Hoofdcategorieën
Home » Overige » Crazy Dagboek... » Maandag 31 September - Veulentje lief...
Crazy Dagboek...
Maandag 31 September - Veulentje lief...
Vandaag was een van de MOOISTE dagen ooit!!!
Anne-Marie, Gromer Luck Girl's zus, heeft gedekt met Fireball, de school's topper, en heeft een veulen gekregen. Omdat ik Gromer mocht leasen deze schooljaar (Anne-Marie was nog nooit gereden, omdat ze de fokmerrie van de stal is), hebben ze besloten dat het veulen voortaan van MIJ wordt. Ja, MIJ!
WPS heeft ook een manege vlakbij mijn huis. Dus als de veulen oud genoeg is, kan ze naar de WPS manege worden gereden. En als de veulen oud genoeg is, mag ik hem/haar voortaan hier meenemen en wordt mijn permanent paard. En in de vakanties mocht ik hem/haar mee naar huis nemen.
Mijn mama vindt dat oke, want WPS betaalt de stalling al voor de veulen. Mama zei dat ze zorgt dat in de vakanties (tot de veulen oud genoeg is om weer naar WPS worden gereden en getraind wordt als springpaard) dat iemand wel voor de veulen zorgt.
Toen ik Jessica zag, dacht ik dat ze al ging gillen. Maar dat deed ze toch niet, maar haar liefje-glimlach veranderde een beetje ondersteboven en haar ogen schot messen naar mij en ze fluisterde naar Rosanne, haar BFF, "Lyly is te DOM en een totale KIP om zo'n lieve veulen te verzorgen! Ze gaat zeker alleen woordjes naar de veulen toe gillen en gewoon slagen van de zweep geven als snoepjes!"
Ja HALLO, wie geeft Topper Boy die eindeloze gilletjes en slapartijen?!
Niet ik! Ik mag niet eens van Miss Perfect (aka Jessica) naar zijn box toe lopen!
Die veulen was SUPERLIEF! Het was een merrie Arabierenvolbloed, een palomino met een halvemaantje op haar voorhoofd.
"Ik noem haar... Ehh..." fluisterde ik, "ze heet Fire Moon!"
Ik kon geen beter naam verzinnen! Anne-Marie keek of ze helemaal goed vindt. Ze duwde met haar neus naar de veulen's staart, en Fire Moon stond op!
Ik rammelde een emmer brokjes, en Fire Moon keek naar Anne-Marie zo van; Is dat meisje veilig? en Anne-Marie antwoorde zo van; Zeker! Zij wordt ze nieuwe baasje! En Fire Moon probeerde een paar stapjes, maar loopt dan een beetje wankelend naar me toe. Ze keek me met grote ogen, en ik rammelde de emmer en fluisterde: "Toe maar!"
Fire Moon at de brokjes! Ik heb wat water ingemengd, zodat het wat zachter was. Toen stapte Fire Moon weer naar Anne-Marie. Toen stapte ze weer terug. Dat ging voor, zo van, ALTIJD! Tot ze naar mij stopte en naar mijn hand snuffelde. Toen gaf ik, tot de verbazing van Fire Moon, haar een dikke knuffel en loopde weg.
Gaaf! je word steeds beter met schrijven! Tip, probeer wel wat op je spelling te letten, ik bedoel:
Toen gaf ik, tot de verbazing van Fire Moon, haar een dikke knuffel en loopde weg.
dat moet zijn:
Toen gaf ik, tot verbazing van Fire Moon, Haar een dikke knuffel en liep weg.
als je snapt wat ik bedoel, dit is geen kritiek, maar een tip om beter te leren schrijven, (zelf heb ik er ook last van hoor... van spellings fouten, ik heb namelijk dyslexie en dysorthografie) Maar, ga zo door en ik weet zeker dat je het ver zult schoppen!