Hoofdcategorieën
Home » Overige » The Necune - Rebirth of The Lost Planet » Chapter 8
The Necune - Rebirth of The Lost Planet
Chapter 8
Stem1: Hoe gaan we dit aanpakken? Hoe gaan we mijn collega's terughalen van deze organisatie?
Stem2: Maakt u maar geen zorgen, onze beste man is een plan aan het bedenken, uw collega's zullen snel weer vrij zijn.
Ondertussen komt de Necune toe in Colon.
Hopson: "Ik wil een volledig onderhoud van het schip. Alle systemen moeten gecontroleerd worden tegen dat ik terug ben."
Bemanning: "Ja, Kapitein!"
Hopson ging samen met Kemp en Kluc naar de vergaderzaal. Daar waar de 5Hoofden op hen aan het wachten waren. Hopson wist dat er iets ernstig aan de hand was, dus haasten ze zich naar de vergaderzaal. Eens ze aan de vergaderzaal kwamen werd de vergadering meteen gestart.
Man1: "Zoals u weet is het 6de fossiel geen fossiel meer."
Hopson: "Wat wordt er daarmee bedoeld? Is het fossiel vernietigd? Wat is er aan de hand?"
Man1: "Kijk even naar deze beelden. U ziet een machine, komt het u bekend voor? Deze wordt gebruikt om fossielen te defossilizeren."
Hopson keek even naar de beelden en zag wat de man net gezegd had. Verder zag Hopson iets of iemand uit de machine stappen.
Hopson: "Wat is dat? Het lijkt erop dat iets uit de machine komt."
Man2: "Dit is de wetenschapper die men nog moest terughalen. We waren helaas te laat en hij werd al weer tot leven gewekt. Ze zullen hem gebruiken als schild."
Hopson: "Is er iets dat we kunnen doen?"
Man1: "Dat is niet alles, onze troepen die de plaats moesten verkennen zijn afgemaakt door iets dat we niet kennen."
Kemp: "En dat is? Een monster? Een wapen? Wat?"
Man2: "Neen, we weten het niet echt, volgens de wetenschappers een vijand uit oude tijden."
Hopson: "Wat bedoeld u daarmee?"
Wetenschapper2: "Een vijand uit onze tijden die moeilijk te verslaan waren door hun strijdlust en technologie."
Kluc: "Wie zijn ze?"
Wetenschapper1: "De Woeks, ze zijn het eerste buitenaardse leven die zich vestigden op aarde. Verder hadden ze geavanceerde technologie, waardoor ze bijna de aarde veroverden. Die poging faalde, wij konden wat van hun technologie bemachtigen en tegen hen gebruiken."
Hopson: "De vraag is of ze nu nog gevaar voor ons brengen, ik begrijp niet dat vijanden van vroeger, in deze tijd gevaarlijk kunnen zijn."
Wetenschapper2: "Gevaarlijk zijn ze, alhoewel we hun zwakke punten kennen, weten hoe ze vechten, blijven ze een gevaar brengen. Ze hebben de aarde willen veroveren, maar niet alleen hun technologie was daarvoor nodig, ze hebben een grote strijdlust, waardoor ze beter kunnen vechten dan ons. Maar met de technologie van nu kunnen we ze aan, maar hun strijdlust, dat is waar wij ons moeten zorgen voor maken. Niemand in deze tijd heeft ooit tegen ze gevochten, dus kunnen ze niet weten hoe gevaarlijk ze kunnen zijn, ze stoppen voor niets, ze eten je op."
Hopson: "Wat bloed is te doden en we zijn niet van plan van te sterven."
Wetenschapper2: "Ja, maar u begrijpt het niet, hun strijdlust is hun kracht."
5Hoofden: "Genoeg!"
De 5Hoofden verscheen op het scherm en ze begonnen te spreken.
5Hoofden: "Met jullie kennis wetenschappers kunnen we ze aan. Verder Hopson, u zult de 6de wetenschapper moeten terug gaan halen. We zijn bereidt u elk wapen, gereedschap, verdediging die u nodig zou hebben te leveren."
Hopson: "Wanneer moeten we vertrekken en wat is de bestemming en locatie?"
5Hoofden: "U vertrekt wanneer u gereed bent, de bestemming en locatie worden meegegeven wanneer u vertrekt. We willen niet dat zulke informatie gelekt wordt op Colon of naburige kolonies. We willen niet dat iemand probeert de held uit te hangen."
Hopson: "Goed. Kemp, Kluc, verwittig het schip dat we eraan komen en maak een lijst van de nodig wapens, gereedschappen, verdediging die we nodig zullen hebben. We bereiden ons voor op een oorlog."
Kluc en Kemp: "Ja, Kapitein."
5Hoofden: "Deze vergadering is over."
