Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Another fight against evil - complete » Hoofdstuk 35: Examenstress

Another fight against evil - complete

8 jan 2012 - 15:21

455

2

299



Hoofdstuk 35: Examenstress

sorry voor het korte hoofdstukje ;s en het verhaal loopt langzaamaan op zijn einde maar niet getreurd! Ik wil sowieso een vervolg maken, als ik de inspiratie ervoor vind ^^

Toen hij de volgende morgend in de leerlingenkamer kwam botste Sandra direct tegen hem op en sleurde hem aan zijn hand naar buiten.
“Zo, en nu ga je me vertellen waarom je me gisterenavond ontweek.”¯
“Ik moest van Krinkel een dementorboeman uischakelen. En je weet dat dementors je ergste herinneringen bovenhalen toch? Wel dat deed die dementorboeman ook. En toen ik terugkwam moest ik er steeds aan denken en...”¯ Sam hield zijn tranen in.
“Dus je hebt geen ander?”¯ Sam keek haar geschokt aan.
“Nee, tuurlijk niet, ik dacht dat het duidelijk was dat ik niet zonder je kan dat...”¯
“Het is al goed Sam, ik geloof je, sorry dat ik het dacht maar...”¯
Sam drukte een kus op haar lippen. Sandra keek hem glimlachend aan.
“Wat was die herinnering dan?”¯ “Daar wil ik niet over praten.”¯
“Je weet dat je tegen mij alles kan vertellen.”¯
“Nu niet.”¯ “Goed.”¯

Het einde van het schooljaar kwam steeds dichterbij dus dat wilde zeggen dat de vrienden het vanaf nu erg druk hadden met studeren of nota's aanvullen van andere Griffoendors als die van hun niet compleet waren. Hun eerste examen was transfiguratie en overal zag je mensen oefenen een vogel te veranderen in een theepot, Anderling had perongeluk laten vallen dat dat hun praktijkexamen zou zijn. Leo eindigde met een theepot die nog vleugels had, Fred en George hun theepot had in plaats van een teut een snavel, die van Sam maakte nog vogelgeluidjes maar die van Sandra en Katja waren perfect. “Waarom kunnen vrouwen altijd meer als mannen?”¯ zuchtte George toen zijn vogeltje voor de zoveelste keer geen volledige theepot wou worden. Maar de Griffoendors werden zwaar teleurgesteld op hun praktijkexamen. Ze moesten geen vogel in een theepot veranderen maar een kat in een kist, iets wat veel moeilijker was. En uiteindelijk was er maar 40% in geslaagd om de opdracht tot een goed einde te brengen. De overige 60% hadden kisten met nog een staart, snorharen, twee oren of zelfs vier poten. Na transfiguratie kwam bezweringen, waar iedereen min of meer goed op scoorde. Bij waarzeggerij zogen de meesten gewoon iets uit hun duim en bij geschiedenis van de toverkunst hoorde je om de vijf minuten iemand zuchten terwijl de veren onophoudelijk over het perkament krasten. Kruidenkunde was volgens de meeste derdejaars ook niet zo moeilijk. Als voorlaatse hadden ze Verweer Tegen de Zwarte Kunsten en nadat Sam zijn theorie nog eens had doorgenomen en nog een aantal spreuken had gerepeteerd begon hij al aan Toverdranken, het laatste examen, want Sneep kon echt alles vragen.

Toen iedereen hun laatste ingredient in hun toverdrank had gedaan en Sneep in zijn handen klapte om aan te duiden dat iedereen nu moest afronden, slaakten ze allemaal een diepe zucht. De examenperiode zat erop.


Reacties:


KiKey
KiKey zei op 8 jan 2012 - 16:23:
zoals peachyful al zei: het mag niet eindigen

En ja YAAAAAY VERVOLG is dit al het laatste hoofdstuk?


PeachyFull
PeachyFull zei op 8 jan 2012 - 15:38:
Het maakt niet uit dat het kort is, want de in houd is super!


Het mag iet eindigen,
Maar, Yaj er komt een vervolg!