Hoofdcategorieën
Home » One Direction » She got that one thing <3 Niall horan love story » Chapter 1
She got that one thing <3 Niall horan love story
Chapter 1
Celeste's P.O.V
ik word wakker gemaakt door het geklop van de deur. ''Goedemorgen Celeste, hoe voel je je?''
Ik geef een knikje als bevestiging dat het goed met me gaat en glimlach er ook een beetje bij. Iedereen weet ondertussen al dat ik eigenlijk niet praat, niet meer dan.Ik ben opgenomen in een weeshuis toen ik was fysiek genezen was, want mentaal zal ik nooit genezen. Het heeft me gebroken, en niemand kan de stukjes aan elkaar lijmen, zelfs mijn psychiater niet.
En hoop dat iemand mij inneemt heb ik niet. Wie wil er nou een negentienjarig kind die nauwelijks spreekt? Erg vindt ik het ook niet echt, ik heb veel liever dat een van die lieve kleine kindertjes worden geadopteerd.
De psychiater gaat naast me op bed zitten en geeft me een meelevende blik die me doordringend aankijkt.
Ik pak mijn blok en een pen, die nu mijn woorden zijn, en haal vragend een wenkbrouw op.
Hij zucht diep op een manier dat me niet bevalt, het maakt me bezorgd.
''Celeste ik ben bang dat ik niks meer voor je kan doen'' Hij zegt het op een manier alsof hij gaat zeggen dat je leukemie hebt, net zoals in die films.
de pen glijdt over het papier heen en ik draai het blok om zodat hij het kan lezen.
Wat bedoel je?
Zodra hij zijn mond wil open doen hoor ik nog een klop en komt Joice, een van de medewerkers binnen.
''Het spijt me meneer Jazson maar een populaire boyband komt zo meteen.''
Mijn psychiater knikt begrijpelijk en staat op.
ik wijs naar het blok en kijk hem vragend aan maar hij schudt zijn hoofd.
''Dat komt nog wel celeste.'' Dan draait hij zich naar Joice toe.
'' Mag ik zo vrij zijn om te weten wie die band is?'' Knipogend naar mij waarop ik alleen maar mijn ogen kan rollen. Wat kan mij die band schelen??
''One direction meneer..''
''Ah one direction daar zijn mijn dochters dol op, je bent een lucky girl Celeste''
ik frons, ik weet niet of ik daar mee eens ben. Ik ben mijn hele familie verloren , zit gevangen in dit weeshuis , en hij zegt dat ik geluk heb alleen omdat ik een of een andere boyband ontmoet? Dat lijkt me sterk..
Wie is die one direction eigenlijk??
Reacties:
WIE IS ONE DIRECTION?!
One Direction is een boyband uit het Verenigd Koninkrijk bestaande uit Louis Tomlinson, Niall Horan, Liam Payne, Zayn Malik en Harry Styles. Ze eindigden in 2010 als derde in het Britse talentenjachtprogramma X-Factor.
Geschiedenis
Tomlinson, Horan, Payne, Malik en Styles meldden zich in 2010 allemaal aan als solokandidaat voor X-Factor, maar gingen niet door naar de categorie ‘Jongens’ en werden toen als groep wel doorgelaten door Nicole Scherzinger. Hun coach was Simon Cowell. Na vier weken waren ze Cowells laatste act die nog meedeed. One Direction eindigde als derde. Na X-Factor lekte hun single ‘Forever Young’ uit, die uitgebracht zou zijn als ze gewonnen zouden hebben.
Na X-Factor tekende de groep een platencontract met Syco.[1] Ook publiceerden ze twee boeken, Forever Young, dat uitkwam op 17 februari 2011, en Dare to dream: Life as One Direction, dat op 15 september 2011 verscheen.[2] Samen met negen andere X-Factor-deelnemers maakte One Direction een tournee door heel het Verenigd Koninkrijk en Ierland.
Hun eerste single ‘What makes you beautiful’ kwam op 11 september 2011 uit en stond de week erna al op nummer 1 in de UK Singles Chart. Daardoor werd het uitgeroepen tot 'Fastest selling single of 2011' (snelst verkopende single uit 2011).[3] Hun tweede single ‘Gotta Be You’ kwam op 14 november uit, en op 21 november 2011 kwam hun eerste album Up all night uit.
