Hoofdcategorieėn
Home » Tokio Hotel » Breathing Again [Vervolg IAPW] [4/4] » 4
Breathing Again [Vervolg IAPW] [4/4]
4
Toen Tom wakker werd, lag hij op zijn rug met zijn arm vast onder de nog steeds slapende vorm naast hem. Het was niet echt vroeg meer, maar toch ’s ochtends en Tom strekte zich zo lui mogelijk uit zonder het andere persoon te forceren om hem brutaal uit zijn droom te trekken. Hij wilde onbewust gelukkig zijn, doen alsof er niets was gebeurd, maar het nare gevoel van het gedroogde komen op zijn huid was het bewijs. Slordig opgetrokken boxer was om hem heen gewikkeld. Tom wreef in zijn ogen voordat hij zijn hoofd draaide om genoeg te zien van het bruine haar dat over zijn arm en schouder was gespreid, een hoofd dat zwaar en nog steeds daar rustte, rug naar Tom gekeerd.
Hij reikte zacht naar hem om het haar te strelen met een vreemd genoeg sterke affectie die zich dieper in hem groef.
Hij rolde op zijn zij en lepelde zich tegen de persoon naast zich, Tom begroef zijn gezicht in het haar, sloeg zijn arm rond het figuur. Er was niet veel om te zeggen, nog niet, dus bleef hij daar. Zich er van bewust dat het andere persoon daardoor wakker werd. Tom had een geweldig plan van het niet te laten lopen tot seks, maar het was te makkelijk, een te voor de hand liggende route voor hen beiden en het was gebeurd. Het meeste van allemaal, was Tom vooral teleurgesteld in zichzelf, zuchtte zwaar tegen de hals onder zijn lippen. De waarheid was dat hij in de eerste plaats geen idee had waarom hij had gevraagd om Shawn te bezoeken. Het was niet voor de seks. Seks was altijd gemakkelijk. Seks was altijd aanwezig en beschikbaar. Het was gemakkelijk om achteraf te vergeten met weinig mooie woorden. Hij had geleerd dat terug in de tijd hij meer ass kon hebben gekregen dan een wc-bril.
Kon het net zo eenvoudig zijn met Shawn, als wat hij nooit had sinds hij hem had verlaten?
Tom overdacht zijn opties. Nu zijn moeder het wist, afgezien van Bill, was dit het wat hij wilde van het leven? Was dit zelfs hem? Vallen voor de eerste - en in alle eerlijkheid, de enige - keer voor een andere jongen had alle tapijten onder zijn voeten vandaan gesleept, draaide zijn leven op zijn kop, en zoveel als hij had geprobeerd - en God alleen weet hoeveel hij had geprobeerd - hij voelde het nog steeds. Daar met zijn neus begraven in Shawns haar zoals dit en zijn vingertoppen zwierven doelloos op Shawns platte borst, hij wist absoluut zeker dat hij nog nooit iemand zo lief had gehad als deze keer.
Het was een bevestiging toen Shawn Toms vingers vond en verstrengelde zijn eigen vingers ertussen. En ze bleven zo, zonder een woord, voor een lange tijd.
***
Gelukkig was het weggevaagd uit hun aarzelende woorden nadat ze uiteindelijk werden gedwongen om zichzelf uit het gezellige, warme bed te slepen. Water restanten van zijn slaap werden weggespoeld toen Tom onder de dampende hete douche stond totdat hij zijn huid rood voelde draaien. Terwijl hij zijn tanden poetste voor de spiegel boven de wastafel, was Tom blij en toch verward. Hij kon nog steeds de vingers voelen die zich tussen hen vergrendelden.
Hij staarde naar zichzelf in de spiegel gedurende enkele ogenblikken lang, zocht uit hoe hij eruit zag hand in hand met een andere man. Zo verschillend van hoe hij was geweest. Zo'n enge gedachte.
Zo rustgevend.
Het moment werd gesneden door de stem van Shawn die via de badkamerdeur vroeg of hij koffie kon maken en Tom reageerde met de reeks van locaties van de benodigde items. Tom droog zijn haar een beetje meer, polijste het in een gecontroleerde chaos, en luisterde naar de hondpoten die tikten op de vloer. Wanneer iemand zich naar de keuken begaf, waren de honden daar - die inhalige smeerlappen - vingen alles op van wat voor hen viel. Tom trok de conclusie op basis van de ontwapend kabbelende Shawn dat ze werden behandeld met een hondenkoekje uit een potje op de toonbank.
Hij besloot dat hij hieraan kon wennen.
