Hoofdcategorieën
Home » One Direction » HS-fanfic|| Balans ~Drie keer het individu dat ik was. » Proloog.
HS-fanfic|| Balans ~Drie keer het individu dat ik was.
Proloog.
Als Lale-Ava een paar uur of een paar dagen in de week geen sociale verplichtingen naar haar familie toe heeft, maakt ze altijd het plan om na te denken, na te denken over de dingen waar ze over na zou moeten denken. Voor actie komt immers altijd een plan.
Wanneer ze voor zichzelf besluit dat deze tijd is aangebroken doet ze niets, fysiek niet en mentaal niet. Ze laat onbewust een leegte toe die niet uit haar bewustzijn te roeien is. Sigaretten rookt ze alsof haar leven er van af hangt en ze drinkt thee alsof haar lichaam de vloeistof een haastige rondleiding geeft en gelijk de nieuwe gasten ontvangt om het hoofd maar boven water te kunnen houden. Maar denken is het allerlaatste wat ze doet.
Ava is in staat om uren, dagen en soms zelfs weken aan niets te denken. Het komt bijna regelmatig voor dat er geen stop op zit, dat de leegte haar bewustzijn binnendringt en daar alle hoeken van haar zijn over neemt. De leegte neemt haar dan de toekomst in. Vaak is het enkel op het balkon op het zuiden of de tweedehands bank uit het ouderlijk huis van Lori. Soms, meestal op zonnige dagen, neemt hij haar mee met de bus, trein of benenwagen. Zo aanschouwt de leegte de wereld en neemt haar mee het niets in, het nu. De grens tussen het verleden en de toekomst. Het geluk en het ontbreken daarvan.
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.