
Home » Overige » The Necune - Rebirth of The Lost Planet » Chapter 7
The Necune - Rebirth of The Lost Planet
Chapter 7
De Necune, die op weg was naar Plux, had net genoten van een rustige vakantie. De rust was nu over, het 5de fossiel werd gespot en deze moest meteen opgehaald worden.
Parc: "Kapitein, een elektrische storm ligt op onze baan, als we onze koers niet wijzigen komen we in de problemen."
Hopson: "Wijzig de koers, hoeveel tijd verliezen we?"
Parc: "Ongeveer een dag, ik zal de man verwittigen."
Hopson: "Goed."
Parc verwittigde de man die ze moesten ontmoeten op Plux, tijdens hun gesprek kwam Parc te horen dat deze man in de problemen was. Ze moesten zich haasten.
Een dag ging voorbij, de Necune ontweek de elektrische storm en kwam aan op Plux. Ze gingen naar de gegeven coödinaten om de man te ontmoeten. De Necune landde op de grond en Hopson en zijn groep gingen naar buiten.
Hopson: "We moeten deze man vinden, Kluc en Stilk, dit laat ik aan jullie over. Als jullie hem vinden brengen jullie hem naar hier."
Stilk: "Enig idee hoe we deze man zullen herkennen?"
Kemp: "Hier is een foto van de man."
Kluc: "Ziet er raar uit."
Hopson: "We zullen hier wachten op jullie, laat ons niet te lang wachten."
Stilk en Kluc: "Ja, kapitein."
Stilk en Kluc gingen ervandoor, ze volgden het pad die hen ging leiden naar de stad.
Kluc: "Dit is een lang pad, zucht."
Stilk: "Er was geen dichtere landplaats, hopelijk vinden we deze man snel genoeg."
Kluc: "Parc zei dat we hem moesten ontmoeten in een bar genoemd Tyul."
Stilk: "Wel, we zullen het kunnen rondvragen, we zijn er bijna."
Stilk en Kluc betreden de stad en rusten eerst eventjes uit, het was een lange wandeling geweest. Na het rusten zochten ze naar de bar Tyul, ze vroegen overal rond, maar niemand wou antwoorden. Het was alsof deze bar niet echt geliefd werd. Kluc besliste om iemand vast te nemen.
Kluc: "Vertel me waar de bar Tyul is, nu meteen."
Man: "Doe me geen pijn, ik zal het vertellen."
Stilk: "Vertel ons geen leugens, we weten je te vinden."
Man: "Goed, goed, euhm, de bar bevindt zich in een donker gebied van de stad, in het oosten, je kunt het niet missen."
Kluc: "Kijk, was dat nu zo moeilijk, nog een prettige dag verder."
Kluc liet de man los en samen met Stilk gingen ze richting oosten, waar ze de bar Tyul zouden vinden.
Kluc: "Het is hier donker, dus het zal zich ergens hier bevinden."
Stilk: "Raar, waarom zou deze man ons in deze plaats willen ontmoeten."
Kluc: "Stilk, laten we voorzichtig zijn."
Kluc en Stilk maakten hun wapen klaar, er hing iets in de lucht, het was een raar gevoel die ze hadden.
Ze vonden de bar Tyul, eventjes verder op hun baan en gingen naar binnen. De bar was vol met tuig, in het midden van de bar, hing een man aan een paal. Hij werd stevig vastgebonden en werd als martelplezier gebruikt door de mensen in de bar. Stilk keek naar de foto.
Stilk: "He, Kluc, kijk naar de foto, is die man niet?"
Kluc: "Hij lijkt erop, zullen we het hem eens vragen?"
Kluc en Stilk gingen naar de man toe, die nauwelijks bij bewustzijn was.
Kluc: "Yo, we hebben een vraag voor u."
Man: "Ik vertel alles, doe me gewoon geen zeer, ik heb er genoeg van."
Stilk: "We willen gewoon weten of u de man bent van deze foto."
Stilk toonde de foto aan de man, die verbaasd keek naar de foto en toen nerveus werd.
Man: "Jullie moeten hier weg, het is niet veilig hier. Jullie mogen niet gevangen genomen worden zoals ik."
Stilk: "Waar heb je het over?"
Man: "Mijn naam is Lyo. Ik ben de man die jullie moesten ontmoeten, maar ze hebben me gevangen genomen. Als ze weten dat jullie hier voor mij zijn, zullen ze jullie ook martelen."
