Hoofdcategorieën
Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 28: Een legendarische ontmoeting!
Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!
Episode 28: Een legendarische ontmoeting!
''Ik wil revanche!'' riep Devon. Devon en Jake stonden tegenover elkaar. ''Je wint toch niet, ik heb hier geen zin'' zei Jake. Hij liep weg.
''Lafaard'' zei Devon.
''Noem jij mij een lafaard?''
''Jup'' zei Devon. Hij keek Jake uitdagend aan.
''Oké, een 1-tegen-1 battle, het zal toch snel afgelopen zijn'' zei Jake.
''Girafarig ga!'' riep Devon. Girafarig kwam uit zijn Poké Bal, en was klaar om te vechten.
''Zo, je hebt een nieuwe Pokémon gevangen. Alsof dat iets uitmaakt. Let's go Haunter!
''Girafarig, Confusion!'' riep Devon. Girafarig haar ogen werden blauw, en een blauwe gloed kwam rond Haunter.
''Smijt hem op de grond!'' riep Devon. Girafarig tilde Haunter een eind omhoog en liet hem daarna vallen. Haunter had schade, maar kon verder.
''Hypnosis!'' riep Jake. Uit Haunter's ogen kwamen rode stralen.
''Jij ook Girafarig!'' De stralen kwam tegen elkaar aan, en geen van beide Pokémon viel in slaap.
''Shadow Ball!'' riep Jake. Haunter vuurde een donkerblauw bal af op Girafarig.
''Psybeam!'' Girafarig vuurde een meerkleurige straal af. De aanvallen botste op elkaar en een enorme explosie ontstond.
''Hypnosis!'' riep Jake. Girafarig had de stralen niet gezien en sukkelde in slaap.
''Volg het op met een Dream Eater-aanval!'' riep Jake. Haunter maakte wat rare bewegingen, en Girafarig schreeuwde het uit van pijn.
''Girafarig!'' zei Devon wanhopig.
''Maak het maar af, met een Night Shade!'' Er kwam een donkere straal uit de ogen van Haunter en Girafarig werd alweer geraakt. Girafarig werd hierdoor wakker
''Girafaaariig'' Girafarig had last van de schade.
''Girafarig, Psybeam!'' riep Devon. Haunter kon deze aanval niet ontwijken en kreeg de volle lading. Maar ook Haunter kon weer door.
''Wat een titanenstrijd zeg'' zei Daniel.
''Night Shade!'' riep Jake
''Psybeam!'' riep Devon. De twee aanvallen botste weer, en een donkere explosie ontstond. Toen de rook was opgelost, lag Haunter op de grond, en Girafarig stond nog op zijn poten. Maar ook Girafarig was moe.
''Yes, ik heb gewonnen!'' riep Devon.
''Goeie pot. Ik zie je bij de Johto League'' zei Jake. Hij liep weg zonder terug te kijken.
* * *
''Ecruteak City, hier zijn we dan!'' Devon en de rest keken op een prachtige historische stad. Ecruteak was verreweg de meest bekende plek in Johto. Met een aantal historische torens, en natuurlijk de gym.
''Laten we naar het Pokémon Center gaan om mijn Pokémon te laten rusten'' zei Devon.
''Goed idee, ik heb echt zin in een normaal bed'' zei Janice.
* * *
''Je pokémon zijn hersteld. Een fijne dag verder!'' zei Nurse Joy. ''Nu ben ik klaar voor mijn Gymgevecht!'' riep Devon.
''Pff, laten we hier blijven, ik heb echt geen pijn meer. Je moet je pokémon ook wat rust geven'' zei Janice.
''Ze heeft gelijk. Laten we in plaats daarvan Ecruteak verkennen'' zei Daniel. Devon zuchtte. ''Oké, Oké. Dan doen we dat toch'' zei Devon.
* * *
Ze liep inmiddels een tijdje in Ecruteak, ze hadden al veel gedaan. IJsjes gegeten, winkels bekeken. Ze hadden het erg gezellig. Ze stonden nu vlak voor een groot oud gebouw, gebouwd in Japanse stijl.
