Hoofdcategorieën
Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 31: Psycho Vladimir!
Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!
Episode 31: Psycho Vladimir!
Devon was nog een beetje teleurgesteld na zijn recente verlies tegen Morty. Hij was al een paar dagen uitvoerig aan het trainen met zijn pokémon, maar hij had nog niet echt het gevoel dat het genoeg zou zijn voor een overwinning tegen Morty.
'Wat gaat je strijdplan zijn?' vroeg Janice geïnteresseerd. Devon keek een beetje moeilijk en zei: 'Ik heb eigenlijk geen idee. Morty en zijn Gengar zijn zo snel en handig, je kan ze bijna niet raken'. Janice zuchtte 'Daar heb je wel gelijk in, ik zou zelf ook niet weten hoe ik hem zou moeten verslaan'.
Ze besloten om een stukje te gaan lopen. In de verte zagen ze iemand schreeuwen, hij kwam steeds dichterbij.
'AAN DE KANT' riep de man. Het had al eigenlijk geen zin meer. De man knalde vol tegen Devon op, hij viel keihard op de grond. 'Gozer, waar ben jij mee bezig' vroeg Devon half uitgeschakeld. 'Geen tijd, ik moet me Psychische krachten verder ontwikkelen!!!' siste de man met een Russisch accent. Hij rende weer snel weg en viel onderweg een paar keer bijna op zijn bek. 'Die vent is niet helemaal 100' lachtte Devon.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Na dit gekke voorval besloot Devon om zijn Girafarig te trainen. Hij zou zijn geheime wapen zijn, een Psychic-type is bijna de enige manier om de pokémon van Morty te verslaan.
'Kom op, Girafarig, laten we nog wat oefenen!'. Devon gooide de Poké-bal en Girafarig kwam eruit. Hij zag er vrolijk uit.
'Oké, probeer vaart te maken!' Devon wist dat Gengar een ongelofelijke snelle Pokémon was. Girafarig moest daarom ook snel kunnen zijn en de aanvallen van Gengar kunnen inschatten. Girafarig rende wat heen en weer maar het zag er nog niet echt geweldig uit'. Devon keek een beetje bezorgelijk naar Girafarig. Hij wist niet goed hoe hij Girafarig nog verder moest helpen.
'Qua moves en tactieken is Girafarig goed... Ik weet alleen niet hoe ik hem verder krijg' zuchtte Devon.
Na wat getraind te hebben stopte ze met de sessie. Ze liepen terug naar het Pokémon Center.
---------------------------------------------------------------------------------------------
'WIE HEEFT HIER EEN PSYCHIC-POKÉMON' krijste die gekke vent weer. Devon keek om en hij zag hem weer aan komen rennen. 'Ik heb er een!' zei Devon. De man stopte met rennen en keek Devon hoopvol aan. Hij had een lange donkere jas en zag er creepy uit. 'Allow myself to introduce, ik ben Vladimir Zornita, Psychic-expert'. 'Aangenaam ik ben Devon'. 'Ik ben Janice!!' zeiden onze helden in koor.
'Iek heb gehoord van Morty dat jij einz Psychic-pokiemon hebt?' zei Vladimir. Devon kon het maar half verstaan. 'Ja ik heb een Girafarig, wilt u hem zien'?
'Ja, graagch!!' zei Vladimir. Devon gooide de Poké-bal van Girafarig. Vladimir keek uitvoerig naar Girafarig. 'Dit ies een zeer gezunde Psychic-Pokémon! Allein er is wel iets nog niet goed' Vladimir keek nog eens uitvoerig. 'Deze Girafariek is nog niet geheel in contact mit zijn Psychische krachten!'. Devon keek verbaasd. 'Hoe kunnen we ervoor zorgen dat wil lukt?' vroeg Devon. Wij moeten Girafarig gaan trainen!' zei Vladimir.
