Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » FBI: The Brokenhearted One » Chapter 5: Giving Karma A Hand

FBI: The Brokenhearted One

29 aug 2012 - 2:42

2219

0

407



Chapter 5: Giving Karma A Hand

Janelle hoorde de bel van haar huis gaan, en opende de deur.
"Ik ben er." zei Matt en hij liep haar huis binnen.
"Wow..." zei Matt terwijl hij met grote ogen rondkeek.
"Wat?" vroeg Janelle terwijl ze naar haar de huiskamer liep.
"Je huis is normaal... Zelfs gezellig."
Janelle trok één perfecte wenkbrauw op. "Wat verwachtte je dan? Het huis van een SM-meesteres met zwepen op de grond en gespierde mannen vastgebonden in elke hoek?"
Matt lachte. "Misschien..." grapte hij.
Ze waren nu in de huiskamer en ze ging zitten op de bank. "Oké, we moeten over een paar uur naar die bruiloft, laten we even plannen hoe we dit gaan doen."
"Klinkt goed." zei Matt.
"Oké, vertel me wat voor soort meisje Victoria is. Houd ze van het romantische type, de lieve jongens?"
"Nou... Eerst dacht ik dat ze van nice guys als ik hield, maar dat was voor ze mijn hart bruut uit mijn borst rukte en er puree van maakte...." hij slikte. "De jongen met wie ze vreemdging was gangster-like."
Terwijl Matt sprak rolde Janelle met haar ogen. "Matt, get the fuck over it."
Matt knikte en ging ongemakkelijk met zijn hand door zijn haar. "Juist ja."
"Jij moet er zo voor zorgen dat Victoria denkt dat je met zóveel vrouwen naar bed gaat dat je elke keer de verkeerde naam roept als je je hoogtepunt bereikt."
"Dat gaat ze nooit geloven." zei Matt hoofdschuddend.
Janelle glimlachte. "Als je mijn tips toepast wel."
"Hit me." zei hij, en door zijn blik leek het net of hij het letterlijk bedoelde.
"Oké, we beginnen met... Je zithouding." zei Janelle, ze gaf hem twee stoelen en zette ze naast elkaar.
Matt ging zitten met een kaarsrechte rug, en deed zijn arm over de rugleuning van de lege stoel naast hem. Het leek wel alsof hij zijn arm sloeg om zijn jeugdfantasievriendje in plaats van zijn one-nightstand scharreltje.
"Oké, probeer het nu nog een keer maar dan op een manier waardoor ik je ní­ét wil uitlachen." zei Janelle met een onderdrukte glimlach.
Matt probeerde opnieuw en bleef precies hetzelfde zitten. Het enige verschil was dat hij zijn ene been om de andere had geslagen. "Dude, ik vroeg om een gangster zithouding. Niet die van een gay."
Matt rolde met zijn ogen. "Ga je me alleen afkraken of ga je me ook helpen?"
Janelle lachte. "Ik help je, ik help je." Ze stond op en ging tegenover hem staan. 'Je zit niet ontspannen.' ze ging zitten. 'Probeer meer iets zoals dit...'
Janelle plofte naast Matt neer op de bank, en zat met haar benen wijdopen en haar voeten uitgestrekt. 'Dit kan ook...' ze boog zich voorover en steunde met haar onderarmen op haar bovenbenen.
Matt bekeek haar houding nauwkeurig en probeerde het na te doen. Hij ging onderuit zitten, strekte zijn benen, en de bigsmile die hij eerder op zijn gezicht had maakte plaats voor een uitdrukkingsloze blik.
'Goed zo!' riep Janelle en ze gaf hem een high five. 'Nu je blik, kijk alsof je een instelling hebt van: Fuck life before life fucks you.'
Zijn uitdrukkingsloze blik maakte plaats voor een stoere frons. Janelle kon het niet geloven. Haar turn-a-whiteboy-into-a-gangster-training werkte!
'Oké, dat is geweldig. Nu je loopje.' Matt en Janelle stonden op. 'Loop van het begin van de gang tot het einde. Remember: Do it like a dude.
