Hoofdcategorieën
Home » Miley Cyrus » De ontmoeting (AF) » H24
De ontmoeting (AF)
H24
Even blijf ik liggen. Alles doet pijn, door de laatste duw van mijn vader ben ik hard voorover gevallen. Mijn hoofd doet pijn, mijn maag en mijn handen zitten vol met schaafwonden. Ik hoor de deur open gaan en even gaat er een scheut van angst door mijn lichaam. Komt mijn vader me nog wat doen?
,,Juul, gaat het?" Ik hoor de stem van Sara. Ze helpt me overeind. Ik voel aan mijn wenkbrauw. Er zit bloed op mijn vingers. Op mijn hoofd zit een grote bult.
,,Ondanks het bloed en de schrammen, gaat het wel." Nu komt Hailey ook naar buiten gerend.
,,Julia, thank god you're all right!" Zegt ze en pakt mijn hand. Dan ziet ze dat ik bloed. ,,Je moet verzorgd worden." Zegt ze. ,,Kom mee naar mijn huis." Sara pakt mijn koffer en neemt hem mee. Ik loop met steun van Hailey naar haar huis.
Als we bij haar thuis komen, komt haar moeder me ook helpen. Ze helpen me op de bank.
,,Wat is er gebeurd Julia?" vraagt haar moeder. Nog steeds voel ik me een beetje duizelig.
,,Ik ben in elkaar geslagen." Sara kijkt me aan.
,,Door wie?"
,,Weet ik niet. Ik werd in mijn nek gegrepen en voordat ik het wist lag ik op de grond." Hailey en Sara kijken me aan. Ik weet dat het niet zo gegaan is, maar ik kan toch niet zeggen dat ik zo behandeld ben door mijn eigen vader?
,,Heb je helemaal niks gezien?" Ik schudt mijn hoofd.
,,Sorry, maar Hailey wil je mij nu meenemen naar je kamer?" Sara en Hailey brengen me naar haar kamer.
,,Waarom vertelde je niet de waarheid?" vraagt Hailey als we daar zijn en kijkt me aan.
,,De waarheid? Ik ga toch echt niet zeggen dat mijn eigen vader dit gedaan heeft."
,,Waarom niet?" vraagt Sara.
,,Omdat ik hem dan moet aangeven."
,,Dat moet je sowieso."
,,Nee, dat wil ik niet."
,,Juul, moet je kijken wat hij je heeft aangedaan."
,,Dat weet ik Saar, maar ik ga mijn eigen vader niet aangeven. Nu is hij een sukkel en raar bezig, maar ik hou van hem."
,,Nu moet hij nog van jou gaan houden." Zegt Hailey.
,,Dat doet hij ook. Maar hij heeft gewoon even tijd nodig om dit te verwerken." Ik kijk Sara aan. ,,Mag ik bij jou logeren?"
,,Mijn ouders weten ook niet dat jij op vrouwen valt. Is dat dan wel verstandig denk je? Denk je niet dat mijn ouders jou ouders gaan bellen om te zeggen dat je bij mij logeert?"
,,Dan verzinnen we daar wel iets op. Ik kan nu toch niet teruggaan? Ik ben er net uitgegooid, letterlijk en figuurlijk." Ik wrijf over mijn hoofd. ,,En trouwens, ik slaap wel vaker bij jou en je ouders hebben er nog nooit een punt van gemaakt."
,,Oké, maar nu ga ik naar huis." Sara knipoogt naar mij. Ik snap haar idee, nu kan ik alleen met Hailey zijn, want die gevoelens voor haar zijn nog lang niet weg.
,,Ik zie je zo." Zeg ik en maak een dankbaar gebaar. Ze loopt de kamer uit en twee minuten later horen we de deur dichtgaan. Hailey pakt mijn hand en kijkt me aan.
,,Juul, ik..." Maar verder komt ze niet, want ik begin te huilen. Alles komt er nu uit, mijn gevoelens voor Hailey en mijn vader...Ze troost me en het voelt goed. ,,Gooi het er maar uit." Zegt ze en wrijft troostend over mijn rug. Ik omhels haar en huil nog steeds.
POV Hailey
Mijn lichaam is vol van woede. Wat een rotvader! Hoe kan hij haar zo behandelen? Zoiets doe je toch niet bij je eigen dochter? En dan wil Julia ook geen aangifte doen! Ik voel de tranen op mijn blouse vallen, maar het is niet erg. Ik kijk haar aan en veeg wat tranen weg. Ik kijk in haar ogen en zij in die van mij. Steeds ga ik een stukje dichterbij en als ik bijna met mijn lippen op die van haar ben, draait ze haar hoofd weg. Ik snap er niks van! Ik dacht echt dat ze ook gevoelens voor mij had.
,,Sorry." Zeg ik en schamend kijk ik naar de grond.
,,Nee, het ligt niet aan jou, maar aan mij. Ik moet steeds denken aan jou en die Sophie."
,,Juul, Sophie is mijn vriendin niet. Ze woont in Engeland en ze is mijn..."
,,Meiden, thee!" Ah nee! Niet weer! Het lijkt wel een déjà vu. Het lijkt precies op die avond, toen riep mijn moeder ook voor de thee en rende Julia heel hard weg. Ik had toen ook gelijk moeten zeggen dat ik verliefd op haar was! Maar mijn moeder gaat het nu niet weer verpesten! Ik zie Julia op staan. Shit! Ik moet snel iets bedenken, anders is ze weer zo snel weg!
POV Julia
Ah nee! Alweer haar moeder! Ik moet weten wat Sophie voor Hailey betekend, ik moet weten of Sophie haar vriendin is! Ik kijk heel even naar Hailey en zie haar diep denken. Gaat ze het nog zeggen? Ik wacht heel even, maar ik hoor niks. Dan sta ik op en zie Hailey nog harder denken. Ik krijg nu toch niet te horen wat ze wilde zeggen, want dat ging de vorige keer ook zo. Ik loop richting de deur. Nu moet ze me tegenhouden, anders ben ik zo weg.
,,Julia, wacht!" Eindelijk! Ik draai me om en kijk haar aan. Ze loopt naar me toe en pakt mijn handen. ,,Blijf alsjeblieft nog even. Dan gaan we eerst een kop thee drinken en daarna vertel ik alles over Sophie, dat beloof ik je." Ik kijk haar aan en zie dat ze het meent. Ik glimlach even.
,,Deal!" Zeg ik. Blij kijkt ze me aan en samen lopen we naar beneden.
snel verder!!!