Hoofdcategorieën
Home » One Direction » my dreams come treu|| 1D » police
my dreams come treu|| 1D
police
Romy’s p.o.v.!
‘’GODVERDOMME!’’ schreeuw ik, en geef een schop tegen de muur. Een pijnscheut schiet door mijn rechtervoet. Waarom hebben we niet beter gekeken.. waarom hebben we niet goed opgelet? Nu hebben harry en zayn ons nou gezien.. waarom hebben ze de politie gebeld? De deur van de cel word geopend. ‘’mevrouw cox, er is iemand voor je.’’ Zegt de politie agent. Ja, ik zit in de gevangenis, maar we zijn nog niet veroordeelt. De rechtszaak ik woensdag. ‘’ik kom eraan.’’ Zeg ik, en loop naar de deur. Ik word naar een andere deur geleid, en loop naar binnen. Het enige wat er staat is een tafel, en twee stoelen. Ik ga op de stoel zitten, en kijk naar de deur. ‘’kom maar naar binnen.’’ Zegt de politie man, die mijn zijn hoofd om het hoekje kijkt. Gilles komt naar binnen gelopen. De politie man sluit de deur af, en slaat zijn armen over elkaar, als hij tegen de muur gaat staan. ‘’hoi.’’ Zeg ik. ‘’jullie zeiden toch dat nanette dood ging? Waarom leeft ze nog, en waarom zit je hier?’’ schreeuwt- fluistert hij. ‘’we waren bezig.. maar harry en zayn – van one direction hebben alles gezien!’’ antwoord ik. ‘’uitkijken dan!’’ ‘’sorry!’’ schreeuw ik bijna. Gilles zucht. ‘’wanneer is de rechtszaak?’’ vraagt hij dan. ‘’ woensdag.’’ Antwoord ik. gilles knikt. ‘’ik moet nu gaan.’’ Zegt hij, en staat op. ‘’doei.’’ Zeg ik. de politie agent brengt me weer naar mijn cel, en de ‘’klik’’ klinkt door de lege, grijze, saaie ruimte. Ik zet me neer op het bed. Het kraakt.. ‘’kraaaakkk!’’ galmt er door de ruimte. Ik zucht. Had ik mijn telefoon nu maar.. maar nee, die is afgepakt. Mam is woedend op me. Ze is 1 keer langs geweest.. voor de rest heb ik niks van haar gehoord. Ik leun naar voren, en verstop mijn hoofd in mijn handen. Zachtjes begin ik te huilen.
Nanette’s p.o.v.!
Ik kom erachter dat harry ook op mij verliefd is. Hij weet alleen niet, wat ik ervan denk.. ik bedoel.. wie wil me nou! Er is verder nog niemand wakker, als ik en harry. Harry wilde per se een ontbijt voor me maken.. ach, waarom niet, ik kom er toch niet onderuit. Ik lig op de bank, en de tv staat zachtjes aan. Ik mag namelijk niet te veel geluid om me heen hebben de komende 2 weken. Dat word niet feesten. Ugh.. ik kan helaas niet zonder. Dan gaat mijn telefoon. een sms’je, van een onbekend nummer. Ik open het sms’je, en begin te lezen. ‘’dus, je leeft nog? Ik zou maar alvast afscheid nemen.. want het duurt niet lang meer. Je gaat eraan!’’ staat er. Ik geef een kleine gil. ‘’wat is er?’’ vraagt harry, en komt naar me toe gesneld. Ik kan geen antwoord geven.. de tranen, en snikken zijn de woorden al voor. Harry komt naast me op de bank zitten, en slaat een arm om me heen. Hij trekt me naar zich toe, zodat ik mijn hoofd tegen zijn borstkas kan leggen. Mijn armen sla ik om hem heen. Zo huil ik zeker 5 minuten. Ondertussen heeft harry het bericht ook weer gelezen. ‘’nanette?’’ begint harry. ‘’ja?’’ antwoord ik, en ga rechtop zitten. ‘’je gaat nu echt niet meer over straat.. dat begrijp je nu toch wel?’’ ik knik. ‘’ik durf denk ik niet meer over straat te lopen.’’ ‘’komt wel goed sweetheart.’’ Zegt harry, en geeft me een zoen in mijn haren. ‘’sweetheart?’’ ‘’wil je geen verkering, en met ons mee op tour dan?’’ vraagt harry lachend. Ik glimlach. ‘’tuurlijk wel!’’ zeg ik dan. Harry’s hoofd komt steeds dichter bij die van mij, tot we zoenen. Zelfs mijn droom komt nu uit.. ookal ben ik voor de derde keer bedreigd.