Kluc: "Boeiend, maar het laat ons koud, onze kapitein heeft gevraagd dat we u met ons terug meebrengen naar het schip."
Stilk: "En dat is natuurlijk wat we zullen doen."
Lyo: "Zijn jullie idioten! Deze mensen hier zijn meedogenloos, ze zullen jullie afmaken en jullie zijn maar met 2."
Kluc: "Ja, we zijn in minderheid, dat is waar. Dit is boeiend, mijn bloed kookt Stilk."
Stilk: "Hehe, ik heb je al maanden niet zo opgewonden gezien Kluc, het ziet ernaar uit dat we ons eens mogen uitleven."
Lyo: "Jullie zijn gek, gek zeg ik u."
Stilk: "Zwijg Lyo, onze kapitein heeft ons specifiek gevraagd om u te komen halen, onze kapitein is slim genoeg, hij zou ons niet in een onmogelijke situatie laten komen. Toch niet, waar hij niet zou bij zijn. Dus rust uit en laat ons het werk doen."
Lyo keek stomverbaasd naar Kluc en Stilk die hun pistolen uit hun holster haalden en iedereen neerschoot die er was.
Kluc: "Dit was leuk, maar mijn wapen is leeg."
Stilk: "Het mijne ook, en er zijn er nog genoeg om af te maken."
Kluc: "Wij nemen Lyo met ons mee, wie ons wil tegenhouden, wees bereidt om te sterven."
De resterende groep die er nog was, stormden tegelijk op Kluc en Stilk af. Kluc nam zijn mes uit en bereed zich voor om aan te vallen. Stilk had geen wapen bij zich, maar hij was goed met zijn vuisten.
In een mum van tijd lag iedereen morsdood op de grond, Kluc en Stilk namen de Lyo met zich mee en keerden terug naar het schip.
Hopson: "Jullie zien er niet uit, enig problemen gehad?"
Kluc: "Niets dat we niet aankonden."
Stilk: "We gaan Lyo naar Depa brengen, en ondertussen zal hij ons zeggen waar het fossiel zich bevindt."
Kluc en Stilk brachten Lyo naar Depa. Lyo werd ondervraagd en zo kregen ze de locatie van het 5de fossiel. Het 5de fossiel werd bewaakt in het oosten van de stad, waar ze Lyo vonden. Het tuig dat Kluc en Stilk hadden afgemaakt, waren mannen van de degene die de stad onder zijn controle had. Niemand had deze man graag, alleen omdat hij het fossiel had en zoveel mannen, durfden niemand iets tegen hem te doen. Deze tijd was nu echter voorbij, Hopson nam het op zich om de stad te bevrijden. In het proces zou hij het fossiel halen.
Hopson: "Goed, Lyo, wij gaan de stad bevrijden. Jij blijft hier en rust uit."
Lyo: "Zijn jullie allemaal gek?! De stad wordt bewaakt door honderden mannen, niet de gehele stad echter, alleen het oostelijk gedeelte. Maar nog, het is een zelfmoordplan die jullie hebben."
Kemp: "We komen net van een rustige vakantie, we hebben wat oefening nodig. Dit is de perfecte situatie om dit te doen. We hebben al voor erger gestaan."
Kluc: "Ze zijn zelf niet zo sterk, als ze allemaal zoals het tuig in het bar zijn."
Lyo: "Jullie zijn gek, ik heb jullie gewaarschuwd."
Hopson: "Kemp, maak een groep klaar, ik zal op je wachten buiten het schip."
Kemp: "Ja, kapitein."
Kluc: "Stilk en mezelf komen alvast mee kapitein en we nemen geen nee voor een antwoord."
Hopson: "En wat laat jullie denken dat ik nee zal zeggen? Niet antwoorden, ga met Kemp mee, en neem genoeg wapens mee."
Hopson ging naar buiten en Kemp ging mensen gaan halen voor de missie. Kluc en Stilk gingen wapens halen. Na een paar minuten stond iedereen buiten.
Hopson: "Jullie weten dat dit een missie is om de stad te bevrijden."
Groep: "Ja, kapitein."
Hopson: "Goed, Kemp leg ze het plan uit."