Op 21 februari 2012 won One Direction de Brit Award ‘British Single’ voor hun single ‘What makes you beautiful’.[4] Een maand later op 21 maart 2012 stond hun album 'Up All Night' nummer 1 op de 'U.S. Billboard' 1 dag nadat het uit kwam. Daarmee hebben ze een record gebroken en bands als The Beatles, Spice Girls en Coldplay verslagen.[5]
Op 12 november 2012 kwam het tweede album Take me home uit. [6] De eerste single van dit album,‘Live while we're young’ kwam op 30 september uit. [7]
In Duitsland wint One Direction de Bambi 2012 in de categorie Pop International (op z'n Duits uitgesproken) op 22 november 2012.
Leden
Alle vijf de jongens deden auditie als solokandidaat voor X-Factor, maar werden uiteindelijk op 23 juli 2010 in een groep geplaatst.
Louis Tomlinson
Louis William Tomlinson, geboren op 24 december 1991, komt uit Doncaster, South Yorkshire, Engeland. Zijn moeder heet Johannah Poulston en zijn vader Troy Austin. Zijn ouders scheidden toen hij nog jong was en hij nam de achternaam van zijn stiefvader, Mark Tomlinson, aan. Hij heeft vijf jongere halfzusjes en twee ervan hadden een rol als baby's bij de televisieserie Fat Friends waar hij meedeed als figurant. Na Fat Friends ging hij naar een acteerschool in Barnsley. Hij had kleine rolletjes in een ITV1-film If I Had You en de BBC-dramaserie Waterloo Road. Hij was een leerling aan de Hall Cross School, een staatsschool, en was een voormalige leerling op de Hayfield Highschool. Hij bekende dat hij zijn eerste jaar op de Hayfield School niet had gehaald en het heeft overgedaan op de Hall Cross School.
Niall Horan
Niall James Horan, geboren op 13 september 1993, komt uit Mullingar, Westmeath, Ierland. Hij is de enige van de band die van Ierse afkomst is. Zijn moeder heet Maura Gallagher en zijn vader Bobby Horan. Hij heeft een oudere broer Greg. Zijn ouders scheidden toen hij vijf was. Hij en zijn broer leefden een tijdje afwisselend bij hun vader en hun moeder, maar na een aantal jaren beslisten ze bij hun vader in Mullingar te blijven wonen. Niall was een leerling bij Coláiste Mhuire, een christelijke jongensschool. Hij zat in het schoolkoor en trad jaarlijks op rond Kerstmis.
Voordat hij meedeed aan de The X Factor trad hij op in Ierland als bijvoorbeeld het voorprogramma van Lloyd Daniels in Dublin. Horan speelt gitaar sinds zijn kindertijd. Hij is ook een grote swingfan. Hij is grote fan van Frank Sinatra, Dean Martin en Michael Bublé. Hij is ook grote rockfan en is fan van The Eagles, Bon Jovi en The Script.
Liam Payne
Liam James Payne, geboren op 29 augustus 1993, komt uit Wolverhampton, West Midlands, Engeland. Payne had al eerder auditie gedaan voor X-Factor, in 2008, toen hij 14 was, maar Simon Cowell dacht dat hij er nog niet klaar voor was en vroeg hem twee jaar later terug te komen. Zijn ouders heten Karen en Geoff. Hij heeft twee oudere zussen, Ruth en Nicola. Tot hij 4 jaar was, werd hij regelmatig getest in het ziekenhuis nadat dokters hadden gemerkt dat één van zijn nieren beschadigd was en niet goed werkte. Elke morgen en avond kreeg hij 32 injecties in zijn arm tegen de pijn. Als leerling was hij zwaar betrokken in sport. Hij werd gepest op de middelbare school en nam bokslessen toen hij twaalf was. Hij studeerde muziektechnologie bij het City of Wolverhampton College.
Hij heeft een keer opgetreden voor een publiek van 26.000 mensen bij de Wolverhampton Wanderer's voetbalmatch. Hij deed de eerste keer auditie voor The X Factor in 2008 toen hij veertien was, in de vijfde serie. Toen bereikte hij de "Judges' Houses", maar Cowell vond dat hij nog niet klaar was voor de wedstrijd en vroeg hem om over twee jaar terug te komen. Liam ziet Justin Timberlake als één van zijn grootste invloeden. Hij zegt ook dat hij veel inspiratie haalt van de optredens van Take That-bandlid Gary Barlow.
