Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Heartland Ranch - Onbetrouwbaar » 2

Heartland Ranch - Onbetrouwbaar

24 jan 2012 - 20:22

571

0

251



2

Samantha en Ben oefenden nog wat sprongen. Cinnamon voelde zich helemaal in haar element. Na een uurtje reden ze terug naar de ranch.

Terwijl ze terug reden, vroeg Samantha zich af wat ze zou kunnen doen tegen de trailerangst van de merrie. Amy had haar gevraagd of zij Cinnamon zou willen behandelen, maar Samantha wist dat Amy daar wat trucjes voor had, die ze had geleerd van haar moeder. Ze vond het heel erg dat Amy haar moeder had verloren en dat haar vader niets van zich liet horen. Het was net zoals bij haarzelf, maar zij had teminste haar ouders nog. Al werkten die de hele week op hun kantoor in New York en kwamen ze alleen zondag's thuis. Gelukkig kon ze de hele week op Heartland slapen en eten. ,,Waar zit je aan te denken?'' vroeg Ben. ,,Oh, aan mijn ouders. Ik weet dat ze het beste met me voorhebben, maar toch... Ik zie ze bijna nooit, behalve op zondag. Maar dan komen ze ver in de nacht thuis en vertrekken ze na het avondeten alweer.'' Ben knikte begrijpend. ,,Ik vind het ook rot voor je, en ik weet hoe het voelt. Mijn moeder had me ook in de steek gelaten door me te droppen bij mijn tante.'' Samantha schudde haar hoofd. ,,Je weet best dat dat niet waar is, Ben. Je moeder dacht dat dat het beste voor je zou zijn.'' Ben gaf geen antwoord, en ging over tot een ander onderwerp. ,,Je hebt geluk dat jij en Ty hier op Heartland kunnen slapen, anders had je nu in een één of ander weeshuis gezeten.'' ,,Ja, en ik ben ze er ook heel dankbaar voor.'' Ze reden de heuvel af, het erf op. Amy zat op Spartan, Mallory stond ernaast met Jack, Ty en een vreemd meisje. Samantha ving wat op van hun gesprek. ,,We kunnen haar vertellen dat ze een prijs heeft gewonnen of zo.'' En Jack hield een envelop met geld omhoog. Het meisje knikte. Samantha schatte haar een jaar of tien, elf. ,,Hoi, wie ben jij?'' Samantha stapte van de merrie. Ze gaf het meisje een hand. Net op dat moment brieste Cinnamon en het meisje deinste achteruit. ,,Eeh, Ik ben Kate. Maar je mag ook wel Katie zeggen hoor.'' Haar ogen waren strak gericht op Cinnamon, die haar wilde begroeten door aan haar te snuffelen. ,,Cinnamon doet niets hoor. Wees maar niet bang.'' Maar Samantha zag Kate duidelijk trillen. ,,Maar wat kwam je hier eigenlijk doen?'' ,,Dat is een lang verhaal.'' zei Jack. ,,Kom maar mee naar binnen. Samantha en Ben, zadelen jullie je paarden maar af en dan krijgen jullie wat drinken en kan Kate rustig haar verhaal vertellen.'' Nadat ze hun paarden hadden afgezadeld, gingen ze naar binnen. Samantha keek nog een keer goed naar het meisje. Ze wist zeker dat ze het eerder hadden gezien. Ja, ze wist het weer! Het was dat meisje dat ze vorige week tegenkwam in de gang van de school! Ze had interesse getoond in Heartland en ze had haar en Amy van alles erover gevraagd. Ze hadden verteld dat ze al veel paarden hadden genezen. Net op dat moment keek Kate haar kant op. ,,Welke paarden heb je eigenlijk allemaal genezen?'' Samantha dacht na. ,,Ik heb Promise behandeld, die geen zadel op wilde, Chaplin, Star, dat springpaard, en een vosruin van Briar Ridge, je weet wel, die springstal. Verder nog wat paarden, maar ik weet ze even niet op te noemen.'' Kate knikte. ,,En jij, Amy?'' Amy schudde haar hoofd. ,,Te veel om op te noemen.'' lachte ze.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.