Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Voldemort - De steen der wijzen » Hoofdstuk 1

Voldemort - De steen der wijzen

26 aug 2011 - 16:42

233

10

460



Hoofdstuk 1

Let op: dit stuk is een paar maanden geleden geschreven. Het kan zijn dat er binnenkort wijzigingen worden aangebracht. Echter ben ik ook bezig met een verhaal voor uitgave, die zal voorrang hebben..

Een lichtblauwe gloed verbrak de duisternis die de zaal vulde. Bulderende knallen kaatste door de ruimte. Angstaanjagend uitziende mannen verschenen in de zaal. Lange mantels bedekte hun lichaam tot op de knieën en een zilveren masker glansde op hun gezichten. Ze praatten luidruchtig, enthousiast. Op de linker onderarm van een van de mannen prijkte een felrood teken, in de vorm van een schedel, uit de mond glibberde een slang.
'Jeegers,' riep een vrouw terwijl ze schichtig naar naar de man keek, 'Doe het!'
Jeegers haalde zijn toverstok tevoorschijn, bracht hem naar het duistere teken en drukte erop. De rode kleur verschoot naar inktzwart.'
‘De h-heer van het d-d-duister is in a-aantocht,' blèrde een miezerig mannetje, hij trilde als een gek. Uit zijn mond staken lange verrotte tanden.
'Jouw angst doet mij vreugde,' sprak een kille stem. Felrode ogen. Een neus zo plat als een slang, met dunne spleten in plaats van neusgaten. Het gezicht bleker dan een schelder, doemde op uit het niets.
‘Waarvoor moesten jullie mij storen,’ siste Voldemort.
‘Mijn heer, tijdens uw afwezigheid hebben wij de verblijfplaats van een Zweinstein leraar gevonden, zei Bellatrix van Detta trots, ‘als u zijn lichaam overneemt, zult u de school ongezien binnen kunnen dringen.’
‘Waar, is hij?’
Een man, met lang blond haar, liep richting de heer van het duister en knielde voor hem neer.
‘Professor krinkel bevind zich in het bos, mijn heer,’ sprak de man.
‘Lucius, sta op! Bellatrix, Dolochov, volg mij.


Reacties:

1 2

Hermelien
Hermelien zei op 31 aug 2011 - 13:18:
Me likes >_<


Voldfiction
Voldfiction zei op 29 aug 2011 - 18:16:
Thanksssss


Rebella
Rebella zei op 29 aug 2011 - 16:55:
mooi geschreven!!!


Voldfiction
Voldfiction zei op 26 aug 2011 - 22:56:
Haha, ik weet alleen niet of het hele verhaal online kan. I.v.m eventuele rechten die ik ga aanvragen bij bloombury, in overleg met nederlandse uitgever.

Maar dankjee


realMe
realMe zei op 26 aug 2011 - 19:53:
jeay, je bent weer begonnen.
dit is echt hartstikke goed....
het geeft een hele nieuwe kijk op het verhaal