Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 32: Girafarig is de held!

Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!

5 jan 2013 - 17:03

1350

1

449



Episode 32: Girafarig is de held!

'HALLO!!' Devon stond voor de ingang van de Ecruteak Gym. Het was inmiddels 10 uur en hij was gebrand om zijn rematch te winnen met Morty.
'Goedendag jongeman wat kan ik voor u doen?' zei James, de butler.
'James..... herken je me niet meer?' vroeg Devon. James keek hem verward aan. 'Ik kan me uw gezicht niet herinneren' zei James. 'Hoe is het mogelijk! Een week terug heb ik hier nog een match gehad met Morty' zei Devon. Ineens begon het weer te dagen bij James.
'Oh jij bent Devon, degene die binnen 10 minuten weer op straat stond!' zei James lachend. Devon kookte van woede. 'Breng me bij Morty, dit keer win ik wel!'
'Oké, volg mij' zei James. Ze liepen naar het strijdveld van de Ecruteak Gym. Morty stond al klaar, alsof hij wist dat Devon zou komen.
'Ik had al een voorgevoel dat ik je snel weer zou zien, Devon. Je ziet er veel sterker uit dan de vorige keer dat ik je zag' zei Morty.
'Ik heb hard getraind, nu is het tijd!' zei Devon. Ze liepen naar hun plaats, James ging in het midden staan. Janice en Daniel zaten op de tribune. 'Kom op Devon! Je kan het!' zei Janice. 'GO DEVON!' riep Daniel.
Devon glimlachtte. Hij besefte maar al te goed dat hij het nu moest laten zien.

'Dit is een 3VS3 gevecht, waarbij alleen de uitdager mag wisselen van Pokémon. Degene die andersmans Pokémon weet uit te schakelen is de winnaar. Begin!' zei James.
'Ga, Froslass!' riep Morty.
'Froslass?' Devon pakte zijn Pokédex erbij.

De Ice/Ghost-Pokémon. Is amper zichtbaar in het dachtlicht, maar zorgt vaak voor sneeuwstormen. Wees gewaarschuwd, deze wintercreatie is extreem sluw.

