Hoofdcategorieėn
Home » Tokio Hotel » Breathing Again [Vervolg IAPW] [4/4] » 2
Breathing Again [Vervolg IAPW] [4/4]
2
Tom had Shawn gevraagd om Duitsland te bezoeken. Hij herinnerde zich liggend op een groot hotelbed en luisterde naar zijn woorden die vele mijlen verderop waren. Nadat ze opgehangen hadden, had Tom er zo emotioneel uitgeput gelegen en in stukken gescheurd. Hun nooit eindigende cyclus en veelbelovende zinnen van "misschien" en "enkele dagen" zorgde er uiteindelijk voor dat hij zijn telefoon weer pakte. Het was op een of andere manier de stoutste beweging die hij in jaren had gemaakt. Hij vroeg; “wat als...”¯ en het was een uitnodiging. Een nieuwe ronde voor hen. Tom vroeg of hij de vlucht voor Shawn moest betalen, zou hij dan komen naar Duitsland? Het klonk als een wanhopige smeekbede, klonk als romantiek en verlangen. Shawn had beloofd te komen. Op een dag, op een dag, ze verzegelde het.
Die dag was nooit echt gekomen. In plaats van morgen en de mensen en de wereld op zijn kop te zetten, was het gebeurd. Want het was voor fatalisten bedoeld. Tom wist niet zeker of alles maar een staking van ironie en willekeur was.
En dan twee jaar later stond hij in de aankomende hal van een gloednieuwe luchthaven, het was iets dat Hamburg had gepland om te bouwen voor eeuwen geleden voordat het uiteindelijk stond van beton en glas. Deze muren hadden nog nooit zijn naam horen schreeuwen. Het voelde raar voor Tom. Hij was meer dan een bezoeker hier deze dagen.
Een glimlach, onmogelijk te verbergen, streelde zijn lippen. Tom keek toe terwijl Shawn stopte, de ogen streelden de menigte alsof hij op zoek was naar iets. Hij zag er zo goed, dus... Tom voelde zijn handen een beetje trillen, het gevoel alsof hij werd terug getrokken naar die avond in de club en uiteindelijk naar zijn hotelkamer, overschaduwd bij het weten van het uiterlijk. Liet alle herinneringen door hem heen gaan, hij wachtte tot Shawn hem zou herkennen. De man met zijn vrouw en kind draaide om om te vertrekken en andere mensen begonnen langzaam te verdwijnen door de deuren, om het geld te wisselen, waar dan ook.
Shawn zette zijn tas op de grond en paste zijn hemd aan voordat hij verder op zoek ging naar Tom. De ogen waar Tom zo lang geleden op wachtte, zonder enige vorm van belletjes die gingen rinkelen en vertrok naar een groep mensen die praatten bij de lijn van de borden om voor passagiers taxi's te vinden.
Een plotselinge teleurstelling flitste in Toms ongeduldige geest. Verwarring van een of andere manier niet gewaardeerd te zijn in een verblijf van Shawns herinneringen, sloeg hem.
Hoe kon hij hem niet herkend hebben zoals Tom hem meteen herkende?
Hij begon na te denken over het nemen van de eerste stap op weg naar de eenzame man die de omgeving waarnam met zijn warme bruine ogen en Toms vingers streelde zenuwachtig door zijn haar voordat hij zich iets realiseerde. Het was een opluchting, het was een herinnering aan Tom dat hij anders was dan de laatste keer dat ze elkaar ontmoetten.
De Tom voor en de Tom na de band.
Tenslotte kwamen Shawns ogen terug naar Tom en stopte. Een beetje verlegen liet Tom zijn vingertoppen zijn haar strelen, die nauwelijks zijn oren raakte en hij had zijn natuurlijke chocolade kleur. Hij had het al snel geknipt na hun laatste persconferentie, waar Bill zonder enige aarzeling aankondigde aan een ​​groep van verwachtende journalisten dat vanaf die dag Tokio Hotel niet meer bestond. De enige aanwijzing van zijn vroegere handelsmerk - de lip piercing - was een microscopisch gat onder zijn lip, nauwelijks meer te zien. Onbewust raakte Tom de plaats met het puntje van zijn tong, maar de stalen ring was er niet meer. Had hij al bijna twee jaar.
Voor het kortste moment dat ze elkaar alleen maar aankeken, meette de afstand van de jaren die waren gegroeid tussen hen.
Voordat Tom de eerste stap kon zetten, had Shawn al zijn tas gepakt en marcheerde de hal in, vermijdde de rest van het publiek, nog steeds blij met reünies. Het gebeurde allemaal zo snel, dacht Tom. Hij was nog niet klaar, hij wist niet wat te zeggen. Hij verlegde zijn gewicht naar het andere been en glimlachte terug naar Shawn, die een brede grijns op zijn gezicht had verfraaid. Kleine vlinders fladderden in Toms maag.
