Hoofdcategorien
Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 30: Een trapje te hoog!
Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!
Episode 30: Een trapje te hoog!
'Wow wat een griezelig gebouw!' huiverde Janice. Onze helden stonden voor de Ecruteak Gym, een verlaten uitziende gym. Op de voorkant prijkte een Gengar die heel erg eng de bezoekers aan keek. Iedereen kreeg er rillingen over zijn rug van.
'Pff, griezielig of niet, vandaag moet ik mijn 4de badges binnenhalen!' riep Devon hoopvol. Ze liepen naar binnen en het zag er toch wel netjes uit. Van buiten lijkt het 3x niks, maar het interieur was erg mooi. Aan de muur hing een scorebord die de stand gedurende de battle bijhield. Op het veld waren 2 trainers in hun gevecht.
'Crocanaw doe Water Pulse'! De Croconaw produceerde een enorme waterbal en vuurde deze af. Devon herkende de Pokémon meteen. Het was de Croconaw van Gino. Gino zag er gestresst uit, het scorebord was ook niet echt in zijn voordeel. Het stond 2-1 in stand voor Morty. Croconaw was Gino's laatste Pokémon.
'Gengar, verdwijn!' riep Morty. Morty stond heel erg zelfverzekerd en relaxed. Devon zag meteen dat hij een trainer was uit de buitencategorie. Gengar verdween en de Water Pulse-aanval kwam tegen de muur.
'Wow wat een gave Pokémon!' zei Devon.
Gengar is de evolutie van Haunter. Hij lijkt op een schaduw. Tijdens volle maan houdt hij er van om de schaduw van mensen te imiteren en ze zo de stuipen op het lijf te jagen. Hij onttrekt zijn warmte aan de omgeving, dus als je plotseling een koude rilling over je rug voelt lopen dan kan het zijn dat er een Gengar in je buurt is.
'Shadow Ball!' Gengar was ineens vlak boven Craconaw en vuurde een geweldige Shadow Ball af. Deze bal was 2 í¡ 3 keer groter dan de Shadow Balls die Eevee van Janice afvuurde. Croconaw werd met een geweldige klap tegen de muur gesmeten en hij kon niet meer verder.
'Croconaw is uitgeschakeld. Morty de Gymleader en zijn Gengar zijn de winnaars! Zijn reeks is nu uitgebreid tot 17 zeges!' riep de scheidsrechter opgewonden. Morty glimlachtte een beetje trots, maar liet niet teveel emotie merken.
'Wat een held, hij is zo mooi en zo sterk!' riep Janice. Met Gino was het minder. Hij schold zijn Croconaw uit en werd zo boos dat hij helemaal rood aanliep.
'Er is geen reden om je Pokémon zo uit te kafferen, het falen kwam van jouw kant' zei Morty. 'BEMOEI JE MET JEZELF' schreeuwde Gino. Hij rende de Gym uit en duwde Devon omver.
'Hee! Kijk is uit!'
'Zorg jij nou maar dat je niet verliest' schreeuwde Gino hem toe. Iedereen was een beetje verbijsterd hiervan.
'Die jongen is een enorm talent, hij is strategisch erg sterk. Maar hij moet leren zijn Pokémon te respecteren' zei Daniel. 'Ben ik het mee eens' zei Morty. Devon was wel een beetje onder de indruk geraakt van Morty en zijn Gengar. Hij was best we bang dat hij ook eruit gegooid zou worden.
'Wil iemand me uitdagen?' vroeg Morty. 'Ja, ik!' riep Devon snel. Morty bekeek hem heel eventjes en zei:
'Heb jij niet toevallig van mijn zoon Jake gewonnen?'
'Ja, het was een erg leuke wedstrijd' antwoordde Devon.
'Ik heb goede verhalen gehoord van hem. Hij zei dat je een talent bent. Ik zou je graag aan het werk willen zien. Bevalt een 3 tegen 3 gevecht je?' zei Morty.
'Ja hoor, fine with me'. Devon ging naar het strijdveld en was erg zenuwachtig. De rest van de gang ging op de tribune zitten.
'Zet hem op, Dev!' riep Janice. 'índerdaad, kom op!' riep Daniel hem nog snel toe. Het deed Devon goed dat hij support kreeg. Morty had dan wel Gino verslagen, maar dit is een volledig andere battle!