Matt liep met zijn heupen naar voren en keek met een moeilijke blik. 'Wat vind je?' vroeg hij toen hij bij het einde van de gang was.
Janelle lachte. 'Het zag eruit alsof je een diarree-aanval had.' Janelle deed een sprintje naar het begin van de gang en liet hem zien hoe het moest. Ze sleepte een beetje met een been, haar hand was bij haar kruis en ze bewoog haar schouders ritmisch heen en weer.
'Wow, hoe doe je dat?' zei Matt verbaasd.
Janelle lachte. 'Ik ben opgegroeid in Detroit.'
Matt waagde nog een poging, en bootste Janelle's loopje nauwkeurig na. 'Matt!' riep Janelle met grote ogen. Ze gaf hem een dubbele high-five, en omhelsde hem kort.
'Nu het volgende onderdeel.' zei Matt enthousiast.
Juist...' Janelle dacht na. 'Ik ga je een paar vragen stellen, en je moet doen alsof ik Victoria ben, oké?'
'Oké.' zei Matt en hij ging onderuit tegenover haar zitten.
"O my God! Matt! Ik heb jou ééuwen niet gezien! Hoe is het?' riep Janelle met een barbiestemmetje.
'Je weet zelf, chillen op een bruiloft. Knappe chickies. Gaat goed.' zei Matt nonchalant.
'Gaat het echt goed?' vroeg Janelle verbaasd. 'Je klonk nogal overstuur toen je zweerde dat je van me hield in die 125 dronken voicemailberichten het afgelopen jaar...'
Matt ging abrupt rechtop zitten. 'Hoe weet jij dat?!'
Janelle barstte in lachen uit. 'Een goede gok.' zei ze, en Matt werd een beetje rood. Hij herstelde zich snel, en pakte zijn gangsterhouding weer op. 'Voicemailberichten, ik heb geen idee waar je het over hebt... In elk geval hoe zit het met de liefde? Heb je een-'
Janelle onderbrak Matt gelijk. 'Nee! Dat moet je nóóit doen!'
'Wat niet?' vroeg Matt verbaasd.
'Vragen naar haar liefdesleven, jij sukkeltje.' Janelle gaf hem een speelse klap op zijn achterhoofd. 'Je bent een gangster, remember? Die hoeven zulke dingen niet te weten want die zijn perfectly lonely en hebben het te druk met single-zijn om zich te bekommeren over hun exen!'
'O, ja. Snap het.' zei hij.
'Je mag vanavond ní­ét zeggen dat je haar hebt gemist, of hoe moeilijk het voor je is sinds het uit is. Ik speel Stacey, je sletterige one-nightstand vriendinnetje die je net toevallig hebt opgepikt. Onze relatie is niet serieus, je moet Victoria duidelijk zien te maken dat de relatie alleen maar om seks gaat.
'Got it.' Matt knikte. 'Maar hoe moet ik dat doen?'
'Ik zorg daar wel voor, ik ga heel klef met je zijn en je voortdurend aanraken, dan merkt ze het vanzelf wel.'
'Klinkt geweldig.' zei Matt.
Janelle trok haar wenkbrauwen op.
'Ik bedoelde niet dat aanraken dat... Meer het hele plan, zegmaar...'
'Het is Stacey op dat feestje, niet Janelle.' herinnerde Janelle hem lachend.
Janelle keek op de klok. Ze had nog een half uur om te gaan omkleden, en ze haastte zich naar boven. Ze maakte zichzelf extra sletterig op, en droeg een way-over-the-top jurk: hij had een extreem laag uitgesneden hals, en hij kwam tot vér boven haar knieeen. De jurk was zó strak dat het elke vrouwelijke ronding van haar lichaam liet zien. Omdat de jurk zo'n diepe hals had, kon je haar tijgerprint-BH zien. Ze bedekte de schaafwond op haar wang met wat make-up, en pakte haar rode killerheels. Ze deed wat rode lippenstift op, liet haar zwarte krullende haar los, en keek in de spiegel.'Hello Stacey, Victoria gaat je haten.' ze lachte, en rende naar beneden.