“Hey...”¯ begroette Shawn hem, het ene woord uiten verwachting.
Hij was gestopt voor Tom, slechts twee stappen verwijderd en liet zijn tas weer vallen. Tom kon Shawns vage geur cologne al ruiken.
“Hey...”¯ Tom ademde uit en het was licht en zo onthullend.
Shawn antwoordde de begroeting door simpelweg zijn armen op te tillen om Tom te knuffelen. Tom kromp eerst ineen, had het niet helemaal verwacht, maar de vertrouwdheid streelde al snel over hem heen en zorgde ervoor dat Tom antwoord gaf op de knuffel. Voor een seconde... voor twee, de twee jonge mannen stonden daar omringd door mensen, maar niemand lette op hen. Toms handen perste Shawn dichterbij en hij voelde de kleine beweging van Shawns vingertoppen zachtjes tegen zijn rug.
“Hey...”¯ herhaalde Shawn, fluisterde zachtjes, en Tom ademde de warmte die uitstraalde naar een ander mens.
Tom voelde de punten van Shawns haar tegen zijn wang kietelen en kriebelden aan zijn neus, hij liet zijn gezicht tegen de schouder van de jonge man liggen. Het moment was kort, maar met zijn ogen dicht leek het wel een eeuwigheid voor Tom. Hij ademde de geur en hoorde Shawns rustig snik in reactie.
Plotseling werd Tom op het moment wakker en het maakte hem bang om terug te trekken, de ogen groot van de realisatie van zijn eigen gedrag. Shawn liet Tom gaan toen Tom dat deed, vroeg met zijn blik, maar toen Tom gewoon onhandig probeerde te glimlachen, haalde Shawn waarschijnlijk mentaal gewoon zijn schouders op en deed een stap terug.
“Dus... wow... ik had nooit gedacht dat ik je weer zou zien,”¯ grinnikte Shawn en bevrijdde de sfeer, liet de druk gaan van de drijfveer die de vorige kleine aanrijding had geschapen.
“Ja.... Ik ook niet. Yep, dus ik denk dat het dan van harte welkom is in Hamburg?”¯ Bood Tom aan en liet Shawn zijn bezittingen pakken.
“Bedankt. Eerste keer in Europa, dus het zou nog erger kunnen worden, toch?”¯ antwoordde Shawn en toen Tom automatisch aanbood om te helpen met zijn tas, lachte Shawn waardoor Tom een ​​geamuseerde grijns kreeeg. “Ik ben geen meisje, Tom. Ik kan mijn eigen tassen wel aan.”¯
“Oh...”¯ Tom bloosde een beetje. “Moeten we gaan?”¯
Shawn knikte en ze liepen naast elkaar door de deuren, knipperende jongensachtige glimlachen naar elkaar. Toen ze buiten in de mooie nazomer avond stonden, stopten ze voor een sigaret. Het leek erop dat geen van hen had geprobeerd om te stoppen van die gewoonte, maar nogmaals, had geen van hen het echt geprobeerd.
Tom analyseerde zijn eigen gevoelens, terwijl ze praatten over niets in het bijzonder. Het was uitsluitend de band tussen hen om te testen, als het nog bestond. Ze vermeden alle moeilijke onderwerpen zoals waarom en hoe en wat nu, en het ging vlot. Tom bedankte mentaal zijn huidige functie voor het behoorlijk bijhouden van zijn Engels of zelfs te verbeteren. Immers, werden de meeste van de onderhandelingen gevoerd met een internationale groep van mensen, Duits was op een aangename uitzondering niet meer voor hem. Het leven leerde je, wanneer je moest leren. Bill sprak zo vloeiend. Hij was zo veel, veel meer dan Tom, maar het was goed. Zolang hij in de buurt zou blijven, was het oke. En Tom wist dat hij dat zou doen. Bill zat nooit rond de harde houten tafels vol met contract papieren zonder Tom. Het was nog steeds een noodzaak - Twin Towers, niets zonder de ander.
Tom blies de rook uit zijn longen en keek naar de ondergaande zonskleur op Shawns haar van een schaduw van bruin. Shawn trok patronen op de stenen tegels van de grond met de punt van zijn schoen en geanimeerd vertelde hij tegen Tom over de snurkende man naast hem op het vliegtuig -de grootte van een berg- die de helft van de vlucht direct in Shawns oor snurkte. Na luchthartig gelachen te hebben, spendeerden ze een moment van het meten van elkaar.
