Hoofdcategorieën
Home » One Direction » Stand Alones [KLAAR!] » ~Fire~
Stand Alones [KLAAR!]
~Fire~
Mijn ogen schieten door de ruimte en ik haal zwaar adem. Heel het huis is gevuld met grijs-zwarte rook. Ik hoest flink en laat me nog lager op de grond zakken. Ik kruip hier voor mijn gevoel al een half uur rond, zonder een uitgang te vinden. Overdag en 's nachts ken ik het huis op mijn duimpje. Ik heb vaak genoeg brandoefeningen gedaan, altijd ging het goed. Maar nu het erop aan komt...
Ik kijk kort om en tot mijn grote angst zie is de vlammen langzaam dichterbij komen. Angst overspoelt mijn lichaam en ik adem nu nog zwaarder. Dan besef ik me iets: Chuck! Mijn ogen scannen wanhopig de ruimte.
'Chuck?' Roep ik. 'Chuck?!' Mijn stem slaat over. 'Chuck!' Dan klinkt er opeens gemiauw van rechts. Ik werp nog één blik achterom, naar de vlammen die nu wel erg dichtbij komen. Maar dan buig ik mijn vluchtweg af naar rechts, naar Chuck! Ik tast met mijn handen de vloer af en eigenlijk al vrij snel voel ik wat pluizigs. Ik pas het goed vast en druk het tegen mij aan. Dan ga ik weer terug naar waar ik ongeveer was en ga recht vooruit. Er blijft maar geen obstakel komen, tot ik tegen iets aan knal. Ik klop erop en tot mijn vreugde is het de voordeur! Ik ga op mijn knieën zitten en doe de hendel naar beneden. Niks... Ik rammel er flink aan en probeer het nog een paar keer, maar de deur wil niet open! Dan bedenk ik iets. Ik sta nu helemaal op en open het luikje, dat in de deur zit, en duw Chuck naarbuiten. Zelf steek ik mijn hoofd er even uit, hoest flink en ga dan weer naar binnen. Ik tast om mij heen naar het kastje met de sleutels. Ik schuif een beetje naar links, naar achteren en weer naar links en ja! Daar is het kastje! Ik doe hem open en voel aan de sleutels. Ik werp snel een blik de woonkamer in. Ik schrik, de woonkamer is al overspoeld door vlammen en ik zit hier in de gang, náást het vuur! Ik word onrustig en pak snel een random sleutel. Ik steek hem in het slot, nee. Ik goot hem op de grond en pak een andere, nee. Ik begin wazig te zien en het wordt maar heter en heter. Dan verschijnen er vlammen aan het einde van de gang. Ik grijp de laatste 4 sleutels en probeer ze allemaal. Eerste, nee. Tweede, nee. De vlammen naderen. Derde, nee. Vierde, ja! Ik wil je de hoop opgeven tot de sleutel opeens past! Snel draai ik hem om en open de deur. Hoestend ren ik naar buiten, waar de buren al met de telefoon staan. Ik laat me in de voortuin neervallen en hoest heel veel. De andere buren zijn er ook bij gekomen en staan huilend toe te kijken hoe de vlammen overslaan naar hun huis. Ik kijk na nog flink hoesten om mij heen. Waar is Chuck nu? Ik kijk nog meerdere keren rond en dan zie ik hem.
'Chuck!' Zeg ik blij en Chuck hobbelt naar mij toe. Ik sluit hem in mijn armen en hij begint te spinnen. Ik kijk nog eens achterom naar het huis. Het huis waar ik sinds vanavond niet meer in kan wonen...
aawhhh
Maar hij is niet mislukt hoor!
hij is best goed