Een paar minuten later bevond Tom zich leunend tegen de deurpost in de keuken en merkte dat hij gelijk had over de koekjes. De gedachte dat hij misschien ook gelijk had over de andere dingen, kruiste zijn geest. Shawn had zich niet omgedraaid om te kijken, maar zijn ogen bestudeerde het uitzicht vanuit het raam met een mistig en nadenkende blik. Voor een paar minuten bleven ze in stilte, die alleen werd onderbroken door het geluid van het druppelde koffiezetapparaat.
Alles herinnerde Tom aan het gedeelde verleden tussen hen. Hete bekers koffie stuurde hem terug naar de dagen en uiteindelijk de nacht in de kleine flat van Shawn. Naar de dag dat Tom voor de eerste keer de liefde bedreef met een andere man, Shawns gevoel in hem en bewegingen tegen dat vreemd bevredigend gevoel op een krakend bed. Die herinnering liet Tom blozen en hij wendde zijn gezicht af, maar Shawn glimlachte subtiel naar hem.
Het maakte vlinders die zich op hun vleugels lieten opstijgen in Toms maag.
En wanneer ze op de trap zaten kijkend naar de honden die plasten in de bosjes, alsof plotseling in de nacht al hun grondgebied was binnengevallen door vreemden en ze het nodig vonden om elk paaltje en bosje weer te kenmerken, vloog Tom terug naar de nacht toen hij en Bill er zaten, niet pratend en praatten alleen op de manier waarop alleen zij dat konden. Als er niets eenvoudig was voor Tom en alles was aan Bill.
Shawns nog steeds vochtige haar viel op zijn schouders, en vanaf de hoek van zijn ogen volgde Tom hoe Shawn de rook uit pufte, Naast elkaar zaten ze daar en gewoon per ongeluk, bijna zo, streelde Toms pink de rug van Shawns hand. Shawn sloot zijn ogen en Toms voet begon in de meest bekende - en voor de hand liggende - manier te friemelen.
“Ik zou je niet moeten kussen.”¯ Shawn brak de lange stilte.
Het was een belachelijke uitspraak na slechts enkele uren geleden elkaar te hebben afgerukt.
Maar op een of andere manier maakte het toch uit.
“Oh... hmm...”¯ Tom trok zijn hand weg. “Wat is er gebeurd... Het was niet wat ik bedoelde.”¯
“Ik weet het.”¯ Shawn haalde zijn schouders op en opende zijn ogen weer, maar vermeden nog steeds zorgvuldig de blik van Tom. Shawn volgde de honden, vast gezogen in het zonlicht van het einde van de ochtend, die rond renden en af en toe stopten om aan de grond te ruiken.
“Waarom... zou je niet?”¯ Tom wilde het weten, want het had geen zin, maar het leek nog steeds alsof hij het bijna begreep.
Shawn perste de sigarettenpeuk tegen de onderkant van de asbak en Tom leunde dichterbij, herhaalde het proces. Ze raakten elkaar, natuurlijk. Shawn zette zijn mok op een lagere trap naast hem, blies zijn longen leeg van de zware grijze rook.
“Niet nu, Tom... Later. Je zult later krijgen.”¯
Ze hadden geen haast, gewoon naast elkaar zitten, nog steeds een paar maten te grootte kleding warmde hen op in een fris, maar nog steeds niet warm begin van de herfst. Tom voelde zich meer dan in de gehele leeftijden. Hij zou Shawns hand willen nemen, het in de zijne voelen, knijpen, maar het zou zo’n girly thing zijn geweest om te doen. Het was alsof de tijd voorbij druppelde, ontsnapten aan hen. De kalmte om daar rustig te zijn, zonder de noodzaak om te spreken en de nervositeit van het verlies van de kostbare momenten om samen door te brengen met elke ademhaling die niet gebruikt werd om elkaars huid te strelen.
En toen wendde Shawn zich tot Tom, hield zijn gezicht vast en kuste hem.
Tom was overrompeld en verbijsterd en misschien was hij vergeten hoe je een kus moest beantwoorden, misschien had hij zijn greep op zijn mok zo strak dat het porselein zou breken. Shawns zachte lippen ontmoette die van Tom en smolten samen. Wanhopig drukten ze tegen Tom, bedelden om een antwoord, een antwoord. Ze zochten voor hun plek op die van Tom, zweefde over Toms lippen toen vingers nog steeds zacht zijn hoofd vast hielden.
Instinctief duwde Tom zijn beker opzij, krampachtig greep Shawn zijn hals en kuste hem terug. Hijgend, luchten behoeftige geluiden waarin al het verlangen van al die jaren zat, Tom ontmoette Shawn, opende zijn mond en hun tongen begroetten elkaar. Zittend naast elkaar streelde ze de maand, mijlen en jaren weg, lippen op de lippen, handen op de gladde huid, net onder hun kaken.
Het was wanhopig als de schrik van elke laatste keer in deze wereld.