'Dit is een 3-tegen-3 gevecht. Wanneer alle drie de Pokémon van een van de trainers zijn uitgeschakeld is er een winnaar. De uitdager mag van Pokémon wisselen, Morty mag dit niet. Zijn jullie klaar?'
'Go!' riep de scheisrechter.
'Kom eruit, Misdreavus!' riep Morty. Een eigenaardige Pokémon kwam tevoorschijn. Devon pakte zijn Pokédex.
Misdreavus is een gil Pokémon die lijkt op een bosgeest. Misdreavus is extreem ondeugend en schreeuwen graag midden in de nacht om mensen te laten schrikken. Hij houdt ervan om mensen voor de gek te houden en te pesten en ze dan aan het gillen te krijgen door zijn geschreeuw. Ook aan haren trekken is één van zijn geliefde pesterijtjes.
'Interessant. Let's go Girafarig!' riep Devon. Girafarig zag er gretig uit.'
'Begin!' riep de scheids.
'Girafarig, Confusion!' riep Devon. Uit Girfarig's horens kwamen amper zichtbare golven.
'Verdwijn!' riep Morty. Misdreavus nergens te bekennen.
'Huh, waar is Misdreavus nou?' vroeg Janice. 'Ghost-Pokémon kunnen zomaar verdwijnen en dan weer verschijnen. Het is erg moeilijk om tegen ze te vechten' antwoordde Daniel
'Confuse Ray!' riep Morty. Misdreavus verzendde hele hoge verwarringsgolven naar Girafarig die hierdoor verward raakte. Hij rende rondjes heen en weer.
'Snap out of it!' riep Devon. Girafarig bleef maar rondjes rennen, het was geen gezicht.
'Verlos hem uit zijn lijden Misdreavus. Psybeam!' een veelkleurige straal raakte Girafarig. Het zag er niet goed uit, Girafarig stond nog, maar niet van harte.
'Girafarig, keer terug!' riep Devon.
'Verstandige keuze Devon, je Pokémon had geen keus' zei Morty. De toeschouwers waren een beetje verbaasd hoe simpel Morty Devon wegspeelde.
''Kom op Squirtle!' riep Devon. De kleine pokémon was erg enthiousiast.
'Ben je dom ofzo? Je hebt amper gevochten met Squirtle!' riep Janice. 'Laat hem maar, hij weet wel wat hij doet' zei Daniel. Nou eigenlijk wist Devon dat niet. Hij was erg zenuwachtig en wist niet meer wat te doen.
'Squirtle, Water Gun!' riep Devon. Squirtle spoot met een flinke vaart water op Misdreavus. De Pokémon van Morty had geen tijd om te ontwijken.
'Zo doen we dat!' riep Devon.
'Niet te overmoedig worden worden, jochie! Misdreavus, Shadow Ball!' Misdreavus vuurde de Shadow Ball af. Deze was ook weer van een flinke grootte.
'Withdraw!' riep Devon. Squirtle kroop in zijn schild, waardoor de aanval niks deed.
'Misdreavus verwar hem!' riep Morty. Misdreavus verdween en lichtte steeds weer op. Squirtle had veel moeite om het allemaal bij te houden.
'Focus je!' riep Devon.
'Nu, Psybeam!' riep Morty. Misdreavus kwam weer eens tevoorschijn vlak voor Squirtle en vuurde de sterke aanval vol af op. Dit was te machtig voor Squirtle die neer viel.
'Squirrrt' jammerde Squirtle.
'Squirtle is uitgeschakeld. Misdreavus is de winnaar!' riep de scheidsrechter.
'Als Devon dit wil winnen moet hij ervoor zorgen om zich te wapenen tegen het verdwijnen en daarna weer in zicht komen van de Pokémon van Morty. Anders heeft hij geen schijn van kans' zei Daniel.
'Goed werk Misdreavus, ga zo door!' zei Morty. Devon had het moeilijk. Hij wist niet hoe hij moest omgaan met de aanvallen van de tegenstander.
'Kom op Elekid!' Elekid stond meteen in aanvalsmode.
'Elekid, Thunderpunch!' riep Devon. Er onstonden vonken op de vuisten van Elekid en hij sloeg keihard tegen Misdreavus. Misdreavus leek hier niet onder de indruk van te zijn.
