Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Muse » You » Me - 02

You

19 maart 2011 - 16:05

592

2

386



Me - 02

Het eerste 'echte' hoofdstuk!

Ik gilde toen ik het sms'je van Justine las.

Ik heb een weekje Teignmouth geboekt!
Morgen lekker vroeg eruit om om 7 uur
bij de bus te zijn!
X


'Aaaah! Mahaam?' gilde ik. Ik zat beneden op de bank en mijn zusje, vader en moeder schrokken zich dood omdat het eigenlijk dodenherdenking was op tv.
'Shhh!' fluisterde mijn moeder. 'Heb een beetje respect!'
'Sorry,' mompelde ik.
Na nog een halve minuut stil te zijn geweest, begon de presentator weer te praten. En ik begon natuurlijk weer te gillen. Ik was te blij om nog een normaal woord uit te spreken. Terwijl ik op en neer sprong zei ik: 'Mam! Justine... Teignmouth... bus... morgen! Waaaa!'
'Wat ga je doen?' vroeg mijn zusje met open mond.
'Een week naar Teignmouth met de bus!' riep ik.
'Wanneer?' riep mijn zusje. Ze was hartstikke jaloers.
'Morgen!'
'Mag ik mee?'
'Ja, van mij wel!'
'Nee, nee, nee!' riep mijn moeder en het werd stil. 'Daar komt niets van in. Marilyn, jij blijft hier en jij mag gaan,'
'Jippie!' riep ik keihard en omhelsde mijn moeder blij. 'Dankje, mam!'
Ik rende naar boven en pakte mijn BlackBerry Torch uit de broekzak van mijn gele skinny jeans. Ik zag 'm in de winkel en moest zo erg aan Dom denken dat ik hem gelijk kocht. Eigenlijk was mijn kleedgeld al op, maar aangezien niemand hem wilde hebben en hij in de uitverkoop was voor vijf euro had mijn moeder hem voor me gekocht.
Ik sms'te naar Crystal.

Ga jij ook mee naar Teignmouth?

Even later klonk een piepje van mijn telefoon: het teken dat ik een sms'je had.

Ja tuurlijk, wat denk jij dan?

Er klopte iemand op mijn deur.
'Binnen!' riep ik iets te hard.
Marilyn kwam binnen en ging naast me op het bed zitten.
'Ik ben zo ontzettend jaloers op jou,' zei ze. 'Zeker nu Muse een break heeft en gewoon thuis of in de studio zit daar!'
'Oo, ben je daarom zo jaloers?' vroeg ik. 'Hoe groot is de kans dat ik Muse of Matt of zo daar tegenkom nou? Één op miljoen?'
'Ja, maar de kans is er wel!'
'Ja, hij is er wel. Daar heb je gelijk in,'
'Morgen vertrek je al, toch?'
'Ja,'
'Zal ik je helpen met inpakken?'
'Tuurlijk, leuk!'
Ik stond op en pakte mijn Muse-koffer onder mijn kast vandaan. Ik had hem zelf laten bedrukken op een fansite.
'Je moet in ieder geval die jeans meenemen,' zei Marilyn.
'Tuurlijk, wat denk jij?' zei ik en rolde met mijn ogen. 'Ik ga aan ma vragen of ze hem nog even kan wassen,'
Ik liep naar beneden en riep naar mijn moeder iets over mijn gele jeans wassen.
'Tuurlijk schat!' riep ze terug. Ik deed even snel een andere broek aan en gaf de gele aan mijn moeder.
Ik rende snel weer naar boven. Mijn zusje had mijn koffer al half gevuld. Er lagen allerlei dingen in die ik juist niet nodig had.
'O,' zei ik. 'Ik waardeer het hoor, wat je doet, alleen ik heb dat allemaal niet nodig,'
'O,' zei ze op haar beurt. 'Wat heb je dan wel nodig?'
'Bijvoorbeeld dit...' zei ik terwijl ik ook mijn rode en groene skinny's uit mijn kast haalde. Even later haalde ik er ook nog allerlei leuke T-shirts en natuurlijk mijn collectie Muse T-shirts uit.
'O, ik snap het,'
Ze begon ook allerlei dingen uit mijn kast te halen, en deze keer waren ze wel goed.
Even later waren we klaar en gingen eten. We aten friet en hamburgers. Ik besloot heel vroeg naar bed te gaan, omdat ik er de volgende morgen al rond zes uur uit moest.
Ik poetste mijn tanden, deed mijn pyjama aan en plofte neer op mijn bed. Even later viel ik in een lange slaap waarin ik droomde oven Dom.


Reacties:


LisaHightopp
LisaHightopp zei op 2 april 2011 - 19:06:
Blisslicious! Echt een cewl verhaal!
Je hebt idd een fijne schrijfstijl en de interpuncitie heb je goed gebruikt

Ik heb toch een opmerking (sorry ik kan het niet laten):
Als ik tegen mijn moeder zou zeggen dat ik morgen naar Teighnmouth zou gaan, zou ze niet ja hebben gezegd
Voor de rest is het echt goed hoor!!! neem het niet te zwaar please

trouwens: toen ik in Engeland was, dacht ik ze ook de hele tijd te kunnen tegenkomen XD ik had altijd een watervaste stift bij me en minstens 1 muse cd XD kwas echt een muts
btw: WAAR HEB JE DIE KOFFER VANDAAN???? O.O *wantwantwant*


dobbyenwinky
dobbyenwinky zei op 29 jan 2011 - 18:20:
Awesome! Doe mij ook maar een weekje Teignmouth!

Dit is zeker niet je eerste fanfic hè? Je schrijft namelijk heel goed, en gebruikt de leestekens goed. Das fijn want daar kan ik me soms wel aan ergeren als het niet klopt (hoewel ik het zelf ook niet altijd goed doe trouwens).
Je hebt een hele fijne schrijfstijl. Het leest lekker snel door, dat komt denk ik ook omdat de stukjes niet zo lang zijn. Maar dat is juist goed.

Té gek! Ik ga snel verder lezen..