Kluc en Kemp lichten de bemanning in over de situatie en maakten een lijst die ze meteen aan de 5Hoofden stuurden, wanneer ze klaar was. Hopson, Kluc en Kemp keerden dan terug naar het schip, een paar wetenschappers ging met hen mee. Ze hadden plannen voor de Necune, een upgrade zeiden ze. Ze vormden de Necune om tot een echt oorlogsschip. Verder werd iedereen van de Necune ingelicht over de Woeks.
Een paar dagen gingen voorbij en de Necune was klaar om te vertrekken .
Hopson: "Kapitein Hopson van de Necune meld zich, we zijn klaar om te vertrekken."
Uitkijktoren: "We horen u Kapitein, de Necune mag vertrekken er is geen inkomend verkeer. U moet naar de planeet Kmok gaan, de locatie waar de wetenschapper zich bevindt word nu doorgestuurd."
Kemp: "Ontvangen Kapitein."
Hopson: "Goed, klaar voor vertrek."
Uitkijktoren: "Kapitein, succes."
De Necune steeg op richting Kmok. Ondertussen op de planeet Kmok.
Stem: "U moet niet nerveus zijn, u zult u collega's wel snel genoeg zien."
Wetenschapper6: "Iets klopt niet, waarom zou ik gevangen moeten blijven als jullie mij alleen maar willen helpen. Waarom hebben jullie de Woeks onder jullie controle, het zijn gevaarlijke vijanden."
Stem: "Stel geen vragen meer. Keer terug naar u cel. De Woeks zijn onder onze controle, er kan niets gebeuren."
De man duwde de 6de wetenschapper de cel in. De wetenschapper was er zich nu bewust van dat hij niet geholpen ging worden. Toen begon een andere gevangen tegen hem tes preken.
Gevangen1: "Verlies u hoop niet."
Wetenschapper6: "Wat bedoelt u?"
Gevangen1: "Hulp is onderweg, ze zullen u hier zeker komen weg halen."
Wetenschapper6: "Hoe weet u dat? U bent hier zelf een gevangen."
Gevangen1: "Ik maakte deel uit van de verkenningstroepen uit Colon, om u te lokaliseren meneer de wetenschapper. Beelden werden naar de basis gestuurd zonder dat onze vijanden dit weten. Mijn team mag dan wel dood zijn, ik weet dat ze niet voor niets zijn gestorven."
Wetenschapper6: "Maar ze hebben de Woeks onder hun controle..."
Gevangen1: "Daar moet u zich geen zorgen over maken, ik weet zeker dat degene die gestuurd worden om u te halen, genoeg geïnformeerd zullen worden daarover. Alle wetenschappers buiten uzelf zijn namelijk veilig op Colon."
Wetenschapper6: "Mag u dit wel zeggen, wie weet is de vijand aan het meeluisteren."
Gevangen1: "Ik vertel niet iets dat ze niet weten, iedereen weet dat de wetenschappers op Colon zijn. Colon is onze sterkste kolonie, niet veel mensen weten het, maar we hebben daar een groot leger. Niemand is dom genoeg om Colon rechtstreeks aan te vallen."
Wetenschapper6: "Ik weet niet of u gestoord bent of als u uitgeput bent, maar de vijand hier ziet er sterk uit. Ze kunnen de Woeks controleren."
Gevangen2: "Mhahahaa, veel controle zullen ze niet langer meer hebben."
Wetenschapper6: "Hoe bedoelt u?"
Gevangen1: "Deze man hier heeft bommen geplaatst in de centrale die energie levert aan de machine die de Woeks onder controle houdt. Die bom ontploft vanavond. Terwijl wij veilig in onze cel zitten."
Wetenschapper6: "U bent van plan de Woeks los te laten?!"
Gevangen2: "Niet zo luidt."
Gevangen1: "Ja, dat zijn we van plan."
Wetenschapper6: "U bent gek, wie er ook komt om ons te redden, ze zijn al van tevoren verloren als ze tegen zoveel Woeks moeten vechten."
Gevangen1: "Geloof maar wat u wilt, ik geloof dat wie ze ook sturen, weten welke gevaren er liggen hier."
De avond kwam aan en uit de cellen kon men een grote ontploffing horen en mensen horen schreeuwen. De Woeks waren losgeslagen en waren woest. De ontploffing liet niet alleen de Woeks los, maar de inwoners van de planeet Kmok hoorden de ontploffing en waren op stap naar de basis.
De inwoners van Kmok waren gekend voor hun brutale wijze van moorden, maar wat niemand weet is dat de inwoners van Kmok, de Kmokoes, de Woeks konden temmen. De gevangen waren op dit moment veilig, zolang de Kmokoes de deuren van de cellen niet openen. De gevangen mochten zich nog aan een lange dag verwachten, wat zij weten niet welke gevaar ze gebracht hebben met de ontploffing.
Een paar uren verstreken, stilte was er over de basis, de Kmokoes hadden het overgenomen. De Necune was al halfweg naar Kmok, niet wetend wat hun te wachten staat...
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.