Hoofdcategorieën
Home » Overige » Secrets untold » hs 3
Secrets untold
hs 3
Tom zat op de bank naar een tv te staren, één die niet eens aan was. Hij zat met een groot dilemma. Hij had zijn geheim aan niemand verteld en zou het zeker niet aan zijn ouders vertellen. Ze waren streng gelovig en... nee. Hij zou ze alleen maar verdriet aandoen. Dit zou wel over gaan, het was vast een bevlieging. De enige aan wie hij het had verteld, was zijn dagboek, maar dat kon je niet echt een iemand noemen. ‘Tom! We gaan eten!’ zei zijn vader. Hij stond op en liep naar de tafel. Hij was misselijk en ze aten nog spruitjes ook, bah! ‘Hey, lieverd!’ zei zijn moeder, die met de pan jus aan kwam lopen. Hij had haar niet eens horen thuiskomen. ‘Hey, mam,’ zei hij nep vrolijk. Hij hoopte dat ze het niet merkte. Hij ging zitten, schepte op en merkte dat zijn zus nergens was te bekennen. ‘Waar is Jeanine?’ Zijn vader keek op. ‘Ze eet vanavond bij Will.’ Oh ja, Will. Zijn zus had een paar weken geleden William leren kennen en het was meteen dik aan. Hij prikte met zijn vork in zijn spruitjes. Hij had echt geen honger. Hij zuchtte en stak er één in zijn mond en begon er op te kauwen, nou ja, eigenlijk pruimen. Hij slikte hem door. ‘Ma, ik zit vol. En ik heb nog heel veel huiswerk.’ ‘Oké,’ zei zijn moeder, ze keek hem bezorgd aan, maar hij deed net of hij het niet zag. Toen hij de trap op liep, begonnen zijn ouders te praten over de politiek, het nieuws, de kerk en de Bijbel. Hij deed de deur naar zijn kamer open. De kamer was niet groot, maar gewoon. Het was zijn kamer waar hij zich terug kon trekken. Hij viel neer op zijn bed en deed zijn ogen dicht. Even nergens aan denken. Gewoon rust en kalmte zonder al die moeilijke dilemma’s of hij wel normaal was en al die dingen. Hij zuchtte even zacht en viel in een droomloze slaap.
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.