Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Hogwarts Diary |Fred Weasley| » fourteen

Hogwarts Diary |Fred Weasley|

11 nov 2011 - 16:49

653

2

268



fourteen

Die avond ging al vroeg naar bed.
Ik had geen zin om mensen om me heen te hebben.
Ik ging naar mijn bed toe en deed de gordijnen helemaal dicht.
Het was een heldere nacht en de maan was bijna helemaal vol en kleurde mijn kleine ruimte met een zilvere gloed.
Ik deed mijn pyjama aan en ging op bed zitten.
Als ik rechtop op mijn bed zit, met mijn rug tegen de achterse muur, kon ik zo naar buiten kijken.
Het meer lag er rustig bij en de bomen zwaaiden langzaam heen en weer.
Ik zuchtte een keer en pakte toen mijn boek.
Een paar minuten laten hoorde ik een tikkend geluid bij mijn raam en ik keek.
Het bleek Lilith te zijn.
Ik deed het raam open en de koude lucht knalde in mijn gezicht.
"Hey Lilith." zei ik en Lilith maakte een zacht geluidje.
"Gezellig dat je er bent." Ik aaide haar over haar hoofdje.
"Eens kijken of ik nog iets lekkers voor je heb.
Ik pakte mijn hutkoffer van onder mijn bed vandaan en maaktte hem open.
Gelukkig had ik nog wat en ik gaf het aan Lilith, die het dankbaar opat.
Hee, zou je misschien een brief willen sturen naar mama en papa?" vroeg ik en Lilith klapperde met haar vleugels.
Ik maakte de gordijnen weer open en zag dat er nog niemand was.
Ik liep naar de dichtbijzijnde bureau en pakte een stuk perkament en een veer.
Ik doopte mijn veeg in de inkt en wilde gaan schrijven.
Maar het perkament bleef leeg.
Ik wist helemaal niet wat ik moest schrijven!
Lilith kwam op mijn schouders zitten en kraste een keer.
Toen begon ik toch maar met schrijven.

Lieve Papa en Mama. (en Sally de kat natuurlijk)

Hoe gaat het allemaal thuis?
Met mij gaat het wel goed.
Sorry dat ik niet eerder gereageert heb. Ik had geen tijd.
Misschien heeft Cara al wel een brief gestuurd? Want dat weet ik niet... ik heb haar niet meer gesproken sinds we zijn ingedeeld.
Ik zit bij Ravenclaw.
En ik weet niet echt wat jullie daarvan vinden. Volgens mij hadden jullie gehoopt dat ik bij Gryffindor, Slytherin of Hufflepuf zou komen, net zoals de rest van de familie.
Ik hoop dat jullie niet boos op me zijn.

Verder heb ik al 2 vriendinnen gemaakt. En dat is knap van mij, jullie weten namelijk hoe moeilijk ik vrienden maak.
Ze heten Kohaku Oyama en Ravyn Reyes.
Ailene en Aislyn Cole slapen ook nog bij ons op de kamer.
Hun zijn ook een tweeling... alleen zijn die wel bij elkaar gekomen.
Als ik in de kerstvakantie thuis ben zal ik de leerlingenkamer wel eens tekenen voor jullie, dan hebben we ze namelijk wel allemaal natuurlijk^^
Ook heb ik het fijnste bed van allemaal, want hij staat bij het raam! En jullie weten hoe veel ik daar van hou.

Met de lessen gaat het ook heel erg goed.
Ik ben heel erg goed in bezweringen en transformaties.
Ook ben ik heel goed in vliegles!
Dat had ik helemaal niet verwacht! Maar ik ben natuurlijk nog niet zo goed als Evan! Dan moet ik nog heel erg veel trainen.
Mijn slechste vak... nou jah slecht,,, het vervelendste vak, laat ik het daar op houden is toverdranken van Professor Snape.
Wat een akelige vent is dat!!!

Maar ik ga nu stoppen... Lilith wordt ongeduldig en ik ga denk ik nog even in de leerlingen kamer kijken waar Kohaku en Ravyn blijven.(ik zit nu in de slaapkamer)

Heel erg veel groetjes en ik hoop snel antwoord te krijgen.

Lyne.


Ik las de brief nog een keer door en vouwde hem toen op.
Ik had helemaal niets over Fred en George verteld in de brief. Ik kijk wel uit zeg! Ik ben pas 11! En hun zitten een jaar hoger dan mij!
Dat zouden mijn ouders nooit goed vinden!

Ik deed de brief in een envolop en deed het met een touwtje om lilith's poot heen.
Ik liep naar het raam toe met Lilith op mijn schouder en liet haar vliegen.
Ik keek nog een hele tijd hoe ze uit het zicht verdween en toen ging ik naar de leerlingenkamer, op zoek naar Kohaku en Ravyn.


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 11 nov 2011 - 22:21:
Dit is echt super leuk om te lezen ben benieuwd naar de rest!
Lilith vind ik een leuke naam!
xxx


moorte
moorte zei op 11 nov 2011 - 22:12:
oehe...

Is ze verliefd op Fred en George?

Snel verder pleas? En ik zou graag een reactie willen