Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Stand Alones [KLAAR!] » ~De belofte~

Stand Alones [KLAAR!]

18 april 2013 - 22:38

1469

11

585



~De belofte~

Deze is voor NiallerLover <3 Ik hoop dat jullie, en in het speciaal dus Myrha, hem leuk vinden! Xxx

Mijn dekbed is doorweekt. Mijn schouders schokken en een snikkend geluid verlaat zo ongeveer elke seconde mijn mond. Zo lig ik al ongeveer 4 dagen op mijn bed, met een gebroken hart. Het is gewoon midden in mijn gezicht gezegt: 
Ik voel niks meer voor je, Myrha. Ik zet een punt achter deze relatie...
Daarna is hij weggelopen en heeft hij mij in mijn verdriet laten stikken. Ik begin weer luid te snikken. Mijn moeder probeert al dagen mij iets te laten eten of drinken, maar ik houd de deur gesloten. Alleen chocolade-producten mogen binnen komen. Tja, mensen zeggen dat chocolade troostvoer is, en het is nog waar ook! Chocolade, chocoladeijs, chocolademelk, chocoladelollys, nutella-pasta enzovoort. Ik sta op en loop naar mijn bureau. Ik pak een pot Nutella en een lepel. Ik open de pot en begin eruit te eten. Lepel pasta, flink smakken, doorslikken, traantje laten vallen. Nog een lepel pasta ,nog eens flink smakken, weer doorslikken en nog een traantje laten vallen. En nog eens en nog eens! De pot is nu half leeg. Dan hoor ik zacht geklop op de deur. 
'Ik wil alleen zijn!', roep ik en schuif de stoel wat steviger onder de deurkruk. 
'Lieverd, je moet douchen! En ik ga de was doen. Je hebt geluk dat het vakantie is, want anders moest je ook nog naar school. Schat, kom op zijn minst even je kamer uit, je hebt frisse lucht nodig!', roept mijn moeder vanaf de andere kant van de deur. Ik til mijn armen op en snuif. Douchen is inderdaad wel nodig... Ik werp een blik op de wasmand, overvol. Ik kijk naar het raam, daar heb je niet genoeg lucht aan. Dan zit er niks anders op dan te gaan douchen, de wasmand in te leveren en naar het park te gaan. De spiegel bied me een verfrommeld beeld. Ik heb een joggingpak aan, mijn haar zit in de klit, ik heb enorme wallen en mascara zit in veten over mijn wangen. Eerst maar douchen! 
'Okeoke mam, hier de wasmand, en nu ga ik meteen douchen.', roep ik en ik haal de stoel weg bij de deur. Ik schuif de wasmand naar buiten en ren naar de badkamer. Ik zet de douche aan en kleed me uit. Ik ga eronder staan. Ik heb dit gevoel gemist, warm water stroomt van mijn hoofd naar mijn tenen. Plots begin ik te huilen, het komt uit het niks. De douchekop creëert een soort regen, en dat doet me denken aan die ene dag, de dag dat het uit ging. Ik huil mee met de druppels uit de douchekop. Ik draai de douche maar uit en ik droog me af. Ik doe mijn nieuwe badjas aan en ren naar mijn kamer. Ik kleed me in een schoon joggingpak en pak mijn telefoon. Hij staat al 4 dagen uit, dus het word rijd dat hij weer eens aan gaat. Het standaard toontje klinkt en de scherm gaat aan. Dan begint mijn telefoon te blieken als een gek. Geschrokken gooi ik hem op bed. Na een minuut stopt ie eindelijk. 48 gemiste oproepen! Allemaal van Lianne en Tess. Ik zucht diep. Het word tijd dat is ze weer eens opzoek... Ik verkleed me weer, deze keer in een losse broek en een neon-geel t-shirt. Ik pak mijn jack en trek hem aan. Ik ga mijn kamer uit en daarna de trap af. Mijn moeder kijkt verrast. 
'Ja mam, ik ga even mijn vriendinnen opzoeken.', zeg ik en ik draai met mijn ogen. Dan ga ik naar de deur en die hem open. Ik trek de deur achter me dicht als ik buiten ben en zet mijn iPod aan. Yes! DNA van Little Mix! Ik neurie zacht mee met de muziek. Ik begin te begrijpen waarom mijn moeder me buiten wilde hebben. Dit lucht behoorlijk op! Al veel te snel sta ik voor de deur van Lianne. Ik zucht en bel aan. Bijna meteen doet Lianne de deur open. 
'Sweetyyyyyy!', roept ze en geeft me een syperhugg. Ik loop rood aan. 
'Air please!', piep ik eb gelukkig laat Lianne los. Ze laat me binnen en kijkt me blij aan. 
'Hoe gaat het nu met je? Ben je al een beetje over Kevin heen?', vraagt ze lief. Ik kan zoooooo goed met Lianne over mijn zorgen praten. 
