Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Goede Tijden, Slechte Tijden » For Blue Skies » For Blue Skies Chapter 3

For Blue Skies

21 sep 2011 - 23:06

1171

3

394



For Blue Skies Chapter 3

Donderdag 15 september

You know I’ve seen a lot of what the world can do
And it’s breaking my heart in two
Because I never want to see you sad girl, don’t be a bad girl


Wild World - Cat Stevens (but I prefer Mike Bailey’s version)


Noud was al bij Lucas toen Edwin de deur open deed. Hij schrok er een beetje van om iemand te zien zitten in Lucas zijn kamer. Hij was er gewend aan geraakt dat alleen stilte hem begroette als hij naar Lucas ging. Maar nu zat er een lachende Noud aan het bed van zijn vriendje.

‘Hey Edwin, ik dacht al dat ik jou hier zou vinden’ zei Noud terwijl hij grinnikte. Edwin bleef hem even verbaasd aankijken voordat hij naar de andere stoel toe liep en tegenover Noud ging zitten.

‘Nina wilde naar Janine toe dus toen dacht ik dan ga ik maar even bij Lucas kijken’, legde Noud uit toen Edwin eenmaal was gaan zitten. ‘Het is best raar he, hem zo stil te zien liggen’.

‘Een beetje,’ zei Edwin zachtjes terwijl hij Lucas zijn hand vast pakte. Noud knikte een paar keer voordat ook hij weer naar Lucas keek.

Zo gingen er een paar minuten voorbij, beide jongens diep in hun eigen gedachten. Edwin kon het niet helpen maar moest toch aan school denken, morgen zou het weer beginnen. Maar hij was niet van plan om te gaan. Hij kon het gewoon niet, niet zolang Lucas hier nog lag. Hij wilde gewoon zeker weten dat hij er alles aan deed om bij Lucas te zijn, dat hij er alles aan deed dat Lucas gewoon weer de oude werd. Als hij weer naar school zou gaan, dan kon hij alleen nog maar s ’avonds naar Lucas toe gaan en dat zag hij echt niet zitten.

‘Heeft Lucas ooit verteld dat hij verliefd op mij is geweest?’ vraagt Noud ineens terwijl hij opkijkt van zijn handen.

Edwin kijkt Noud met grote ogen aan. ‘Echt?’ kan hij niet helpen maar vragen.

Noud lacht even voordat hij verder gaat ‘Ja, het was echt maar heel kort, maar nu ik hem hier zo zie liggen moet ik er ineens weer aandenken.’

‘Maar hoezo verliefd op jou?’ vraagt Edwin die zich zijn nieuwsgierigheid nauwelijks kan verbergen. Hij wist wel dat Lucas voor hem veel vriendjes had gehad of eigenlijk one night stands. Maar hij wist niet dat Lucas ooit verliefd was geweest op zijn beste vriend. Alhoewel toen ze hun eerste date hadden, zei Lucas wel dat hij al een keer iets met Noud had gehad (‘been there, done that’.)

‘Nou, ik ben best aantrekkelijk hoor,’ grapte Noud. Voordat hij in een serieuze stem verder ging ‘We hebben het er eigenlijk nooit meer over, maar we hebben wel een keer gezoend en Lucas heeft ooit verteld dat hij vaak fantasieën heeft gehad over mij en hem samen. Maar dat gesprek werd toen al snel ongemakkelijk nadat hij dat opbiechte.'

Edwin kan Noud alleen maar aan kijken. Hebben Lucas en Noud ooit gezoend. Waar slaat dit op? Alle momenten dat Edwin Lucas en Noud samen heeft gezien flitsen door zijn hoofd heen. Het was allemaal voorbij nu dat moest wel aangezien Noud getrouwd was met Nina en Lucas verliefd was op Edwin maar toch. Soms leken Lucas en Noud wel heel erg close te zijn.

Noud zijn stem haalt Edwin uit zijn gedachten; ‘Maar Lucas had ook constant fantasieën over jou toen hij verliefd was op jou en jij nog niet door had dat jij ook verliefd was op hem, dus zo vreemd is het niet dat hij fantaseerde over mij,’ zegt Noud terwijl hij Edwin aankijkt.

‘Fantasieën?’

‘Heeft hij dat nooit verteld tegen je. Oh dan staat jou nog wat te wachten als hij wakker wordt, grinnikt Noud. Edwin kan niet helpen mee te lachen. Het was wel iets voor Lucas om te fantaseren over de jongen waar hij verliefd op was. Ook al deed Lucas alsof hij heel stoer was, diep van binnen was het toch een beetje een dromer.

