Hoofdcategorieën
Home » Overige » Secrets untold » hs 4
Secrets untold
hs 4
Tom werd wakker door zijn wekker. Die rot wekker ook! Hij zuchtte en stond op. En hij plofte weer neer op zijn bed. Vandaag was zaterdag! Hij hoefde helemaal niet op te staan. Hij kreunde wat en liep toen toch maar naar beneden. Slapen kon hij nu toch niet meer. Zijn ouders lagen nog te slapen en zijn zus was de hele nacht bij Will blijven slapen. Hij zette de tv aan en hij zag dat het laatste wat zijn ouders hadden gezien het nieuws was. Hij zapte weg, hij had er nu even geen behoefte aan. Hij zette de tv weer uit en deed de radio aan. Hij ging op de bank liggen, deed zijn ogen dicht en luisterde naar de muziek. Ivri Lider met Jesse was op hoorde hij. Hij vond Ivri een geweldige zanger, niet dat hij dat ooit zou vertellen aan iemand. Maar dat hoefde ook niet vond hij. Hij hoorde de trap kraken en hij schoot overeind om de radio uit te doen. ‘wat is dit voor een muziek?’ het was zijn vader. ‘sinds wanneer luister jij naar zulke muziek? ‘ Tom slikte ‘het kwam gewoon op de zender hierna komt er weer een ander liedje’ hij vader bromde wat en deed de tv weer aan. Tom liep naar de keuken en legde zijn hoofd even tegen de koele koelkast aan. Wat moest hij nou doen? Hij pakte een glas en vulde hem met water en dronk hem op waarna hij weer terug liep. ‘dat is hun verdiende loon! Vuile…’de rest zei zijn vader te zacht om te horen. ‘waar heb jij het over?’ vroeg Tom. Zijn vader lachte ‘ die vuile homo’s! Daar heb ik het over. Er zijn er weer een paar in elkaar gemept! Die mensen die het hebben gedaan zijn gelukkig weg gekomen!’ Tom balde zijn vuisten en rende naar de W.C waar hij zijn tranen de vrije loop liet. Hoe kon zijn vader zo gemeen zijn , het waren toch ook gewoon maar mensen? Hij stond op en draaide zich om naar de wasbak waar hij een koude plens water in zijn gezicht gooide en de wc doortrok. Hij haalde even diep adem om zichzelf te kalmeren en liep terug naar de woonkamer. Hij zag tot zijn opluchting dat zijn vader er niet meer was. Hij keek op de klok, 11 uur. Zijn moeder lag nog in haar bed. Ze sliep graag uit. Dus dan had hij even het rijk alleen. Niet lang maar eventjes rust, eventjes met zijn eigen gedachten. En nog steeds spookte die ene gedachte maar in zijn hoofd: hoe zou hij het zijn familie en vrienden gaan vertellen? Als hij dat tenminste ooit deed. Hij was doodsbang voor hun reactie. Vooral van die van zijn vader.
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.