Ongekunsteld sneed Shawn het moment kort af en hief zijn hand op om willekeurig de uiteinden van Toms haar te strelen met zijn vingertoppen. “Je bent veranderd...”¯
Tom zag hoe Shawns ogen naar Toms lippen dwaalden, wijzend op de afwezigheid van de piercing daar. Het maakte Tom reflexmatig om in de hoek van zijn onderlip te bijten. In een oogwenk keken Shawns ogen weer terug naar Toms ogen, warm en een beetje nadenkend.
“...En toch niet,”¯ vervolgde hij.
“Ik had een verandering nodig. Ik had... het nodig om opnieuw te beginnen, weet je,”¯ Tom haalde zijn schouders op en Shawn antwoordde met een knipoog. “Veel dingen zijn veranderd.”¯
“Sommige dingen nooit.”¯
Shawn dwong zichzelf om zijn aanraking los te maken van de uiteinden van Toms haar.
Het werd gevolgd door een pijnlijke stilte tot Shawn zijn hoofd in de richting van de parkeerplaats hield. Het gaf hen een uitweg uit de situatie en ze aanvaardden het graag.
****
Geen woord werd gewisseld totdat ze in Toms auto zaten, die bijna in de verste hoek van de parkeerplaats stond - blijkbaar had iedereen van Hamburg besloten om vandaag een vlucht te nemen. Toms R8 was veranderd in een veel meer comfortabele 4-deurs Audi met een plaats voor een hond. Ja, het was een deel van zijn verandering. Hij draaide de muziek stralen naar een rustig achtergrondgeluid en ging op weg naar de snelweg.
"Ik kan niet geloven dat je bent gekomen. Wie zou zo gek zijn om zomaar ja te zeggen na twee jaar en zonder na te denken naar een ander continent te vliegen voor een weekend?”¯ Tom brak het ijs.
Het was echt snel gebeurd.
“Wie is zo gek dat ze... wat? Duizend euro betaalde?”¯
“Eigenlijk meer als duizend euro...”¯
“...Goed, duizend euro na twee jaar voor gewoon een willekeurig persoon die hier voor het weekend komt? Ik zou zeggen dat je me op dat vlak hebt verslagen.”¯ Shawn rolde met zijn ogen, een geamuseerde grijns trok aan zijn mond.
Hij had gelijk, Tom wist het, en hij besloot dat ze allebei even gek waren. Toen de wielen begonnen te rollen, rolden ze snel en Tom had geen tijd om er nog over na te denken, voordat het te laat was - niet dat hij het helemaal betreurde. Het was een van die eenzame nachten dat hij klaarwakker lag in zijn bed en naar zijn plafond staarde met mistige ogen en verlangde naar iemand, en de vervaagde herinneringen van alle mensen in zijn leven verzamelde uit het verleden. Hij noemde het verzamelen van zijn leven om weer op de rails te komen - het aansluiten van puntjes tussen de Tom voor en de Tom na.
En op een zomeravond, wanneer hij niet kon slapen en op de veranda zat en zijn derde kop koffie dronk en God-weet hoeveel sigaretten rookte, voelde hij zich melancholisch en een klein beetje geil, hij opende een telefoonnummer uit het geheugen van zijn telefoon en stuurde een sms. Hij wist niet eens waarom hij dat nummer had opgeslagen, maar hij was blij dat hij het had.
“Dus je hebt iemand op het oog?”¯ Shawn was nieuwsgierig, draaide zijn hele formulier zijwaarts op de zitting om naar Tom te kijken toen ze langs de langzamere voertuigen reden.
Tom schudde zijn hoofd. “Nee, niet nu. Er was iemand, maar nu niet meer. Het.. ging een paar maanden geleden uit. Heb niet echt het gevoel om op dit moment weer in een nieuwe relatie te duiken.”¯
“Oh...”¯ Shawns gezicht toonde zichtbare teleurstelling, ongeacht zijn pogingen om het niet te laten zien. “Was die persoon een jongen of een meisje?”¯
“Een meisje.”¯
“Wat is er gebeurd?”¯
“Het ging niet erg goed,”¯ zuchtte Tom, niet zeker of hij de shit die Melinda hem had gegeven wilde delen, maar dan weer - wat zou het pijn doen? “Eigenlijk... het was allemaal een fucked up ding. Het was ‘go fuck jezelf, kan me niet schelen, want ik heb een echte man en niet een soort van watje, omdat je niets bent, Tom, en niemand is geïnteresseerd in je vorige fucking band, want ik heb mijn eigen carrière’ -type van fucked up. We waren samen een jaar en de helft van het jaar neukte ze rond met andere mannen achter mijn rug om.”¯
“Auw!”¯ grimaste Shawn. Tom haalde zijn schouders op.