''Wow, hoe heet dit?'' vroeg Devon.
Daniel liep naar een bordje toe en las het voor. ''De Burned Tower. Dit gebouw werd oorspronkelijk gebruikt als Gymgebouw, maar sinds er een grote brand was, werd deze onveilig verklaard. Een legende zegt dat Ho-Oh vroeger op de top van de Burned Tower landde, en toekeek hoe de mensheid zich ontwikkelde. De legende gaat ook dat hij Raikou, Suicune en Entei heeft gecreëerd''
Devon klapte zijn PokéDex open.
Ho-Oh is waarschijnlijk de vierde mystieke vogel. Er wordt over hem gezongen in liederen en hij wordt genoemd in vele mythes, dat hij met zijn schitterende vleugels in zeven regenboogkleuren continu door de lucht over de hele wereld vliegt. Er zou zich een regenboog achter hem vormen als hij rondvliegt.
''Wow, das een indrukwekkende Pokémon'' zei Devon. Ze liepen nog langs wat andere gebouwen, en besloten toen weer naar het Pokémon Center te gaan.
* * *
''Ik moet ook nog oefenen'' zei Janice. Devon & co zaten inmiddels aan hun avondeten.
''Hoezo?'' vroeg Daniel. ''Over een week is er een contest in Ecruteak City. Ik wil graag meedoen'' zei Janice.
''Cool!'' riep Devon. Op dat moment kwam er een jongen langslopen. Het was Gino.
''Hey Gino!'' riep Devon vrolijk. Gino draaide zich om.
''Wat moet je?''
''Hoeveel badges heb je al?'' vroeg Devon. Gino keek Devon minachtend aan.
''Dat gaat je niks aan. Laten we zeggen dat ik nog 1 badge nodig heb om me te kwalificeren voor de Johto League''
''Wow, dus je hebt al 7 badges?''
''Goed geraden, Einstein. Verder dan jij ooit zal komen'' zei Gino.
''Wat?! Kom dan! Ik daag je uit!'' schreeuwde Devon. Gino kon Devon heel makkelijk boos maken.
''Nee, ik heb geen zin om me tijd te verspillen aan slappe trainers'' zei Gino. Hij bedankte Nurse Joy nog, en liep het gebouw uit.
''Wacht maar Gino. Jou pak ik nog wel'' zei Devon.
* * *
Devon kon toch niet slapen. Had Gino dan toch gelijk? Was hij echt zwak? Hij wist het niet. Gino was mijlenver, en hij wist niet hoe hij hem bijbenen. Devon besloot om frisse lucht te gaan scheppen.
''Huh?'' zei Devon. Hij keek in de lucht en zag in het maanlicht een grote gestalte. Een grote vogel vloog langs, achter hem onstond een regenboog, en vallende sterren.
''Dat... da... dat i... dat is Ho-Oh!'' riep Devon. Hij kon zijn ogen niet geloven
Zijn PokéDex begon te praten
Er zijn maar een handvol mensen die Ho-Oh ooit hebben gezien. Wanneer iemand Ho-Oh ziet betekent dit meestal dat degene een grote toekomst heeft. De legende gaat dat Ho-Oh zich laat zien aan talentvolle, jonge trainer, die laten zullen uitgroeien dat absolute meesters
''Dus, ik word een Pokémon Meester?'' vroeg Devon. Hij liep naar Janice.
''Janice, dit moet je horen!'' zei Devon. Janice was al wakker, ze kon niet slapen omdat Devon zo veel lawaai maakte.
''Ik heb Ho-Oh! gezien!'' zei Devon.
''Ja, maak dat de kat wijs. Moet je daarvoor zoveel lawaai maken?'' zei Janice.
''Dan geloof je me maar niet. Ik heb hem gezien'' zei Devon.
Met deze ontmoeting heeft Devon weer hernieuwde motivatie gevonden. Motivatie om Gino in de hak te pannen. Motivatie om de beste te worden
cool