Ze deelden de aanrakingen, proefde de vertrouwdheid, en toen Shawn zich eindelijk terug trok, wilde Tom niets liever dan hem volgen. Nog één aanraking stelen. Voorhoofden tegen elkaar gedrukt, Shawn mompelde een ademloze “nee...”¯ en Tom moest het laten gaan, achtergelaten in een hunkering.
Maar ze glimlachten, de ogen nog steeds dicht, vingers dansten op elkaars wangen.
Tom wilde de tijd voor altijd bevriezen, voor klokken om te stoppen met tikken. En harten om te beginnen met slaan.
“Ik wil nu alle wonderen van Hamburg zien,”¯ grinnikte Shawn zachtjes.
Tom knikte, maar hij liet Shawn niet los, liet hun voorhoofd nog niet van elkaar gaan.
Hij wilde tijd om te stoppen.
******
Het restaurant was bijna vol tijdens de lunch. Eigenlijk was het vrij laat voor de lunch, maar op zaterdag waren mensen altijd een beetje laat uit hun normale schema. Tom vroeg zich af of ze het juiste moment kozen om te komen, maar na een zielig georganiseerde Hamburg sightseeing í¡ la Tom Kaulitz, hadden ze wat nodig om te eten.
Het was niet alleen exact een Hamburg sightseeing, door technische reden ver buiten de grenzen van Hamburg sightseeing, maar wie zou hebben ontkend dat de eenvoudige vreugde van de Autobahn van Shawn, die jongensachtig was opgewonden om de wettelijke mogelijkheid van de snelheidsbeperkingen zijn ass te kicken. Tom drukte het pedaal lager in, voelde zich geamuseerd door de echte grijns van Shawn en hij wenste dat hij nog steeds de R8 had, en duidend op meer dan 400 pk brullend achter hun rug.
Ergens tussen Reeperbahn en de centrale vaststelling van de stad vonden hun vingers elkaar opnieuw en voor Tom was het zo sappily romantisch dat het je kiespijn zou kunnen geven, maar het kwam niet. Het deed helemaal geen pijn.
“Heb je ooit nagedacht over het verlaten van Duitsland?”¯ Shawn vroeg het tijdens de jacht op zijn pasta met een vork.
Tom hief zijn ogen van de plaat om naar Shawn te kijken.
“Natuurlijk heb ik dat. Vooral toen het echt gek was.”¯ Er was een wederzijds begrip van wat het was en Shawn knikte. “Nooit gedaan, dat wel. En toen was het afgelopen en alles werd gladder en wat met Melinda gebeurde en... alles. De laatste tijd niet, nee.”¯
“Ik was gewoon over mijn opties aan het nadenken, dat is alles,”¯ zei Shawn bedachtzaam.
“Over wat?”¯ vroeg Tom met nieuwsgierigheid, kauwde op zijn pasta.
“Vind je me nog steeds leuk?”¯ Shawn ontweek de vraag en schoot weer naar een andere.
Tom draaide ongemakkelijk op zijn stoel en slikte voor het beantwoorden van de waarheid, want - om eerlijk te zijn - er was geen behoefte meer om erover te liegen.
“Je weet al dat ik dat doe,”¯ siste hij, verlaagde zijn stem een beetje om de naburige tafels op afstand te houden van het horen.
Shawn klemde, nog steeds onleesbaar en streelde Toms enkel onder de tafel met de zijkant van zijn sneaker.
“Zou je ooit naar VS verhuizen?”¯ vervolgde hij uiteindelijk.
“Waarom? Ik kan niet echt. Niet nu in ieder geval. Bill zal binnenkort zijn collectie publiceren in Milaan en...”¯ begon Tom.
En toen stopte hij. En realiseerde.
“Kijk, dit is waarom ik zei dat ik je niet moest zoenen,”¯ zuchtte Shawn. Er was een zekere daling van verdriet in zijn ogen, het bewustzijn van de feiten van het leven.
“Ik kan niet vechten met Bill. En dat zal ik ook nooit,”¯ legde hij uit. “Hij zal elke keer winnen. Dat is wat ik me afvraag.... En het is goed, het is het echt. Ik vraag me alleen af of ik zou kunnen leven als nummer twee. Omdat ik je echt wil, Tom, je weet dat ik het doe. Het is gewoon.... Fuck.”¯
Plotseling had Tom helemaal geen honger meer.
****
De sfeer in de lucht was bekend uit het verleden. Het was altijd al tussen hen, de mix van de bedwelmende aantrekkingskracht en de verwoestende wanhoop van de onmogelijkheid. Te veel veranderende factoren, bewegende puzzelstukjes.
