Hoofdcategorieën
Home » Overige » Episode 6 ~ The Walking Dead Game » Part 1
Episode 6 ~ The Walking Dead Game
Part 1
Het is dagen geleden dat Clementine uit Savannah is ontsnapt. Het negenjarige meisje sloft wat door de velden, verdrietig en verward. Ze is niet alleen haar ouders verloren, maar ook Lee, hij die haar redde. Voor haar zorgde, haar beschermde tegen de walkers, die niets liever willen dan hun rotte tanden in haar vlees zetten. Net zoals ze met hem hebben gedaan.
'Zoek Omid en Christa...' Had hij nog tegen haar gezegd. Na hun afscheid had ze een tijdje bij zijn lijk te zitten huilen en daarna is ze naar buiten gegaan, tussen duizenden walkers, en liep ze, zo veel, zo lang. Zonder veel problemen liep ze langs de wezens die vroeger mensen waren, geurend naar hun bloed, wanhopig op zoek naar Omid en Christa, maar ze waren spoorloos.
Clementine voelt haar benen zwak worden en haar energie afnemen. Ze sleept zichzelf tot bij een boom die eenzaam en alleen tussen de velden en de heuvels staat en gaat zitten op een dikke stam. Op de stoffige grond liggen een paar vergeten kogels. Haar ogen flitsen er heen voor een seconde. 'Ze passen vast in mijn geweer... Nee... Nooit van mijn leven zal ik nog iets of iemand vermoorden. Nooit.' Houd ze zichzelf voor en schopt tegen de dichtsbijzijnde kogel.
Op dat moment trekt iets haar aandacht. Op de horizon van een heuvel, een paar kilometers van haar vandaan, kan ze net twee vormen uitmaken. Te snel om walkers te zijn. Clementine shiet omhoog en knijpt haar ogen tot spleetjes, maar de vormen blijven er zwart en klein uitzien. Ze bijt twijfelend op haar lip voor ze een stap vooruit zet.
Reacties:
Dat spel was zó great, ik moest janken aan het einde.. Arme Clemmy..
Afijn, ik vind dat je echt mooi schrijft. Het leuke was ook dat ik het vervolg van Clem een beetje zo had voorgesteld, het niet kunnen vinden van Omid en Christa. Ik vind dat je de omgeving ook mooi omschrijft! (:
xx
Ik zie nu al dat het een geweldig verhaal gaat worden! Melding voor part 2?