'Nee... Ik mis hem zo!', zeg ik en er Wellen tranen op. Lianne neemt me mee naar haar kamer en geeft me een knuffel. 
'Hé, het komt wel weer goed. Straks kom je een andere, superleuke jongen tegen.', zegt ze. Ik sla gaar arm van me af. 
'NEE LIANNE! NIEMAND IS ZOALS KEVIN! IK NEEM NOOIT MEER EEN ANDER VRIENDJE! NIEMAND IS ZOALS KEVIN!', schreeuw ik bijna tegen haar en ik spring op. Ze kijkt me verward aan, ik heb nog nooit tegen Liabbe geschreeuwd... Helaas zei ze nou net het verkeerde. Ik been de kamer uit en even later sta ik op straat, af te koelen. Ik ren door de straten, opweg naar huis. Opeens knal ik tegen iemand op. Ik wil opstaan en weer weg rennen, maar mijn iPod valt op de grond! Verward kijk ik ernaar, het zijn er 2! Ik kijk op en word gevangen in 2 hemelsblauwe ogen. Voor mijn gevoel hangt mijn mond open. Vlug voel ik of dat echt is. Niet dus, pfieuw! Ik pak vlug een iPod. Daarna ren ik weg. Ik voel de verbaasde blik van de jongen in mijn rug prikken. Als ik de hoek om ben sta ik voor mijn huis.
'Wat was dat nou Myrha?! Begon je gevoelens te krijgen voor die jongen?! Nee! Denk aan je belofte!', zegt ik streng tegen mezelf, maar vanbinnen voel ik me verward, 'confused'. Ik slik en loop naar de voordeur. Ik ga stilletjes naar binnen en maak dat ik naar mijn kamer kom. Ik doe de deur dicht en zet de stoel weer onder de deurkruk. Zuchtend zet ik de iPod op play. Opeens schalt er The Script door mijn oren. What te Fuck is dit?! Ik had toch Little Mix op staan?! Vlug check ik het beginscherm en de contacten. Ohnoo! Die jongen net was gewoon fuckking Niall James Horan!!!! En ik heb nu dus per ongeluk zijn iPod! Ik zucht. Hij is zooooo knap, maar zooooo onbereikbaar en zooooo anders dan Kevin. Kevin... Ik begin spontaan te snikken. Ik check het telefoonnummer van Niall en bel hem met mijn mobiel. 
'Met Niall Horan.' Omg, hij neemt op!
'Euhn, ja... Met, eh, Myrha, eh, Mook...'
'Myrha Mook... Die ken ik niet... Ben je een fan?'
'Ja, en ik botste vanmiddag tegen je op... Ik heb nu dus, eh, per ongeluk, eh, jouw iPod...' Nou, kan ik eens stoppen met stotteren? Oh, als hij me nu zou zien...
'Oh! Ben jij die mooie girl van vanmiddag?! Ik heb dus die van jou... Zal ik naar de towerbridge gaan? Kom jij dan ook? Dan kunnen we de iPods aan elkaar terug geven.'
Wow, hij noemt me die mooie girl!
'Oke! Tot daar! Doei!', ik verbreek de lijn en ik spring op en neer.  IEIEIEIEIEIEIE! Ik ga de iPod van Niall Horan aan Niall Horan terug geven! Ik pak de iPod en stap meteen op de fiets naar de towerbridge. Ik luister ondertussen The Script. Niet slecht eigenlijk! Als daar dan de towerbridge is, zie ik Niall nog niet. Ik leun tegen een muurtje. Plots voel ik een hand op mijn schouder. Ik draai me langzaam ok en daar staat Niall en hij kijkt me met zijn prachtige ogen aan. Ik verdrink er helemaal in. Opeens besef ik wat Lianne bedoelde! Ik wilde alleen maar geloven dat er 1 liefde is, en dat dat het altijd je eerste liefde is. Nu Kevin verleden tijd is, is er een nieuwe liefde, en die staat nu voor mijn neus. Ik leg een plukje van mijn bruine krullende haren achter mijn oor. 
'Hoi', bloos ik. 
'Hoi! Hier is je iPod!', zegt hij tegen mij en steekt zijn arm uit.  Ik pak mijn iPod aan en geef hem de iPod die ik had. 
'Hier ia ook jouw iPod', zeg ik zacht. Onze handen raken elkaar Eventjes aan. Wow, wat een moment! 
'Weetje, The Script is best wel goed!', zeg ik en ik bedenk na het Zeggen hiervan dat dit een domme actie is. 
'Ja', grinnikt Niall, en opeens kijkt hij me diep in mijn ogen aan.  'Myrha was het toch?', begint hij. Ik kijk hem blozend aan. 
'Zou je misschien met mij morgen uit eten willen bij Nandos?', vraagt hij. Mijn hart gilt!
'Ja', glimlach ik bescheiden. 
'Oke dan, superleuk! Om 8 uur bij het restaurant?', vraagt hij nog. ik knik verlegen. Ik zwaai en ik loop met mijn hoofd in de wolken terug naar huis. Dan pak ik mijn mobiel en SMS Lianne en Tess:
Girls, erg bedankt voor jullie tips!
Date tomorrow, 8.00 pm, Nandoos
Yah now who?!! NIALL HORAN!!!!
xoxoxo Myrtjuhhh

