Hoofdcategorieën
Home » Harry Potter » Lizzy's story » hoofdstuk 6
Lizzy's story
hoofdstuk 6
Omdat ik niet wil dat ik tegenval voor Draco doe ik mijn best om er goed uit te zien. Aan mijn gewaad kan ik niet veel veranderen maar ik steek mijn haar mooi op en werk mijn make-up bij. In plaats van mijn gouden schoenen trek ik een paar rode ballerina’s aan. Om kwart voor vijf stap ik de slaapzaal uit naar buiten. Als ik buiten kom staat Draco al op me te wachten. Hij loopt naar me toe en geeft me een kus op mijn wang. Wow, die weet wat het woord tempo betekend. ‘Ga je mee, ik weet een leuk plekje bij het meer.’ Ik knik en laat me gewillig meenemen. Het plekje is inderdaad mooi. Draco kijkt een beetje hulpeloos omdat hij net heeft beseft dat hij geen kleedje heeft meegenomen. Om hem uit de brand te helpen en omdat ik geen grasvlekken in mijn gewaad wil tover ik een rood geblokt kleedje. Hij kijkt me dankbaar aan en we gaan zitten. Na ongeveer een kwartier weet ik zeker wat voor vlees ik in de kuip heb. Het is dat ik aan het praten ben want anders lagen we hier te rollebollen. Draco heeft nog geen aanstalten gemaakt om me te zoenen maar ik denk niet dat dat lang zal gaan duren. Ik besluit hem een beetje te testen. ‘Zeg Draco, hoeveel meisjes heb je eigenlijk gehad?’ Draco kijkt me even verbaast aan maar trekt snel daarna weer een neutraal gezicht. ‘Ik zal niet ontkennen dat ik niet actief ben op Zweinstein, maar het aantal meisjes ga ik niet zeggen. En hoe zit het met jou dan Lizzy?’ Tsja, die kon ik verwachten. ‘Nou ik zal niet ontkennen dat ik niet actief ben geweest op Zweinstein en de lekke ketel, maar het aantal jongens hou ik voor me.’ Draco gaat wat dichterbij me zitten. ‘Oké, je hebt me terug betaald met gelijke munt, maar het kan me niks schelen hoeveel jongens jij hebt gehad.’ Zijn hoofd komt steeds dichterbij, en de verleiding is groot, maar hij mag wel iets meer moeite doen. Als zijn lippen bijna die van mij raken draai ik mijn hoofd een klein beetje de andere kant op, zodat zijn lippen mijn wang vinden. ‘Sorry Draco, maar dit gaat iets te snel.’ Draco moet zich even herstellen en zegt dan op zelfverzekerde toon ‘Natuurlijk, jij zegt het. Maar je wang voelde ook erg fijn aan.’ Ik merk dat er een einde aan moet komen, want door die mooie grijze ogen bedenk ik me bijna. ‘Wat denk je, zullen we naar de grote zaal?’ ‘Natuurlijk, als jij dat graag wilt doen we dat.’ Hij staat op en geeft me een hand zodat ik ook op een elegante manier kan opstaan. Als we bijna bij de grote zaal zijn kijkt Draco me nog even aan. ‘Beloof me een ding.’ Vragend kijk ik hem aan. ‘Dat er nog een ander afspraakje komt.’ Ik glimlach; ‘Natuurlijk komt er een tweede afspraakje, ik vond het erg gezellig. Zullen we na toverdranken vrijdag een nieuwe datum afspreken.’ Draco gaat akkoord en loopt dan met zijn zelfverzekerde pas naar de Zwadderichtafel.
In de leerlingenkamer vertel ik in geuren en kleuren het date verhaal aan Ginny. Die moet er smakelijk om lachen vooral als ik vertel dat Draco me wilde zoenen dat ik mijn gezicht weerde. Opeens zag ik de ogen van Ginny glinsteren, die had een plan bedacht. ‘Weet je Lizzy, ik heb een goed plan.’ Zei ik het niet? ‘O ja, vertel.’ ‘Wel, Draco ziet jouw wel zitten, en als ik Harry zo zie, hij ook wel.’ ‘Ja, wat is je plan?’ ‘Nou jij kunt ze beide verleiden, ze hartstikke verliefd op je laten worden. En daarna keihard dumpen.’ ‘Ja dat zou ik eventueel kunnen doen, maar waarom?’ ‘Nou dan leren die twee ook hun lesje. Als je ziet hoeveel harten die hebben gebroken met zijn tweeën. En dan zou ik zeggen, boontje komt om zijn loontje.’ ‘Maar hoe zit dat dan met jou en Harry, ik wil niet de boeman spelen.’ ‘Harry moet eerst bij zinnen komen voordat hij me überhaupt ziet staan. Maar zou je dat echt willen doen?’ ‘Nou ik neem het in overweging, ik hou wel van een uitdaging.’ Voordat Ginny antwoord kan geven komt Harry de leerlingenkamer inlopen. ‘Lizzy, zou je misschien kunnen helpen met toverdranken?’ Ginny en ik kijken elkaar lachend aan. ‘Tuurlijk wil ik je helpen, ik loop wel even met je mee.’ ‘Ik zit wel in de bibliotheek, ik weet niet of je dat erg vind.’ Ginny geeft me een knipoog en ik loop met Harry mee. Als we op de derde verdieping zijn stopt Harry, ‘Ik moet iets bekennen, ik heb mijn huiswerk van toverdranken al af. Ik haalde je alleen uit de leerlingenkamer zodat ik even met je alleen ben.’ Wow, twee afspraakjes op een dag, dit heb ik niet eerder gedaan of gehad. Niet dat ik Harry iets laat weten. ‘Nou en nu heb je mij alleen, en nu?’ ‘Nou, we kunnen een leeg lokaal opzoeken, zodat we even kunnen praten.’ Tuurlijk praten, droom verder Harry, ik ben niet dom. Maar de verleiding kan ik toch niet weerstaan. ‘Lijkt me leuk.’ Samen lopen we naar een leeg lokaal. We schuiven de tafels aan de kant en gaan naast elkaar zitten. We praten wat over koetjes en kalfjes. Ook Harry moet zich inhouden om zich niet meteen op mij te storten, maar anders dan bij Draco kost het me dit keer veel meer moeite om mezelf in te houden. Toch stel ik dezelfde vraag aan Harry, ‘Maar Harry, hoeveel meisjes heb jij gehad?’ Hij kijkt me vragend aan en zegt dan met een glimlach, ‘Ik denk dat het antwoord van Ginny gister genoeg zei, ik doe hard mijn best. En hoe zit het dan bij jou?’ Wat zijn jongens ook nieuwsgierig. ‘Nou, ik heb ook niet stil gestaan, maar ik ga niet vertellen hoeveel, dat hou ik voor mezelf.’ ‘Nee dat snap ik, dat vind ik niet erg hoor.’ Voorzichtig pakt hij een los plukje haar en wikkelt die om mijn paardenstaart heen. Voordat ik het weet legt hij zijn hand op mijn wang, hij kijkt me diep aan en komt steeds dichterbij. Net als bij Draco wil ik mijn hoofd weren maar ik heb de kracht niet meer. Gebiologeerd kijk ik in zijn heldere groene ogen als zijn lippen die van mij raken.
ooooooeeeeeee heerlijk