'Dan heb ik de perfecte hiervoor! Quilava!' riep Devon. Quilava kwam tevoorschijn, en de wedstrijd was begonnen.
'Icy Wind!' riep Morty. Froslass verstuurde een ijzige wind naar Quilava. Hij had het duidelijk erg koud.
'Zet je vlam aan!' Quilava deed zijn vlam op zijn rug aan, waardoor de kou verdween.
'Slimme move, Devon. Ice Beam!' riep Morty. Uit Froslass's bek kwam een ijzige bol, razendsnel richting Quilava.
'Ontwijk en doe Flame Wheel!' Quilava ontweek razendsnel en rolde zich op tot een snelle vuurbal.
'Verdwijn!' riep Morty. Froslass verdween ineens en Quilava knalde vol tegen de muur.
'Ongelofelijk, Froslass verdween zomaar uit het niets!' zei Daniel.
'Het gaat nog flink wat werk worden wil Devon dit winnen' zei Janice.
'Gaat het, Quilava?' vroeg Devon. Quilava stond op, hij weigerde nu al op te geven.
'Froslass, Shadow Ball!' Froslass kwam vlak voor Quilava tevoorschijn en vuurde een donkere/troebele bal. Desondanks ontweek Quilava de aanval weer.
'Quilava, Flamethrower!' Het beestje stuurde een straal met vuur af, Froslass had geen tijd om te ontwijken en viel neer. Maar ook Froslass weigerde op te geven.
'Doe je Ice Shard!' riep Morty. Froslass werd omgeven met IJs en kwam met enorme snelheid richting Quilava.
'Als je het zo wilt kan je het krijgen ook! Nitro Charge!' riep Devon. Quilava was niet bang en werd omgeven door vlammende en rende naar Froslass. De beiden aanvallen klapte vol op elkaar. Beiden Pokémon viel op de grond. Froslass had meer schade geleden en kon niet opstaan.
'Froslass kan niet meer verder vechten! De winnaar is Quilava!' riep James.
'YES!' zei Devon.
'Wat een spannende strijd!' zei Daniel.
'Keer terug, Froslass. Goed gedaan Devon, maar het is nog lang niet klaar. Haunter, let's go!' De altijd grijzende Haunter kwam tevoorschijn.
'Ik krijg rillingen over me rug van Haunter' zei Janice huiverend. Ze had niets met Ghost-Pokémon.
'Laat het spel, beginnen Haunter' zei Morty lachend. Haunter begon hetzelfde te doen wat Gengar eerder deed. Hij popte zo nu en dan op, echt verwarrend.
'Quilava, focus je op Haunter en doe dan Fire Wheel!' zei Devon. Quilava probeerde de Haunter aan te vallen, maar het was erg moeilijk.
'Night Shade!' riep Morty. Haunter vuurde een donkere straal uit zijn ogen en raakte Quilava vol. Hij had erg veel moeite met de schade.
'Quilava, keer terug' zei Devon. Het ging niet allemaal precies volgens plan.
'Slimme keuze Devon, je Quilava eraan zijn gegaan' zei Morty.
'Yanmega, kom op!' riep Devon. Yanmega verscheen op het strijdveld.
'Ancientpower!' riep Devon. Yanmega verstuurde een zilverkleurige straal naar Haunter.
'Verdwijn en doe Shadow Ball!' Haunter ontweek de aanval handig en vuurde van korte afstand de aanval af. Yanmega werd geraakt en viel op de grond.
'Dark Pulse!' riep Morty. Een donkere, sterke straal werd verstuurd richting Yanmega.
'Deflecteer die aanval met Sonicboom!' Door de Sonicboom van Yanmega kwam de aanval niet aan bij hem.
'Double Team!' riep Devon. Yanmega vermenigvuldigde zich.
'Dat stopt ons niet, Shadow Punch!' zei Morty. De aanval raakte alle Yanmega's, waardoor ook de originele. Yanmega viel met een klap op de grond.
'Yanmega is uitgeschakeld. Haunter is de winnaar.
'Dat was een hele slimme zet van Morty. Door Double Team is het moeilijk om Yanmega te raken, maar Shadow Punch raakt altijd. Zo kon Morty door Devon's tactiek prikken' zei Daniel.
'Quilava, kom terug!' riep Devon. Een uitgeputte Quilava kwam weer uit de Poké-bal.
'Haunter, Dark Pulse!' zei Morty. Haunter verstuurde weer de donkere straal.
'Counter Dark Pulse met Flamethrower!' riep Devon. De aanvallen resulteerden in een grote rookwolk.
'Quilava, snel! Flame Wheel!' Devon nam goed gebruik van de rook, de aanval van Quilava raakte Haunter vol waardoor hij niet meer verder kon vechten.
'Haunter kan niet meer verder vechten, de winnaar is Quilava!' zei James.
'Nog maar eentje te gaan' glimlachte Devon.
'Niet overmoedig worden Devon. Morty heeft Gengar nog' zei Daniel.
'Je bent beter geworden Devon, maar Gengar is nog steeds te sterk voor je!' Gengar kwam zijn uit Poké-bal met dezelfde enge grijns als de vorige keer.
'Quilava, Flamethrower!' riep Devon.
'Gengar, Shadow Punch!' Gengar ontweek de Flamethrower razend snel, en haalde vol uit. Quilava had nog schade van de vorige gevechten en viel op de grond.
'Wow, weer een 1 hit K.O.!' riep Janice.
'Ik had dit eigenlijk al verwacht. Girafarig laat zien wat je waard bent!' zei Devon deed Quilava in zijn Poké-bal en bracht Girafarig.
'Vorige keer verloor Girafarig van Gengar. Laten we kijken of er nu verandering in kan komen' zei Daniel.
'Girafarig, Psy Beam op de grond!' zei Devon. Girafarig vuurde de kleurige stralen af op de grond waardoor ze opsteeg.
'Laat je niet afleiden, doe Dark Pulse!' riep Morty.
'Laat je vallen!' zei Devon. Doordat Girafarig stopte met het afvuren van Psy Beams, ontweek ze de Dark Pulse.
'Confusion!' zei Devon. Girafarig keek Gengar goed aan, en Gengar begon te zweven.
'Gooi hem op de grond!' riep Devon. Gengar zweefde hoog in de lucht en viel daarna keihard op de grond. Maar alsnog kan hij door.
'Hypnosis!' riep Morty. Gengar keek Girafarig in haar ogen en ze viel in slaap.
'Wordt wakker!' riep Devon. Girafarig reageerde hier amper op.
'Dream Eater!' riep Morty. Gengar zorgde voor een soort blauwe in de ogen van Girafarig. Het beestje liep veel schade op maar kon verder gaan.
'Hou vol! Doe een Psy Beam op Gengar!' riep Devon.
'Counter met Dark Pulse!' De aanvallen botsten weer vol op elkaar.
'Shadow Ball van dichtbij!' riep Morty. Gengar zweefde snel naar Girafarig en vuurde een Shadow Ball af.
'Girafarig Psybeam op de grond!' riep Devon. Hierdoor ontweek Girafarig weer de aanval. Girafarig verstuurde schokwaves uit zijn horens en ze raakten Gengar vol.
'Je hebt Psyshock geleerd!' zei Devon.
'Gengar, Shadow Punch!' riep Morty.
'Counter met Psyshock!' riep Devon. Weer kwam er een clash tussen krachtige aanvallen in deze geweldige veldslag. Beiden Pokémon konden amper nog op staan.
'Hou vol Girafarig!'
'Je kan het, Gengar!'
Gengar kon het niet meer aan en viel op de grond. Girafarig stond nog, maar niet van harte.
'Gengar is uitgeschakeld. Devon en Girafarig zijn de winnaar!' riep James.
Devon rende naar Girafarig toe en was uitzinnig van vreugde.
'Het is ons gelukt!' zei Devon.
'Giraaaaafarig' zei Girafarig blij. Ze was erg moe. Janice en Daniel feliciteerden Devon ook.
'Devon, dit was een van mijn gaafste battles ooit. Je hebt hem verdient' zei Morty. Hij gaf de Fogbadge aan Devon.
'Ik heb mijn 4de badge!! Nog 4 te gaan' juichte Devon. 'Weet u toevallig waar de dichtsbijzijnde gym is?' vroeg Devon. 'Er zijn meerdere gyms in de buurt. Mahogany Town en Olivine City zijn het meest dichtsbij. Als ik jou was zou ik eerst richting Olivine City gaan, er is net een nieuwe Gym-leider!' zei Morty.
'Oké, let's go!' zei Devon. Hij rende de gym uit, op weg naar Olivine City!

Devon heeft eindelijk Morty verslagen! Hoe zal zijn reis er verder uitzien?

Stay tuned!


Reacties:


pikafan10
pikafan10 zei op 6 jan 2013 - 13:30:
COOOL GEVECHT DUDEx'D
snel verder!