Kemp: "Goed we verdelen ons in 3 groepen. De eerste groep zal worden geleidt door onze kapitein, hierbij zullen Zax, Kluc, Noul en Vuj bijhoren. Jullie zorgen voor het elimineren van het hoofd van de stad. De tweede groep zal worden geleidt door Stilk, jullie moeten de mannen die ons aanvallen afmaken, dus in andere woorden, jullie zorgen ervoor dat de groep van onze kapitein, zonder enig probleem naar het fossiel kan geraken. Hierbij zullen Mel, Sel en Grek bijhoren. Groep drie wordt geleidt door mezelf. Wij zullen ervoor zorgen dat alle elektronische systemen uitvallen. Iedereen begrepen?"
Groep: "Ja."
Hopson: "Groep 2, jullie mogen vertrekken, wij zullen meteen achter jullie komen. Groep 3 doe jullie ding."
Groep 2 ging richting de stad en een paar minuten later ging Groep 1 erdoor. Groep 3 ging net achter Groep 1 erdoor en zij bleven aan de ingang van de stad, waar ze allen elektronische systemen lieten uitvallen. Groep 2 hadden hun handen vol, honderden mannen kwamen uit een hoge toren naar buiten om hen aan te vallen, het was niets wat Groep 2 niet aankon. Groep 1 ging voorbij Groep 2 de toren in. Zij vechten zich een baan naar de top. Ze maakten iedereen af die ze tegenkwamen. Groep 3 zelf kwam in de problemen terecht, toen een paar van de mannen ze gespot hadden. Kemp had hierop gerekend, daarom dat hij Sfo en Bhu had gekozen in de groep, om ze te beschermen, zodat de rest van de groep, verder met hun werk kon bezig zijn. Groep 1 ging verder naar boven, elke elektronische deur stond wijd open. De vijand verstond er niets van, aangezien ze moesten sluiten , wanneer ze werden aangevallen. Groep 3 had dus uitstekend werk gedaan. Groep 2 was ondertussen ook al binnen de toren. Zij baanden zich een weg naar boven. Ze lieten niemand , die ze aanvielen, in leven. Groep 1 ging verder naar boven en kwamen aan de top, het was een grote ruimte, met overal dure schilderijen. Op het einde konden ze het fossiel en een man zien.
Man: "Dus jullie hebben het tot hier gehaald. Dit is jullie einde."
Hopson: "Je houdt ons niet tegen, we zijn hier voor het fossiel en om je van je troon te werpen."
Man: "Ik wil je zien proberen, hahahaha."
Opeens kwamen er grote mannen tevoorschijn. Groep 1 ging in gevecht met hen en de man probeerde te vluchten, maar Groep 2 had net de top bereikt en de man kon niet naar beneden gaan. Hij draaide zich om en zonder te kijken botste hij tegen Hopson.
Hopson: "Geef me het fossiel en laat deze stad met rust, dan laat ik je leven."
Man: "Nooit, ik ben hier de baas, niemand anders!"
Hopson: "Dan laat je me geen keuze."
Hopson nam het fossiel uit de armen van de man. De man zelf nam een mes uit, Stilk die dit zag rende naar de man toen. Brak de arm van de man, die het mes liet vallen, Stilk nam het mes en sneed de keel open van deze man. Groep 1 en 2 klaarde de missie door het afmaken van de overblijvende aanvallende mannen.
Ze kwamen naar buiten en iedereen zag dat het echt een slachtveld was. Een oude man kwam naar Hopson toe.
Oude man: "We hadden jullie niet om hulp gevraagd, maar namens deze stad, wil ik jullie bedanken."
Hopson: "We konden dit niet laten gaan, hopelijk kunnen jullie in vrede verder leven."
Oude man: "We hebben geld voor jullie, om ons te hebben bevrijdt."
Hopson: "Jullie mogen het houden, zie het als een betaling, dat jullie hier alles opruimen wat wij hier hebben achtergelaten."
Oude man: "Jullie zullen hier altijd welkom zijn."
De gehele bevolking kwam naar buiten, en waren opgelucht dat ze eindelijk vrij waren. De meeste zwaaiden Hopson en zijn groep uit, omdat ze hen dankbaar waren. Hopson en de groep keerde terug naar de Necune. Daar namen ze contact op met de 5Hoofden en legden ze alles uit. De 5Hoofden bedankten Hopson voor zijn snel handelen van de zaak en vertelden hen van naar Colon te komen voor een belangrijke missie. Het enige wat Hopson te weten kreeg, het 6de fossiel is geen fossiel meer. Hun gesprek werd afgesloten en Hopson gaf het bevel dat iedereen zich moest klaarmaken voor vertrek. De Necune steeg op, richting Colon.
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.