Ze deed haar barbiestem op, draaide in het rond terwijl ze heel meisjesachtig in haar handen klapte, en riep:'O my God! We are going to a party with a buch of very cool sluts!'
Matt barstte in lachen uit, en keek haar met ogen als schotels aan. 'Wow. Dat zag er zo geloofwaardig uit, dat het bijna eng was.'
Janelle lachte. 'Dit was niets vergeleken met wat je op die bruiloft gaat zien.'
'Wil ik het weten?' vroeg Matt en hij sloeg zijn rechterhand voor zijn ogen. Hij keek met een genaakt angstige blik door zijn vingers.
'No, not at all.'
***
Matt en 'Stacey' zaten in de auto en ze waren al bijna bij het huis waar de bruiloft was. Matt tikte nerveus op het stuur, en Janelle stelde hem gerust. 'No worries, we hebben de plan goed genoeg doorgenomen. Onthoud heel goed...'
'Do it like a dude.' maakte hij haar zin af.
'Inderdaad.' Janelle glimlachte. 'De rest doet Stacey.'
'Wees niet téveel Stacey, hè.' vroeg Matt angstig.
'Ik beloof niets.' Janelle onderdrukte een glimlach. Ze wist van zichzelf dat ze goed kon acteren, en dat ze soms te erg in haar rol opging.
Even later liepen Matt en Janelle uit de auto, en Janelle klampte zich vast aan Matt als supersterke bizonlijm. De moeder van de bruid opende de deur en heette hen welkom. Ze liepen het drukke huis binnen, en ze zagen dat er nog een lege tafel was midden in de grote woonkamer. Die mensen hadden het goed, dacht Janelle. Na één blik op hun huis kon je dat al weten. Ze gingen zitten, en Janelle veranderde al gauw in 'Stacey'. Ze ging op Matt's schoot zitten, en fluisterde in zijn oor. 'Ik hoop dat er geen bekenden van je zijn hier, want Stacey is in tha house.' ze lachte. 'Heeft Victoria ons al gezien?'
'Daar is ze.' zei hij met een glazige blik in zijn ogen. Zijn stem was niets meer dan een fluistering, en hij slikte. 'Ze komt hiernaartoe.'
Janelle oftewel Stacey boog zich voorover en begon Matt wild te zoenen. 'Speel mee.' zei ze tegen hem, en Matt ging met zijn handen over haar rug en
ging steeds meer omlaag. 'Niet doen gekkie!' giechelde ze. 'Mensen beginnen te staren!'
Victoria was nog net dichtbij genoeg om het te horen, en Matt deed net of hij verbaasd was haar te zien. 'Hé.'
Victoria had haar blonde haar gekruld met een krultang en had roze lippenstift op haar mond. Haar gestifte lippen vormden een rechte lijn, en ze keek niet bepaald blij naar Janelle die Matt hevig aan het zoenen was in zijn nek.
'Hoe is het?' vroeg ze aan hem.
'Ja, gewoon chill.' zei Matt met een stoere stem.
Janelle draaide zich gemaakt geïrriteerd om. 'Wie is dí¡t?' vroeg ze zo bitchy mogelijk.
'Een vriendin uit het verleden... Valerie... Nee, ze heette Valentina...?' Matt keek gemaakt vragend naar haar.
'Victoria.' zei ze nors. Alsof Matt degene was die vreemdging. Ze had hem zoveel verdriet bezorgd, dat Janelle zich niet eens schuldig voelde om wat ze deed. Die Victoria moest een enorme bitch zijn.
'O, ja. Natuurlijk.' zei Matt, alsof hij het vergeten was. 'Hoe is het met jou? Nog een relatie? Single?'
Janelle kneep hem onopvallend in zijn bovenbeen, om hem te herinneren dat hij niet mocht vragen naar haar liefdesleven.
Haar kneep was waarschijnlijk nogal hard want Matt deed moeite om zijn gezicht in de plooi te houden.
'Geen relatie...' zei Victoria. 'Ik geniet er volop van!' voegde ze eraan toe om niet wanhopig te klinken.
Victoria ging uiteindelijk zitten aan de tafel van Matt en 'Stacey'.
'En dit is je vriendin?' zei Victoria. Ze forceerde een glimlach.