Ik klik op verzenden en zucht dromerig. Morgen op date met de enige echte: Niall James Horan!


Reacties:

1 2 3

Lotteimy
Lotteimy zei op 8 mei 2013 - 7:49:
Heeii ken jij Hitkrant ? xXx


Azula
Azula zei op 26 april 2013 - 19:11:
Alles wat Carlijn zegt, wilde ik gaan zeggen maar
dat hoeft niet meer want zij heeft het al gedaan.
Neem het niet verkeerd op, we're trying to help you.<3


1Diloveniall
1Diloveniall zei op 21 april 2013 - 18:49:
Het is gewoon midden in mijn gezicht gezegt:
Ik voel niks meer voor je, Myrha. Ik zet een punt achter deze relatie...


De citaat moet met aanhalingstekens. En het is toch juist beter dat ze het in haar gezicht te horen krijgt, dan dat ze het via via hoort? Of met een briefje. Dat zou ik in ieder geval wel fijner vinden.

'Ik wil alleen zijn!', roep ik en schuif de stoel wat steviger onder de deurkruk.
'Lieverd, je moet douchen! En ik ga de was doen. Je hebt geluk dat het vakantie is, want anders moest je ook nog naar school. Schat, kom op zijn minst even je kamer uit, je hebt frisse lucht nodig!', roept mijn moeder...

De komma aan het einde van je citaat, moet nog binnen de aanhalingstekens

Na 4 dagen huilen, zit er geen mascara meer op je ogen, dus dan kunnen er ook geen vegen zijn.

Als je iets wilt overdrijven, kan je beter met woorden spreken, i.p.v. heel veel klinkers. Als je een woord van zooooooo wilt zeggen, zeg dan liever ontzettend.

En als je schreeuwend iets wilt zeggen, gebruik dan gewoon het woordje schreeuwend, of welk woord je ook wil zeggen, i.p.v. het te zeggen in hoofdletters.

Weet je wat ik altijd zo jammer vind? Dat er altijd meteen liefde is, als je iemand één keer gezien hebt. En dan vooral als je hem nog niet gesproken hebt. Je weet helemaal niks van hem, en toch is het er.
Dat kan eigenlijk bijna niet. Dat vind ik jammer.

Sorry als ik je te hard heb aangepakt. Als dat zo is, dan moet je het zeggen, want dan hou ik daar rekening mee.

x.


Ims
Ims zei op 20 april 2013 - 13:50:
aaawwwwhhh love it!!!

wanneer begin.je met de volgende, als je weet wat ik bedoel :p
*wink, wink*

hahaha super geschreven!!
snel verder!!!


doyoulovemex
doyoulovemex zei op 19 april 2013 - 22:45:
kwijl moment!