Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af! » Episode 33: The Battleship - Devon VS Gino!

Pokémon: Devon's Journey - Season 1 - Episode 33 af!

3 april 2015 - 19:05

1398

0

496



Episode 33: The Battleship - Devon VS Gino!

'Wat????' Devon begreep er even niks meer van. Onze helden stonden bij een bordje voor de Olivine City gym.

'Gym tijdelijk gesloten wegens ziekte van leidster Jasmin'.


'Heb ik weer' zuchtte Devon.
Waar gaan we dan heen?' vroeg Janice.
Daniel pakte zijn tas en begon erin te graven. Handig toverde hij een boekje te voor schijn. 'Even kijken. Ik denk dat we dan het beste via Cianwood City moeten gaan. We moeten wel de zee oversteken, maar is dat geen probleem. Er vaart een cruiseschip richting Cianwood die we kunnen nemen' verklaarde Daniel.
'Hoe laat gaat de boot dan?' vroeg Devon.
Daniel keek op zijn horloge. 'Uhm, over zo'n half uur'.
'Shit, sprinten!!!' zei Devon. Voordat hij zijn woorden uitsprak was die al 10 meter verder. Janice en Daniel hielden hem maar net bij.

'Ik kan amper ademen' verzuchtte Devon. Ze hadden een half uur vol gesprint, het voelde alsof ze de marathon hadden gelopen. Er stond een grote portier op onze helden op te wachten.

'Zo heren en dame. Ik neem aan dat jullie mee willen varen op dit schip?' vroeg de portier.
'Ja, we willen zo snel mogelijk in Cianwood City aankomen!' zei Devon. Het schip was erg groot en op de voorkant prijkte het Poké Ball-logo.
'Mooi. Dit is niet zomaar een schip. Dit schip is speciaal gebouwd om trainers te faciliteren en battles te laten uitvoeren. Een trainer dient minimaal 4 badges in zijn beschikking te hebben om te mogen participeren. Voor deze trainer zijn alle voorzieningen gratis, mensen zonder badges dienen 50 dollar per dag te betalen.
Devon begon hard te lachen. 'Hahahahaha. Ik mag er gratis in en jullie moeten 50 dollar per dag betalen. Dat zijn nog eens voordelen als trainer!' grinnikte Devon.
Janice en Daniel vonden het oneerlijk, maar de portier was niet op andere gedachten te brengen.
'Hoe lang duurt de reis eigenlijk?' vroeg Daniel.
'De reis duurt 2 dagen. Gedurende de reis wordt er een toernooi georganiseerd voor trainers. De winnaars van dit toernooi krijgt een Battleship-badge. De officiële regels voor het toetreden van de Johto League zijn dit jaar veranderd. Vroeger was het zo dat je enkel en alleen deel kon nemen aan de Johto League wanneer een trainer 8 badges verzamelde. Nu is het ook mogelijk om badges te behalen bij een Battleship. Eens per maand wordt er een toernooi gehouden in het Battleship. Wanneer een trainer, bijvoorbeeld, zeven Gym-badges heeft behaald en één Battleship-badge, is hij/zij alsnog toegelaten.' verklaarde de portier.
'Dat klinkt gaaf! Ik doe mee!' juichtte Devon.

Devon, Janine en Daniel werden naar binnen gelaten. Al snel bleek dat de investering van 100 dollar per persoon meer dan waard was. Het interieur was prachtig, waarbij het schip over vier grote speelvelden beschikte. Het zag er allemaal super professioneel uit.
'Waaaaaauw' riep Devon. 'Dit moet het mooiste schip zijn waar ik ooit ben geweest.' Opeens klonk het geluid van een megafoon. 'Dames en heren! Schrijf je nu in voor het officiële Battleship-toernooi! De wedstrijden zijn 3-tegen-3. We hebben een speelveld van 16 deelnemers!' schalde de stem.
'Devon, moet je kijken!' Janice wees naar een jongen met donker haar.
'Gino....' bromde Devon. Hij had zijn rivaal al een tijdje niet gezien. Devon was erg benieuwd hoe goed Gino was geworden. Gino draaide zich om en keek Devon recht in de ogen aan. Daarna draaide Gino zich direct weer om, hij stak nauwelijks aandacht in Devon. Devon kon dit slecht hebben. Hij rende naar Gino toe.
'Hey, zag je me niet staan?' vroeg Devon.
'Natuurlijk zag ik je staan. Maar dat betekent niet dat ik je wil zie staan' grapte Gino.
'Lach maar Gino, straks laten mijn Pokémon je alle hoeken van de kamer zien' riep Devon fel.
'Dit zijn dus precies de opmerkingen waarom ik je niet mag Devon. Ken je plaats.' zei Gino arrogant. Hij liep kalmpjes weg en verdween uit de lobby.
'Grrrrrrrrrrrrrrrrr ik zal hem wel wat laten zien!!!' mompelde Devon. Janice bracht hem tot bedaren en onze helden besloten om een rondje rond het schip te lopen. Na een half uur werden alle trainers opgeroepen om zich naar de lobby te begeven.
'Trainers!' schalde de stem. Het is tijd om de match-ups van de eerste ronde bekend te maken!' Via een groot, elektronisch bord werd op willekeurige basis het programma voor de eerste ronde bekend gemaakt.
'Kijk eens aan' lachte Gino. Op het grote bord stond het toch echt heel duidelijk. Gino moest al in de eerste ronde aantreden tegen Devon.
'Kom maar op!' riep Devon. Hij had veel zin in een nieuwe confrontatie met Gino.
'De eerste match begint direct. Ik zal de regels even uitleggen. Zoals al eerder aangegeven zijn alle matches 3-tegen-3. De trainers mogen op elk gewenst moment hun Pokémon wisselen. De battle is afgelopen wanneer drie Pokémon van een trainer bewusteloos zijn. Begin!' schalde de stem.