Zayn Malik
Zain Javadd "Zayn" Malik,[8][9], geboren op 12 januari 1993, komt uit West Lane Baildon, Bradford, Engeland. Hij is geboren in het Saint Luke-ziekenhuis in Bradford. Zijn vader, Yasser, is van Brits-Pakistaanse afkomst en zijn moeder Tricia Malik (geboren als Brennan) is Brits. Hij heeft één oudere zus, Doniya, en twee jongere zusjes, Waliyha en Safaa. Hij groeide op in East Bowling en was leerling op de Lower Fields lagere school. Daarna ging hij naar de Tong middelbare school, een staatsschool. Malik paste niet bij zijn twee vorige scholen wegens zijn gemengde afkomst. Hij zei dat nadat hij en zijn oudere zus van school waren gewisseld, hij zich beter voelde. Nadat hij op twaalfjarige leeftijd op de andere school was terechtgekomen, begon hij trots te zijn op zijn uiterlijk. Hij heeft momenteel een relatie met Perrie Edwards, bandlid van de Britse girlband Little Mix.
Harry Styles
Harry Edward Styles, geboren op 1 februari 1994, komt uit Holmes Chapel, Cheshire, Engeland. Zijn moeder heet Anne Cox en zijn vader Des Styles; hij heeft ook een oudere zus, Gemma. Hij was zeven jaar toen zijn ouders scheidden, zijn moeder hertrouwde later.
Styles was de leadzanger van de band White Eskimo met als hoofdgitarist Haydn Morris, basgitarist Nick Clough en drummer Will Sweeny.[10] Ze hebben één keer met de Battle Of The Bands Competition meegedaan en die wonnen ze. Toen hij kind was, hield Harry al van zingen; hij noemt Elvis Presley zijn belangrijkste muzikale invloed. Harry rekent ook zijn contemporaine collega's Foster the People en Coldplay tot zijn muzikale invloeden.
Discografie
Albums
Album(s) met eventuele hitnoteringen in
de Nederlandse Album Top 20/50/75/100
Datum van
verschijnen
Datum van
binnenkomst
Hoogste
positie
Aantal
weken
Opmerkingen
Up all night
21-11-2011
26-11-2011
7
63*
Take me home
09-11-2012
17-11-2012
1(1wk)
12*
Album(s) met hitnoteringen in
de Vlaamse Ultratop 50/100/200
Datum van
verschijnen
Datum van
binnenkomst
Hoogste
positie
Aantal
weken
Opmerkingen
Up all night
2011
26-11-2011
7
63*
Take me home
2012
17-11-2012
1(1wk)
12*
Singles
Single(s) met eventuele hitnoteringen in
de Nederlandse Top 40
Datum van
verschijnen
Datum van
binnenkomst
Hoogste
positie
Aantal
weken
Opmerkingen
What makes you beautiful
24-10-2011
-
Nr. 63 in de Single Top 100
One thing
14-01-2012
03-03-2012
tip2
-
Nr. 72 in de Single Top 100
Live while we're young
28-09-2012
13-10-2012
22
10
Nr. 3 in de Single Top 100
Little things
2012
23-11-2012
tip13
-
Kiss you
2012
02-02-2013
15
7*
Nr. 30 in de Single Top 100 / Alarmschijf
One way or another (Teenage kicks)
18-02-2013
02-03-2013
8
3*
Nr. 1 in de Single Top 100
Single(s) met hitnoteringen in
in de Vlaamse Ultratop 50
Datum van
verschijnen
Datum van
binnenkomst
Hoogste
positie
Aantal
weken
Opmerkingen
What makes you beautiful
2011
12-11-2011
8
16
One thing
02-01-2012
28-01-2012
37
6
Live while we're young
2012
06-10-2012
7
14
Little things
2012
05-01-2013
30
7
Nr. 7 in de Radio 2 Top 30
Kiss you
2013
19-01-2013
30
6*
One way or another (Teenage kicks)
2013
23-02-2013
20
1*
Dvd's
Dvd's met hitnoteringen in de Nederlandse Music Top 30
Datum van
verschijnen
Datum van
binnenkomst
Hoogste
positie
Aantal
weken
Opmerkingen
Up all night - The live tour
2012
02-06-2012
1(4wk)
42*
Dit noemen ze nou One Direction
Ben benieuwd wat je er van gaat maken (:
Hihi^^ Dat over 1D is gekopieerd van Wikipedia XD Maar goed! Alleen is het misschien leuker om de goevoelens van het meisje nog meer uit te drukken en wat duidelijker maken dat ze bijna mute is...