Vladimir en Devon gingen uitvoerig te werk met Girafarig. 'Doe je Psybeam! voor je!' riep Vladimir. Girafarig deed zijn Psybeam voor zich, een multi-gekleurde straal kwam uit Girafarig's horens. 'Probier nu jezelf op te tillen, zo snel mogelijk!!' Girafarig steeg op in de lucht, doordat de Confusion werd gericht op de grond ging de terugstuwende kracht omhoog, waardoor Girafarig zweefde. 'Doe je Confusion-aanval op verschillende plaatsen op du grond, zodat je snel beweegt in de lucht!' riep Vladimir. Het was een ongelofelijk beeld. Girafarig vloog in de lucht net als Gengar. 'Ongelofelijk!' riepen Janice en Devon tegelijkertijd.
'Hoe weet u dit?' vroeg Devon.
'Hahahahahahhahahaha. Iek ben lid van de Elite Four!' riep Vladimir. Devon voelde zich heel erg stom.
'Dat had ik wel kunnen weten' zei Devon beschamend. 'Devon, je hebt talent. Als je mein tips meenemeent kan je Morty zeker verslaan!' zei Vladimir.
'Zal ik doen!' zei Devon. Ineens hoorde ze iets aankomen.
Om de wereld voor verder verval te behoeden!
Om de mensen van ons volk te kunnen beinvloeden!
Om de kwaadaardigheid van liefde aan te tonen!
Om dichter bij de sterren te komen!
Brandy!,Kane!
Team Rocket, nog sneller dan het licht!
Vecht als een man, of je geef je over en zwicht.
'Het zijn Brandy en Kane!' riep Devon.
'Wie zijn dat?' vroeg Vladimir. 'Dat zijn slechteriken, ze proberen Pokémon te stelen. 'Oh Devon, dit is de ideale manier om je Girafarig te testen!'.
'We komen je pokémon stelen!' riep Kane.
'En wat jullie vinden kan ons helemaal niks schelen!' riep Brandy. Ze keken elkaar verbaasd.
'Wooooow, dat rijmt!' riepen ze in koor. 'Laten we alvast beginnen! Go Arbok!' riep Brandy. 'Hey, Ekans is geëvolueerd' zei Janice. Devon pakte zijn PokéDex:
Arbok heeft een scala aan aanvalsmogelijkheden. Eén hiervan is de Gifangel. Op een hoger level kun je een verlammende Staar toevoegen aan Arboks mogelijkheden. En op nog een hoger level kun je het arsenaal aanvullen met een verdedigingsverzwakkende Gil. De opvallende tekening op zijn borst, die hij gebruikt om zijn vijanden te intimideren, is bestudeerd en er zijn zes varianten ontdekt. Door zijn volhardende aard geeft hij een achtervolging niet snel op al hij eenmaal een prooi heeft gesignaleerd.]
'Arbok, Hyper Beam!' riep Brandy. De straal raakte Girafarig vol. 'Wejooow, Arbok is veel sterker dan eerst!' zei Janice verbaasd. Girafarig stond moedig op. 'Girafarig doe je nieuwe techhnieken!' Hij zweefde en bewoog snel.'
'Wat is dit nou weer?' zei Kane. 'Girafarig Psybeam!' Girafarig schakelde snel zijn vizier naar Team Rocket en blies ze omver met een ongelofelijke klap. Ze vlogen in de lucht, zo ver dat ze niet meer gezien konden worden. 'Goed werk, Girafarig!' juichte Devon. 'Girafarig heeft het doer' zei Vladimir vrolijk. 'Je bent nu echt klaar vor' zei Vladimir.
Devon liep naar het Pokémon Center. 'Morgen ga ik Gengar weer uitdagen! We gaan het flikken!'
'Dat is die spirit!' zei Vladimir lachend. De groep nam afscheid van Vladimir en hij rende weer op zijn typische manier weg.
Kan Devon nu eindelijk zijn 4de badge veroveren? Stay tuned!
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.