'Feraligatr ik kies jou!' riep Gino. De krokodil-achtige Pokémon sprong met een schreeuw uit zijn Poké Ball.
'Ongelofelijk, wat een Pokémon' zei Devon. Hij pakte zijn Pokédex erbij.

Feraligatr, de eindevolutie van Totodile, is een Pokémon met een enorme bek. Als zijn grote, krachtige kaken zich in een vijand hebben vastgebeten, schudt hij hard met zijn kop om de prooi in stukken scheuren. Hij laat dan niet los totdat zijn tegenstander is verslagen. Op het droge kunnen zijn achterpoten zijn gewicht nauwelijks dragen en dan loopt hij dus op vier poten. Maar zelfs dan is hij door zijn gespierde achterpoten nog steeds erg snel.

'Elektrabuzz, let's go' riep Devon. Elektrabuzz was klaar om de strijd aan te gaan.
'Ik had al gedacht dat je dit zou doen. Feraligatr, Earthquake!' zei Gino. Feraligatr duwde zijn hand met veel kracht op de grond, waardoor de grond enorm begon te schudden. Elektrabuzz verloor zijn evenwicht en viel om.
'Ice Punch!' riep Gino. Feraligatr stormde richting Eletrabuzz. Om zijn vuist onstond een ijsblok.
'Snel Elektrabuzz, Protect!' riep Devon. Vlak voordat Feraligatr Elektrabuzz kon raken werd Elektrabuzz omringd door een gele barrière waardoor niet direct Eletrabuzz kon raken. Toch bleek de barrière niet genoeg om Feraligatr te stoppen. Met veel geweld brak de Waterpokémon dwars door de barrière. Elektrabuzz kreeg de volle laag en viel op de grond.
'Wat een brute kracht zeg. Feraligatr is zo sterk dat zelfs Protect geen zin heeft' zei Daniel. Janice keek een beetje nerveus naar het gevecht. Gino was erg sterk geworden.
Devon keek ook ongerust naar de verrichtingen op het speelveld. 'Gaat het nog Elektrabuzz?' vroeg Devon. Elektrabuzz gebaarde verder te kunnen.
'Elektrabuzz, Thunderpunch!' zei Devon.
'Counter met nog een Ice Punch!' zei Gino. Beide aanvallen clashtte op elkaar en dit keer waren de Pokémon qua kracht gelijk.
'Elektrabuzz pak Feraligatr vast!' riep Devon. Elektrabuzz kon nog snel Feraligatr zijn arm pakken.
'Thunderbolt!' riep Devon. Feraligatr werd flink geraakt door de elektrische aanval, maar kon alsnog verder.
Het publiek begon te juichen en te joelen. De intensiteit van de battle droop ervan af.
'Elektrabuzz, Thunderpunch!' riep Devon.
'Feraligatr, Aqua Tail!' zei Gino. De staart van Feraligatr werd omgeven door Water. Beide aanvallen waren weer ongeveer aan elkaar gelijk. Door de enorme explosie die naderhand onstond, was er een enorme wolk van stof. Beide Pokémon lagen K.O. op de grond. 'Feraligatr en Elektrabuzz zijn beide uitgeschakeld!' riep de scheidsrechter.
'Mmh, je Elektrabuzz is sterker dan ik dacht' zei Gino. Devon kon zijn oren niet geloven. Een compliment van Gino? Dat moet een manipulatie middel zijn.
'Bedankt, maar we hadden dit gewoon moeten winnen. Keer terug Elektrabuzz, goed gedaan.'
'Beide Pokémon zijn aardig aan elkaar gewaagd. Ik ben er benieuwd naar de nieuwe Pokémon.' zei Daniel. Janice knikte.
'Ik kies Yanmega!' riep Devon. De altijd vrolijke Yanmega had veel zin om zijn krachten te laten zien. Hij begon hevig met zijn vleugels te flapperen.
'Ah, de Yanmega die mijn Yanmega al eerder heeft verslagen. Dan kies ik voor Ampharos!' riep Gino.
'Oei, dit is een vervelende match up. Ik hoop dat Devon Ampharos kan verslaan, maar met Yanmega zal het moeilijk worden' vreesde Janice.
'Komt goed, type voordelen maken niks uit!' zei Devon.
'Hahahah, wat een arrogantie. Ampharos, Thunder!' riep Gino. Ampharos zorgde voor een enorme lading elektriciteit in de hoorns en vuurde deze richting Yanmega af.
'Yanmega ontwijk en doe Swift!' riep Devon. Yanmega ontweek handig de aanval en verstuurde een Swift aanval.
'Ampharos, ontwijk en doe Thunderpunch!' Ampharos bleek niet de langszaamte te zijn en ontweek de Swift aanval en counterde met een sterke Thunderpunch. Yanmega was direct K.O.
'Yanmega is uitgeschakeld. De winnaar is Ampharos!'

Zal het Devon lukken om het tij te keren? Devon kan slechts nog één Pokémon gebruiken en Gino twee. Het zal een uiterst spannende strijd worden. Stay tuned!


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.