“Ik raakte verveeld om haar vriendje in de tabloids te zijn. Melinda - dat is haar naam - heeft haar eigen carrière in de industrie, dus uiteindelijk zijn we uit elkaar gegaan en ik liet haar haar na de show helemaal alleen. Na alles wat ik heb gedaan heb ik er hoe dan ook helemaal genoeg van, maar yep, niemand op dit moment,”¯ vervolgde hij. “En jij?”¯
“Nee, niemand voor mij op dit moment. Tom, ik zou niet komen als ik iemand op het oog had. Weet je dat?”¯ bekende Shawn. Ja, Tom wist het. Hij moest het gewoon vragen.
“Denk je dat je dat bent? Dat je niets bent?”¯ Shawn speelde met de naad van zijn spijkerbroek en evalueerde Toms uitdrukkingen.
Beet op zijn lip en staarde naar de achterlichten van de truck voor hen en Tom vroeg zich af of hij misschien precies dat moest denken. Het was Melinda gelukt om zijn gevoel van eigenwaarde heel effectief te laten chrashen. Hij mompelde iets onverstaanbaars als weet ik niet tegen de bruine ogen van de jongen naast hem.
“Dat ben je niet, Tom. Dat is onzin.”¯ Tom voelde Shawns hand zachtjes op zijn eigen hand strelen op de versnellingspook. Het gaf hem een ​​reeks van elektrische schokken in de meest aangename manier. Het voelde als zorgzaam.
Net toen Tom op het punt stond om met iets beleefd te reageren en iets meer afstandelijk, ontplofte de melodie van zijn beltoon als echo in de auto. Aan de tune te horen bleek dat Bill de beller was zodat Tom automatisch de telefoon uit zijn zak groef. Hij liet nooit een oproep gaan zonder het te beantwoorden als het Bill was. Het was één van de basisregels.
“Het is Bill,”¯ zei hij tegen Shawn, die net een beetje terug glimlachte.
“Doe de groeten aan hem van mij.”¯
Hij drukte het gesprek open en Tom werd verwelkomd door de vertrouwde stem van Bill en gelukkig veranderde hij de taal in Duits.
“Vertel me? Is hij gekomen?”¯ Kwam de nieuwsgierige vraag van de andere kant van de lijn.
“Ja, dat is hij. Hij zegt hi tegen je.”¯ Tom was zich volledig bewust van hoe onhandig soortgelijke sommige woorden in het Engels en in het Duits waren. Veranderen van taal zou niets garanderen.
“Ach, bedankt! Dus, wat nu? Waar ben je? Op weg naar huis?”¯ Bills stem was bijna verdwaald in een soort van storend geluid, waardoor het moeilijk voor Tom was om hem goed te horen.
“Yep. We grijpen wat junk food mee op onze terugweg naar huis, denk ik.”¯ Hij had nog niet precies gepland tot zo ver, maar thuis klonk als een goed idee. Hij wilde Shawn het huis en, bovenal, de harige baby's tonen. Ze waren Toms prioriteit nummer één na alle verwende vier potige kids.
“Zorg goed voor hem.... En maak geen gebruik van mijn bed. Je hebt glijmiddel en condooms, toch? En vergeet niet om de honden uit te laten, zelfs als...”¯ Bill speelde met opwinding voor Tom in zijn stem.
“Bill! Ja, ja, dat weet ik. Jezus.”¯ Tom kon niet voorkomen dat hij begon te blozen en probeerde het te verbergen achter een hoest - of iets, echt - toen Shawns niewsgierige blik zich terug naar hem draaide vanaf het raam. Toen Tom hem geen verklaring kon bieden voor zijn plotselinge uitbarsting, volgde hij terug de bomen en de flikkerende straatlantaarns buiten.
“Bill...”¯
“Ja?”¯
“Ik heb het tegen mam gezegd.”¯ Een brede glimlach streelde over Toms gezicht en de opluchting spoelde over hem heen, het geluk om het van zijn schouders af te krijgen. Hij moest het op dit moment tegen Bill zeggen.
“Je hebt het gedaan? Wat zei ze? Ik zei toch dat ze er wel goed mee om zou gaan, of niet? Zie, ik weet dit soort dingen. Je kunt ook toegeven. Omdat ze onze moeder is, dus ja, natuurlijk is het oke. Het is haar taak te willen dat je gelukkig bent, dat is wat moeders doen. En je bent gelukkig nu, Tom, toch? Zoals toen ze zei dat als je...”¯ Bill bleef wandelen en springen van de ene zin naar de andere en Tom liet hem gaan. Tom gaf een snelle blik op de jongen die naast hem zat, tikte met zijn vingers op het ritme van de stuiterende muziek uit de stereo-installatie op zijn knie, ogen strak op het landschap buiten de auto.
Ja... Ja, ik ben nu gelukkig, dacht Tom bij zichzelf.
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.