Maar als hij eerlijk met zichzelf was dan moest hij toegeven dat hij ook veel over Lucas had gedroomd. Achteraf gezien is het eigenlijk raar dat hij niet eerder had opgemerkt dat hij verliefd was op Lucas terwijl hij wel over hem fantaseerde. Na de eerste zoen op Lucas zijn verjaardag kon Edwin het niet helpen maar hij moest steeds vaker terug denken aan dat moment en wat er zou zijn gebeurd als Nina op een later moment zou zijn gekomen. Hij had zich afgevraagd of hij dan de moed zou hebben gehad om Lucas opnieuw te zoenen. Hij had gefantaseerd diezelfde nacht nog gefantaseerd dat het veel verder ging dan alleen zoenen.

Na die nacht had hij besloten om voorlopig afstand van Lucas te nemen, hoe meer afstand, hoe beter. Hij was bang voor zijn gevoelens, voor de fantasieën die Lucas in hem opriep. Fantasieën die niet paste bij een hetero.

Maar hoe meer Edwin van plan was om afstand te nemen van Lucas, hoe minder Lucas van plan was om Edwin te laten gaan zo leek het. Maar Edwin bleef duwen en duwen, een keer letterlijk, en zorgde ervoor dat hij afleiding vond in Wiet. Wiet was leuk, grappig, slim, beschikbaar en het beste; ze was een meisje.

Maar het leuke van de afleiding was er snel van af. En al snel merkte Edwin dat hij toch fantaseerde over Lucas. Het was zelfs zo dat hoe meer hij met Wiet was, hoe meer hij aan Lucas dacht. Hij kon het niet helpen, het leek alsof zijn gedachten een eigen wil hadden. Het was onvermijdelijk, chemistry.

Toen kwam de mannenveiling wat leidde tot een date en dat was voor Edwin misschien wel het moment dat hij wist dat hij Lucas leuk vond. Alleen probeerde hij er alles aan te doen om dit niet te realiseren, hij ontkende zijn gevoelens voor Lucas tegenover Wiet, tegenover zijn ouders en tegenover zichzelf. Tot hij zich niet meer kon verstoppen.

En toen kwam de tijd van wij. Lucas en Edwin. Edwin en Lucas. Ze hadden zijn vader overwonnen, ze hadden de rechtszaak overwonnen, ze hadden zijn examens overwonnen. Ze zouden dit ook overwinnen. Het was zo simpel als dat.

Lucas zal wakker worden en hij zal zich alles nog kunnen herinneren. Tuurlijk de eerste paar dagen zal hij moeten uitrusten en er voor zorgen dat hij niet te veel doet, maar hij zal er geen blijvend letsel aan overhouden. Hij zal uit de coma komen. Hij moest uit de coma komen want Edwin wist niet wat hij zonder Lucas zou moeten.

Opnieuw haalde Noud zijn stem hem uit zijn gedachten. ‘Heb je zin in een potje kaarten?’ en Noud bukte zich om een pakje kaarten uit zijn tas te halen die hij mee had gebracht.

‘Ja, waarom ook niet’ zei Edwin met een lach. Er is op dat moment toch niet veel te doen. Maar ooit dan wordt Lucas weer wakker en is er weer leven.
____________________________________________________________________
De inspiratie was ver te zoeken. Ik ben benieuwd of ik ooit nog inspiratie krijg. Heeft er iemand misschien ideeen?


Reacties:


WesleyyNL
WesleyyNL zei op 26 sep 2011 - 22:10:
Super! was het maar al eind oktober. Ik heb totaal niet het geduld om daarop te wachten, word bloednerveus van al die drama en spanning op tv. Wat nog wel erger zal worden nu ''Ron'' als mogelijke kaper op de kust loert

Ik loop zelf ook nogal vast op inspiratie. Ik ben wel bezig met een fanfictie over het leven van Lucas & Edwin over ongeveer 10 jaar. Hopelijk volgendeweek af


mae zei op 22 sep 2011 - 18:31:
Voor iemand die geen inspiratie heeft, heb je dit toch heel mooi geschreven, hoor! Leuk dat je Noud er bij hebt gehaald!
Had niet verwacht, dat je deze week zou gaan schrijven, gezien je drukke schema Leuke verrassing dus!

Net als Scampiej zal ook ik gaan nadenken, maar beloven doe ik niets Heb zelf ook erg weinig inspiratie...


Scampiej zei op 22 sep 2011 - 9:30:
Ahh! *zucht diep, nog maar één maandje..*

Ook dit is weer een heel mooi hoofdstuk! Ik hoop dan ook dat je toch nog de inspiratie krijgt voor meer .
Ik zal eens nadenken of ik je kan helpen, maar mijn eigen inspiratie is op dit moment ook ver te zoeken ..