Hoofdcategorieën
Home » Harry Potter » Hogwarts Diary |Fred Weasley| » nine
Hogwarts Diary |Fred Weasley|
nine
De leerlingkamer van Ravenclaw was ongelofelijk mooi!
Ik had de leerlingenkamers van de andere 3 afdelingen ook al wel eens gezien... nou ja, van tekeningen die mijn vader, moeder, zus en broer hadden gemaakt.
Ik voelde me ineens heel erg vereerd.
Ik was nu wel de aller eerste die een tekening kon maken van deze leerlingenkamer.
Ik had alleen niet echt tijd om alles goed te bekijken, want de klassenoudste begon weer te praten, en dat wilde ik niet missen.
"Oke, welkom op Hogwards iedereen. Mijn naam is Elian Reyes. Ik ben jullie klassenoudste."
"Dat is mijn broer!" hoorde ik een meisje naast me in zichzelf zeggen, in de hoop dat iemand het zou horen.
"Jullie horen bij Ravenclaw, en dit is dan ook jullie leerlingenkamer voor de komende 7 jaar."
Iedereen keek nog een keer de enorme kamer door.
"De jongens slaapzalen zijn deze deur door."
Hij wees naar een deur onder een kleine stenen trap.
"De meisjes slaapzalen zijn daar."
Hij wees naar de deur die boven aan de trap was.
"Jullie spullen zijn er al, dus jullie hoeven je nergens zorgen over te maken."
Hij keek iedereen even glimlachend aan.
"Voor de rest wil in mededelen dat de regels duidelijk zijn. Maar voor wie dat nodig is, hangen ze bij de ingang op het grote prikbord. Dat was het einde."
Hij ging weer de grote, eiken deur door en verdween.
Alle jongens rende meteen door de deur onder de trap door en alle meisjes holde meteen de trap op.
Ik deed het rustig aan. Ik liep de trap op zonder me te haasten.
Ik liep de slaapkamer in en zag 5 bedden staan. Niet rond, zoals op de tekening van Gryffindor. Ze stonden allemaal keurig tegenover elkaar. En de laatste stond tegen de muur aan met een groot raam erboven.
Ik liep rustig naar dat bed toe, want die was als enige nog over.
Ik keek uit het raam en zag de uilentoren met daarachter mooie bergen.
De maan scheen erop en het was een prachtig gezicht.
Ik scheurde mijn blik af en keek de kamer in.
ik deelde de kamer met de andere 4 meisjes die ingedeeld waren bij Ravenclaw. En dat waren Ailene Cole, Aislyn Cole[dat was ook een tweeling], Kohaku Oyama en Ravyn Reyes, het zusje van de klassenoudste.
Kohaku lag het dichtste bij mij, samen met Ravyn.
Ailene en Aislyn lagen helemaal bij de deur aan het begin.
to be continued...
Je schrijft echt leuk!