Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Elena » trapped

Elena

4 aug 2011 - 14:39

1568

2

482



trapped

George P.O.V:

Hij werd gewekt door het geluid van fluitende vogels.
Toen hij beter keek zag hij dat de zon zich nog maar net aan de aarde vertoond had.
Verdorie, het was al meer dan een week dat hij zo vroeg wakker werd.
Dit werd nog eens zijn dood.
Het had geen zin om al naar beneden te gaan.
Zijn moeder was er nu al van overtuigd dat hij ziek was.
Hij gooide zijn deken van hem af en stond op om zijn raam te openen.
Dagen lang al probeerde hij te vergeten wat er zich bijna had afgespeeld die avond.
Simpeler gezecht dan gedaan natuurlijk.
Aan de ene kant was hij opgelucht geweest toen Fred de kamer binnen was gestormd, een kus zou de zaken allen ingewikkelder gemaakt hebben.
Maar aan de andere kant had hij hem ook wel kunnen vervloeken.
Vervloeken omdat hij het gewild had.
Verdome, waar zat hij met zijn gedachten?
Hij kende haar nog maar pas, ja hij mocht haar, maar kon hij nu al verliefd zijn?
' Je slaapt hier niet in je eentje. ' Kreunde Fred achter zijn rug om.
' Sorry, ik wou je niet wakker maken. '
' Tuurlijk niet, net zoals je me gisteren niet wakker wou maken, en de da er voor ook niet. '
' Ik zei toch al dat het me speet. Wat kan ik nu nog meer doen? '
' Eens met Elena praten over je gevoelens. Er mee blijven zitten maakt je gek en mij ook. '
'Gevoelens? ' Antwoorde hij gespeeld verbaast.
' Hou je nu niet voor de domme. Ik heb misschien niet veel ervaring in de liefde maar ik heb jullie wel bezig gezien.'
' Ik weet niet waar je het over het.'
Hij wist wel dat Fred die flauwe leugen meteen zou doorzien.
' Dus je voelt niets voor Elena?' Vroeg hij sceptisch.
' Ze is een goede vriendin.'
' Wel dan heb ik me vergist. Leuk kan ik mischien mijn kans eens maken. Het is een leuk meisje.'
' Waag het niet!'
George was zijn broer bijna naar de keel gevlogen.
Fred leek niet onder de indruk.
'Vreemde reactie voor iemand die niet verliefd is.' Zei hij slechts.
Waarom kende Fred hem nu zo goed?
Hij negeerde de opmerking verder en besloot een douche te gaan nemen om zijn hoofd leeg te maken.
Op de gang botste hij echter meteen op Elena.
Ze had hem eerst niet gezien omdat ze met haar neus verdiept zat in een boek. Iets wat ze de laatste tijd wel vaker deed. Zich verdiepen in haar lessen om toch maar niet met hem te moeten praten.
'Hey, George.' Riep ze verrast met een blik die duidelijk verried dat ze gehoopt had hem hier niet te verwachten.
' El. Wel, eeuh. Wat een verrasing je hier te treffen. '
'Verrasing? Ze slaapt in de kamer hier naast. ' Fluisterde Fred van achter de muur zodat alleen George hem kon horen.
Die wenste dat hij hem een trap kon geven.
' Ja, ik moet zo naar Percy 's les. Ik wou nog wat herhalen. '
' Ja, met zo een veeleisende leraar als hij kun je niet genoeg voorbereid zijn. '
Er viel een gespannen stilte.
' Dan...Dan ga ik maar eens. '
' Ja...Ja tuurlijk. '
Ze liep langs hem heen en ging naar de trap.
Hij voelde Fred 's hand die hem gebaarde iets te proberen.
' Elena,wacht eens.'
Ze draaide zich naar hem.
'Ja? ' Vroeg ze.
' Ik eeuh...Wel...'
' Komaan, komaan. ' Fluisterde Fred.
'IK...Sucses bij Remus straks. Laat je niet doen door hem.'
Ze keek teleurgesteld.
' Dank je, zal ik doen.'
En toen ging ze naar beneden.
George kon zich zelf wel vervloeken en probeerde Fred te negeren die met zijn hoofd tegen de muur aan het bonken was.

Elena P.O.V:

Nee, nee!
Er liep zoveel volk in dit huis en nu moest ze net George tegen het lijf lopen.
Dit moest gewoon de wet van Murphy zijn.
Ze sloeg het boek dicht en liep naar de ontbijt tafel die zoals altijd overladen was met eten.
Percy bleek die ochtend niet thuis te zijn wat betekende dat ze die ochtend vrij te zijn.
' Fijn. Mompelde ze bitser dan ze bedoeld had.
' Nou, jij bent ook de eerste die depresief word omdat ze geen twee volle uren naar Percy moet luisteren. '
' Sorry, Ik...Het is gewoon...'
' Ik snap het wel liefje. ' Trooste mevrouw Wemel haar.
En weer had ze die blik in haar ogen.
Had iedereen dan door wat er aan de hand was?
' Je zult vandaag toch geen tijd hebben voor wat les dan ook. Harry en Hermelien komen vandaag.'
Dit was het beste nieuws dat ze vandaag gehoord had.
Ze had hen na hun aankomst niet meer gezien maar de momenten dat ze samen geweest waren had ze hen meteen aardig gevonden.
Misschien kon ze ook een met Harry praten die in deze oorlog een vrij grote rol bleek te spelen.
Als ze Lupos mocht geloven was het zijn taak om Voldemort te verslaan, zei moest hem er enkel bij helpen.
Fred, George en Ginny kwamen keuken binnen.
Ginny ging meteen naast Elena zitten en even leek het er op dat Fred aan haar andere zeide plaats zou nemen.
Hij bedacht zich op het laatste moment echter en nam aan de andere kant van de tafel plaats zodat George wel verplicht was om naast haar plaats te nemen, iets wat hem een vuile blik van hun beide opleverde en Elena voelde meteen dat haar honger over was.
' Mag ik van tafel? Ik voel me niet zo lekker. '
Ze probeerde niet naar George te kijken maar kon zijn gekwetste blik toch niet negeren.