De rest van hun maaltijd ging verder in het meeste van stilte. Tom kon geen redelijk antwoord vinden op de beweringen van Shawn, want diep in zijn hart wist hij dat Shawn gelijk had over de situatie. Hij was gescheurd in zoveel richtingen. Zijn huidige en zijn verleden, leven als rechte (valselijk) of het aanvaarden van het feit dat hij het niet goed had gevoeld in jaren zoals hij eerder die ochtend had, ademhaling in de geur van het haar van Shawn, kuste hem terug en doen alsof ze altijd zo konden.
Nu begreep hij dat hij het nodig zou hebben om de cursus af te wikkelen tussen zijn relaties en ook Bill. Hij had nog nooit nagedacht over zoveel. Zo vanzelfsprekend tot nu toe.
De weinige parkeerplaatsen voor de deur van het casual Italiaanse restaurant waar ze aten waren allemaal vol waardoor Toms Audi een paar straten verderop in de straat stond.
"Kijk, sorry. Het was niet mijn bedoeling om zo te klinken,”¯ begon Shawn toen zij uit de dubbele deuren stapten en de straat hen omringde, wikkelde ze in de levendige momenten van Hamburg op een zaterdag middag.
Tom haalde zijn schouders op. “Nee, je hebt gelijk.”¯ Hij stak een sigaret op. “Ik heb er niet over nagedacht. Niet als... toen was dat anders.”¯
Lopend naast elkaar naar beneden de drukke straat in, streelde Shawns hand lichtjes in Toms hand. De duidelijke behoefte aan die aanraking was nooit weggeweest en Tom glimlachte bij zichzelf. Er was een zweem van bittersweetness in die glimlach.
Mensen haastten zich voorbij zonder het geven van enige aandacht aan hen. Een vrouw praten over haar mobiele telefoon, een oud echtpaar - gekreukt, maar gelukkig, een groep van tienermeisjes giechelend en hyper door de komende avond. Het was de tijd waarin het hele universum voelde alsof het er was voor jou en alles was zo fucking simpel.
Soms voelde Tom zich zo verdomd oud en gevoelloos. Hij voelde zich alsof hij de duizeligheid over de simpelste dingen op die leeftijd had gemist. De meisjes ontweken hen, geen van hen gaf Tom een tweede blik, want oh-jesus-fucking-god-die-boy-was-GORGEOUS en de kleinste van de meisjes lachte royaal. Uiteraard in de liefde.
Op hun leeftijd had Tom cocaïne in 5-sterren hotels gesnoven, hadden meisjes zijn naam geschreeuwd in de koude wind van november buiten het gebouw om vier uur. Er waren dagen waar Tom allesbehalve trots op was.
Hij voelde medelijden voor zichzelf voor het ontvangen van zoveel en tegelijkertijd het ontbrekende van alles wat er werkelijk toe deed.
Hij wilde niet weer blijven missen.
“Denk je dat deze mensen een fuck geven om wat je doet?”¯ vroeg Shawn in reactie op Toms vergelijking van de tijd vóór en na en wuifde met zijn hand vaag rond. “Dat doen ze niet, zeg ik je. Ze hebben hun eigen kleine belletjes waar ze in leven, opgerold in zichzelf. World behind my wall, he, Tom?”¯
Tom stopte om zijn sigarettenpeuk op de grond te gooien en keek Shawn aan met aardige, maar gefrustreerde ogen die uitzochten hoe het voelde.
“Ik weet dat ze dat niet doen.”¯ En deze keer wist Tom dat echt.
“Oke...”¯ Shawn liet een glimlach over zijn gezicht gaan en voor Tom zag het er zo oh-jesus-fucking-god-GORGEOUS uit.
En wanneer ze Toms auto naderde, voelde hij zijn hart nerveus in zijn borst hameren en hij beet op zijn onderlip van een oude gewoonte, maar hij was heel zeker van wat hij deed. Niet helemaal, maar hij had er een goed buikgevoel over. Het was een korte afstand naar links, misschien vijftig meter of zo, maar het was een begin.
Zeker een start, Tom was ervan overtuigd dat zijn schouder die van Shawn streelde, bedekt met een zwarte hoodie en warm-bruin haar gebogen vanaf de halslijn. En Bill... Hij had een manier gevonden, een of andere manier om er mee om te gaan en hij wist dat Bill het zou begrijpen.
Tom reikte voor de hand van Shawn, vond het en zijn vingers kronkelden tussen die van de andere man. Hij voelde de geruststellende knijp lichtjes zijn hand strelen en het maakte Tom vrij om niet meer in zijn onderlip te bijten, ontspanning in de aanraking.
Breathing again.
Niemand gaf ze een tweede blik en daar, midden in de drukte van de zaterdagmiddag in Hamburg, was het alles wat Tom zich kon wensen.
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.