'Shadow Ball!' riep Morty. Misdreavus verdween weer en Elekid zocht zich rot.
'Doe je ogen dicht en focus je!' zei Devon. Elekid sloot zijn ogen.
'Nu!' riep Morty. Misdreavus kwam weer tevoorschijn vlak voor Elekid en vuurde de Shadow Ball af.
'Ontwijk en doe Thunderbolt!' riep Devon. Elekid ontweek razendsnel en stopte al zijn kracht in deze aanval. De bliksem raakte Misdreavus vol en deze geest was uitgeschakeld.
'Misdreavus is uitgeschakeld. Elekid is de winnaar!' riep de scheids.
'Yes! Ga zo door!' riep Devon blij. Elekid sprong blij rond. De toeschouwers juichtte en kregen sympathie voor de jonge uitdager uit Blackthorn City.
'Goed gedaan Devon. Ik kan zien waarom Jake van je heeft verloren. Maar van mij ga je niet verliezen. Ga Gengar!'
'Dit is de sterkste Pokémon van Morty. Let op Devon!' riep Daniel.
'Zal ik doen!' zei Devon. Devon was erg bevreesd voor Gengar. Gino werd ook al weggevaagd door deze Pokémon.
'Elekid, Quick Attack!' Elekid versnelde en viel Gengar aan. Elekid ging dwars door Gengar heen en viel op de grond. De toeschouwers kwamen niet bij van het lachen.
'Devon, stommeling! Normale aanvallen werk niet op Ghost-type Pokémon!' riep Janice.
'Oh ja, shit vergeten!' Devon schaamde zich rot voor deze actie. Hij was zo gespannen dat hij niet meer normaal nadacht.
'Deze fouten worden bij mij onmiddelijk afgestraft. Gengar doe je ding!' riep Morty. Gengar kwam in een moordend tempo op Elekid af. Hij verdween constant, maar lichtte weer op vlak voor Elekid. Elekid had geen tijd om te reageren en Gengar vuurde een enorme Shadow Ball af. Elekid werd tegen de muur geblazen en was meteen K.O.
'Elekid is uitgeschakeld, Gengar is de winnaar!'
'Een one-hit K.O! Hoe is dit mogelijk?!' zei Daniel.
'GRRRRR. Het is nog niet afgelopen!' riep Devon. 'Ga Girafarig!' riep Devon.
Girafarig kwam uit zijn bal maar was niet echt fris meer. Hij zag er gehavend uit.
'Laten we dit maar afmaken, Gengar. Hypnosis!' riep Morty.
'Doe je ogen dicht'! Girfarig sloot zijn ogen, waardoor de Hypnosis geen zin had.
'Psybeam!' riep Morty.
'Jij ook, Girafarig!' De aanvallen botste op elkaar en een explosie ontstond. Beide pokémon werden tegen de muur geslingerd. Gengar stond gemakkelijk weer op, maar Girafarig strompelde nog maar net overeind.
'Gengar, Shadow Ball!' De karakteristieke aanval werd weer ingezet.
'Girafarig, Psybeam!' riep Devon. Girafarig gaf zich nog 1x, maar de Shadow Ball was te machtig. Girafarig werd tegen de muur geslingerd en was definitief uitgeschakeld.'
'Girafarig is uitgeschakeld, Gengar is de winnaar! Dit is de 18de opeenvolgende zege voor Morty!' jubelde de scheidsrechter.
'Neeeeeee' Devon zakte in elkaar. Hij voelde zich miserabel. De toeschouwers waren ook verdrietig, maar Morty was simpelweg te goed.
Morty liep naar Devon toe en gaf hem een schouderklopje.
'Je deed het helemaal niet slecht, je moet alleen doorhebben hoe je mij kan verslaan. Ga de komende tijd wat trainen en oefenen en dan zie ik je weer!'
Devon kreeg weer een beetje hoop toen hij dit hoorde. 'Zal ik doen, ik laat me niet zomaar uit het veld slaan!'
'That's the spirit!' zei Morty.
Devon is flink toegetakeld door Morty. Kan hij zijn aanvalstechnieken verbeteren en uiteindelijk toch Morty verslaan. Stay tuned!
Aww...
das best jmmr voor 'm
maar volgende keer beter8D