Fred P.O.V:
Dit werd gewoon vermoeiend om aan te zien, hij kon die twee met hun hoofd tegen elkaar staan.
Het was Fred al snel duidelijk dat er hulp van buiten af moest komen of er zou nooit iets van komen.
Gelukkig zouden zijn hulptroepen nu elk moment kunnen ariveren.
Alsof ze het gehoord hadden hoorde hij op dat moment harry, ron en Hermelien uit de haard in de woonkamer springen.
Meteen liep hij naar hen toe om hen op zijn manier eens vrolijk te begroeten.

Toen de verwelkomingen achter de rug waren en iedereen van een stevig ontbijt had kunnen genieten gebaarde Fred aan de drie dat ze hem moesten volgen.
'Jongens, ik heb jullie hulp nodig in een belangrijke zaak. Een zaak zo belangrijk dat ik mijn plichten bij de orde van de Feniks er zo voor zou laten vallen. '
' Je bent niet eens lid van de Orde. ' Zei Ron terug.
Fred negeerde de opmerking van zijn boer en ging verder.
Hij vertelde over de avond dat George en Elena bijna gekust hadden en hij er domweg tussen gekomen was.
' En laat me raden, nu durven ze de stap niet meer wagen? ' Maakte Hermelien zijn zin af.
' Inderdaad, en daarom moeten wij ingrijpen. We moeten al bijna weer naar Zweinstein en ik wil mijn broer gewoon terug. '
'En hoe kunnen wij daar dan bij helpen? ' Vroeg Harry.
' Ik heb al een idee in mijn hoofd. Luister. '

Elena P.O.V:

Elena genoot van de rust nu ze alleen was.
Ze had een boek gevonden dat de geschiedenis van de toverkunst hete.
Niet meteen iets wat ze kon gebruiken in een duel maar het was eens wat anders en het bleek erg interesant te zijn.
Vooral het gedeelte over heksenverbrandingen die bij een echte heks of tovenaar gewoon geen in bleek te hebben.
Het klonk eigenlijk vrij logisch, ze werden van zulke wonderbaarlijke dingen beschulldigd maar iets simpel als vuur zou hun kunnen doden.
Er werd op de deur geklopt en ze riep dat de deur open was.
Het was Harry.
' Hoe is het er mee? ' Begroete hij haar.
' Fijn, gewoon wat lezen. Dit is erg interresant. Weet je? '
Hij begon te kuchen toen hij de titel zag.
'Interresant? Nou, ieder zijn smaak zeker. ' Antwoorde hij diplomatisch.
Toen trok hij het boek uit haar handen.
' Wat? '
' Jij hebt voorlopig wel genoeg gestudeert. Ik neem je nu mee naar buiten voor je een tweede Hermelien wordt. '
Elena had er niet echt zin in maar liet zich toch overtuigen, het was een kans om eens met hem te praten.
En tijdens het wandelen kwam ze inderdaad erg veel over hem te weten.
Als eerste bleek dat hij was vrijgesproken in zijn rechtzaak.
Ze was erg blij voor hem.
Hij bleek trouwens een wees te zijn net als haar, zijn ouders werden vermoord door Voldemort toen hij een jaar was en hij had de aanslag ternauwerdood overleeft en had er enkel het vreemde litteken op zijn hoofd aan over gehouden.
Dit had er voor gezorgd dat Voldemort een tijd lang zo verwakt was dat hij van het toneel moest verdwijnen maar sinds vorig jaar teug was dankzij een toverschooltoernooi, of iets dergelijk.
En dat het ministerie dit niet wou geloven.
' We zullen het hen wel tijdig aan hun verstand brengen. ' Probeerde Harry haar gerust te stellen.
Ze besloot over iets anders te beginnen.
' Wat ligt er in de schuur daar? '
' Enkele oude bezems die ze gebruiken bij zwerkbal trainingen. Wil je ze eens zien? '
Dat leek Elena wel leuk en ze ging hem voor.
Het was vrij donker en ze kon niet goed zien.
' Waar vind ik die?' Vroeg ze aan Harry.
In plaats van te antwoorden deed hij iets erg onverwacht.
Hij sloeg de deur achter haar rug dicht en ze hoorde het slot sluiten.


Reacties:


moorte
moorte zei op 11 dec 2011 - 14:48:
Dit is gewoon een super stukje


Pline
Pline zei op 4 aug 2011 - 14:24:
Oooooooooh ^^ super
snel verder!!

ik heb een paar foutjes gezien waar ik echt niet kon over lezen, een deel heb ik wel laten staan
zei moest hem er enkel bij helpen. -> zij
dat hij van het toneel moest verschijnen -> verdwijnen (deze vond ik wel grappig)
xxx