'Stacey' zat met haar rug naar Victoria toe, en Matt maakte een 'ertussen in' gebaar naar Victoria.
'Wat heb jij nog gedaan na high school?' vroeg hij aan haar, tussen ee n paar kussen van Stacey door. Victoria begon haar met de minuut irritanter te vinden, dus ze kwamen iedere minuut dichter bij hun doel.
'Ik heb onderwijsassistente gedaan, want ik houd van kinderen. Nu werk ik bij een kinderopvang en dat bevalt me prima. Jij?'
Matt deed alsof hij erg afgeleid raakte door 'Staceys' kleffe gedrag, en stotterde terwijl hij sprak. 'Ik heb psychologie gestudeerd... En Criminologie... Ik was ondertussen-'
'Stacey' onderbrak hem. 'Ik ben...' fluisterde ze hard genoeg voor Victoria om te horen.
Matt ging verder. '...werkzaam bij de politie-'
Stacey onderbrak hem weer, en slaakte een kreun. 'Ik heb zin...'
Victoria trok haar wenkbrauwen op.
'...Dus ik heb ervaring opgedaan en kon uiteindelijk bij de FBI.'
'O, je bent een FBI-agent?' zei Victoria onder de indruk.
'Ik moet naar de WC.' zei Stacey.
Matt glimlachte en keek Victoria gemaakt verontschuldigend aan.
'O, het is OK. Ik moet eigenlijk ook.' zei Victoria.
Stacey trok Matt op en sleepte hem aan zijn hand naar de WC's.
'Ga maar eerst.' zei Victoria met een geforceerde glimlach naar Stacey.
Die giechelde en sleepte Matt met een ondeugende glimlach de WC in.
Toen de deur dicht was, gaf Matt haar een high five. 'Ze was stikjaloers!' fluisterde hij.
Janelle deed haar vinger op haar lippen. De highfive klonk erg hard, en Victoria mocht niet weten dat Matt haar een highfive gaf, dat zou hun hele plan kunnen verpesten.
'Au! Niet zo hard op mijn billen slaan!' riep ze met haar gemaakte barbiestem. Matt deed moeite om niet in lachen uit te barsten, en Janelle opende het tasje met glitters dat ze bij zich had, en pakte er een condoom uit.
'Wat ga je...?'
Janelle onderbrak hem. 'Shh.'
Ze rolde de condoom uit, en pakte een flesje lijm uit haar tas.
Ze spoot er een beetje in, en legde de condoom naast het toilet.
'Iew! Dat is goor! Je bent gek.' zei Matt met grote ogen.
'Nah-ah.' zei ze lachend. 'Stacey is gek.'
Matt lachte. 'Je bent goed bezig vandaag. Misschien té goed...Hoe vind je mij?'
Janelle keek hem bedachtzaam aan, en zei: 'Jij doet het ook goed, maar denk aan je loopje.'
'Got it.' zei Matt.
'Oké, luister: Als we samen de WC uitlopen ga jij heel overdreven je rits dichtmaken.'
Hij knikte, en wilde de WC uitlopen.
'Wacht!' zei Janelle. Ze pakte zijn gezicht en kuste hem op zijn wangen, voorhoofd, overal. De rode kleur van haar lippenstift was over zijn hele gezicht.
'Nee!' zei Matt, maar het was te laat. Janelle lachte geamuseerd.
Ze liepen de WC uit. 'Je gezicht...' zei Victoria met een van afschuw opgetrokken bovenlip. Matt glimlachte en probeerde het tevergeefs weg te vegen. Zoals verwacht ging Victoria na Matt en Janelle de WC in.
Ze kwam er snel - té snel - uitlopen en keek Stacey met een vieze blik aan. Het werkte! Dacht Janelle triomfantelijk. Ze liepen terug naar hun tafeltje, en Matt paste Janelle's tips aan want hij liep als een echte gangster de ruimte binnen. Janelle plakte weer bij Matt en ging weer op zijn schoot zitten. Terwijl er een ongemakkelijke stilte viel -wat begrijpelijk was na het condoom-gebeuren - ging Stacey weer enthousiast verder.
'Nou, Stacey...' zei Victoria, haar stem klonk geeërgerd. 'Hoe hebben jij en Matt elkaar ontmoet?'


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.