Maud’s p.o.v.!
Ik hoor nanette gillen. ‘’is dat nanette?’’ vraagt niall. ‘’ja.’’ Antwoord ik. we zijn allebei al om 10 wakker, maar hebben geen zin om op te staan. ‘’wat is er?’’ hoor ik harry vragen. ‘’we luisteren mee.’’ Fluistert niall. ik knik, en concentreer me op het gesprek van harry en nanette. Ik hoor snikken.. ik neem aan, dat ze van nanette komen. Na vijf minuten alleen maar gehuil gehoord te hebben hoor ik harry weer. ‘’nanette?’’ begint hij. ‘’ja?’’ antwoordt nanette. ‘’je gaat nu echt niet meer alleen over straat.. dat begrijp je nu toch wel?’’ ‘’ik durf nu denk ik niet meer alleen over straat te lopen.’’ ‘’komt wel goed sweetheart.’’ ‘’sweetheart?’’ ‘’wil je geen verkering, en met ons mee op tour dan?’’ ‘’tuurlijk wel!’’ antwoordt nanette als laatste. ‘’kom, we staan ook op.’’ zeg ik dan. Niall knikt, en we stappen uit bed. We lopen naar de kamer. ‘’goeiemor-‘’ ik wilde goeiemorge zeggen, maar zie dat nanette en harry zoenen. Geschrokken laten ze elkaar los, en blozen. ‘’BETRAPT!’’ roept niall. ik schiet in de lach. Ik plof ook neer op de bank. Niall loopt naar koken. ‘’nou! Kijk.. een heel ontbijt voor mij!’’ zegt niall. ‘’nee! Die is voor nanette!’’ roept harry, en rent er als een gek naartoe. Ik ga wat dichterbij nanette zitten, en vraag wat er is gebeurd. Ze geeft me haar telefoon. Wtf? Wat moet ik er nou weer mee? ‘’wat moet ik met je telefoon?’’ ‘’lees.. lees het berichtje.’’ Antwoordt ze. Ik haal een wenkbrauw op. ‘’er zit een code op.’’ zeg ik dan. Zuchtend pakt nanette de telefoon, en ontgrendelt hem. Aan haar hand beweging zie ik dat het een ‘’H’’ is. Ze geeft het terug aan mij. Ik lees een berichtje. ‘’ ’dus, je leeft nog? Ik zou maar alvast afscheid nemen.. want het duurt niet lang meer. Je gaat eraan!’’ lees ik. ‘’van wie is dit?’’ ‘’geen idee.. ik ken het nummer niet.’’ antwoordt nanette. ‘’misschien hebben ze het naar het verkeerde nummer gestuurd.’’ Probeer ik. ‘’nee, nee dat kan niet!’’ antwoordt nanette zelfbewust. Ik zie aan haar gezicht, dat ze 100% zeker weet, van wie het komt.. maar niet durft te vertellen van wie. ‘’nanette, je liegt.. van wie is dit!’’ zeg ik. ze kijkt naar haar voeten. ‘’gilles.’’ Mompelt ze. ‘’o.’’ zeg ik. dan komt harry terug, met een dienblad in zijn handen, en niall achter zich aan. ‘’smakelijk babe!’’ zegt hij, en geeft het dienblad aan nanette. ‘’dank je!’’ glimacht nanette. ‘’waar zijn romy, en evelien, en die meiden eigenlijk?’’ vraag ik opeens. ‘’de politie heeft hun meegenomen.. de rechtszaak is woensdag.’’ Antwoordt harry. Nanette’s gezicht betrekt meteen. Voelt ze zich nou schuldig?
melding