Hoofdcategorieën
Home » Harry Potter » Elena » a family matter
Elena
a family matter
Ze genoten van de stilte in de boomgaard.
George leunde ontspannen tegen een stam en Elena had haar hoofd in zijn schoot genesteld.
Ze zeiden niets tegen elkaar en genoten simpelweg van elkaars gezelschap.
'Nooit gedacht dat dit zo leuk kon zijn.' zei hij uiteindelijk.
' Wat bedoel je? '
' Gewoon stilzitten en genieten van rust. Normaal waren Fred en ik nu al weer een nieuwe grap aan het uithalen. Ik denk trouwens dat hij er wat gefrustreerd over is. '
'Ga dan naar hem toe, ik wil niet dat ruzie tussen jullie komt omwille van mij. '
' Dat zal niet gebeuren, El. Er is meer nodig dan dat om ons uit elkaar te krijgen. Hij moet er gewoon aan wennen dat hij niet meer de enigste belangrijke persoon in mijn leven is. '
'Ik hoop dat je gelijk hebt. '
Hij lachte en gaf een kus op haar kruin.
' Je bent schattig als je bezorgd bent, weet je dat? '
' Ahum. Stoor ik? '
Verrast sprongen ze recht.
Draco was zo plots in de tuin verschenen dat ze hem niet eens hadden horen aankomen.
wat deed die kerel hier trouwens?
Een vraag die George zich duidelijk ook stelde want hij had zijn staf al gegrepen en hief die naar hem op.
' Rustig aan met dat ding,Wemel. Ik kom in vrede. '
' Jij? Je komt hier zo maar op ons terein en je komt in vrede? '
' Ik kom voor je vriendin. Die me wel een verklaring schuldig, is het niet? Elena? '
George sprong zo snel recht dat Draco amper met zijn ogen had kunnen knipperen voor hij tegen een boomstam gedrukt werd.
' Hoe kom je aan die naam? ' Vroeg George dreigend met zijn staf recht onder Draco 's oog gedrukt.
' Garreth vertelde het me! ' Piepte die angstig.
Elena kon enkel met haar ogen knipperen toen ze haar broer 's naam hoorde.
' Hoe ken jij hem? '
' Je had het bij het rechte eind toen je dacht dat ik wist waar hij was, hij zit opgesloten in mijn eigen kelder. Daarom ben ik hier, ik wil jullie helpen hem te laten ontsnappen. '
' En dit moeten we zomaar geloven? ' Sisste George argwaanend.
' Ik moet hem toch al een keer gezien hebben. Hoe kon ik anders weten wie ze werkelijk was? Dat me de gelijkenis tussen jullie niet eerder is opgevallen. '
' Hoe is het met hem? ' Kraste ze zacht.
' Geloof je hem? El, hou je hoofd er nu eens bij. ' Vroeg George wanhoopig.
' Als je de situatie bekijkt, best goed. Ze ondervragen hem vaak over de zegevlier. Ik moet soms zeggen dat het er niet altijd zacht aan toe gaat. '
' Hij speelt met je gevoel El, we moeten hier mee naar Lupos. ' Kwam George tussebeide.
' Nee! Dan betrekt hij er meteen al die vrienden van jullie er bij en dat vraagt te veel tijd! We moeten meteen gaan! '
' En waarom dan wel? '
' De villa is vanavond zo goed als verlaten, op ekele bediende na maar die kan ik wel afleiden. Dit is misschien de enige kans die je krijgt. '
Tot zijn grote frustratie zag George dat Elena de moelijkheid echt aan het overwegen was.
' Dit kan een val zijn, El. Je kent Voldemort niet zo als ik hem ke. Hij deinst er niet voor terug om emotioneele chantage te grebruiken. '
' Maar wat als hij gelijk heeft? Wat als hij er echt is, dan verspeel ik misschien wel mijn enige kans. '
' Je verspeeld geen kans. Als hij er echt is zal de orde wel ee manier vinden om hem er weg te halen, zonder dat jij je nek nodeloos risceert. '
Ze gromde gefrustreerd.
Ze wist dat hij gelijk had maar de twijfel bleef aan haar knagen.
' We gaan naar Lupos. Je mag hem misschien niet maar hij heeft het beste met jullie voor. Hij zal weten wat te doen. '
' Elena, dat is ekel tijdverspilling. ' Probeerde Draco nog maar Elena besloot toch dat George het bij het rechte eind had.
' Draco blijf hier, wij gaan met Lupos praten. '
Ze wist niet of hij zou luisteren maar ze waagde het er maar op.
Toen ze de keuken binnen kwamen hoorden ze de stemmen van Lupos en Tops in de woonkamer, ze leken verwikkeld te zijn in een vurige discusie.
Dit was best vreemd vond Elena aagezien Tops een van de enige was die een goede invloed leek te hebben op Lupos als hij weer ee van zijn buie had.
' Je moet het haar vertellen, Remus. Het zal zowel voor jou als voor haar een grote opluchtig zijn om de waarheid te weten. '
' Ik kan me niet herinneren dat ik je om jouw menig heb gevraagd. Elena heeft het nu al moeilijk genoeg zonder dat ze ook nog eens dat met haar mee moet sleuren. '
' Sleuren? Hoe jij het verwoord klinkt het haast alsof het iets slechts is. In ieder geval, hoe jullie houding tegeover elkaar nu is, zo kan het gewoon niet verder. Jij bent grof tegen haar omdat je jezelf gewoon geen houding kunt geve met als gevolg dat ze je begint te haten. Wil je dat? Wil je dat ze je gaat haten? '
' Tuurlijk niet. Ik wil een steun voor haar zijn. Voor haar en voor Garreth. Ik zou alleen iet weten of ik wel iets kan beteken in hun leven. '
' Remus, in godsnaam. Je bent hun vader, tuurlijk kan je iets voor hen betekenen! '
Ee vuistslag had Elena minder gekwetst dan dit.
Lupos...Haar vader?
' El? ' Fluisterde George.
' Iedereen wist het. Allen hebben ze tegen me gelogen. Ik...Ik moet weg! '
Hij probeerde haar nog tegen te houde maar ze glipte zowaar tussen zijn vingers.
Ze gooide de deur zo hard dicht dat Tops en Lupos het gehoord hadden.
' Wat gebeurt hier? ' Vroeg hij verbaast.
' Wie was dat? '
' Elena. ' Was alles wat George zei.
Hun gezicht trok wit weg.
' Heeft ze iets... ? ' Tops kon haar zin iet afmaken.
' Ieder woord, vooral dat vader gedeelte vond ze erg interresant. '
' Waar is ze? ' Vroeg Lupos bezorgd.
' Ik moet het haar uitleggen. '
' Jij komt voorlopig beter niet in haar buurt. ' Waarschuwde George hem.
En toen liep hij zelf achter haar aan.
Reacties:
Dit is zo geniaal!
Natuurlijk wist ik het al aangezien ik eerder met je andere begon. Maar ik wist niet hoe ze er achter kwam, Ben benieuw hoe het verder gaat
Woooooow wat een verrassende wending
Ik lees snel voort!
xx