Hoofdcategorieën
Home » One Direction » HS-fanfic|| Balans ~Drie keer het individu dat ik was. » Hoofdstuk 1. ~ een dag! elke dag.
HS-fanfic|| Balans ~Drie keer het individu dat ik was.
Hoofdstuk 1. ~ een dag! elke dag.
Ava schrok op van het rinkelende geluid vanuit de gang. Voordat ze haar sigaret uitdrukte en opsprong ging ze nog even na of het geluid wel echt van de bovenste verdieping kwam. Lori stond als een verzopen kat voor het kleine ronde raampje, mascara tot onder aan haar wangen en een broek die vandaag al zeker 2 keer nat was geworden en opgedroogd.
Meteen na het openen van de deur, baande de brunette zich naar het toilet. "Gaan we vanavond nog chillen Aaf?" vroeg de student terwijl ze zich handig ontdeed van haar jas in de veel te kleine ruimte.
"We kunnen zo gelijk wel even een rondje doen. Pasta pesto?"
"Prima" stemde Lori in toen ze haar broek ophees en de schade van het weer even peilde in de spiegel van het kleine kamertje.
"En misschien wat ice tea. Je hebt alweer te weinig gedronken!"
"Ik kan er niks aan doen dat jou urine een gezondere kleur heeft dan menig kraanwater."
Dat was dat. Ze konden er allebei om lachen, met kiespijn dan wel. Drink- en eetprobleem, zo refereerde ze wel eens naar zichzelf in de derde persoon. Sinds ze hier drie maanden geleden zijn komen wonen hebben ze zo hen eigen tekortkoming ontwikkeld. Lori dronk 's ochtends een halve slok thee en wanneer Lale-Ava thuiskwam rond het avond uur, haar vroeg naar wat ze gedronken had, een hele sloot ranja of ice tea. Over de lichamelijke klachten die ze ondervond aan de gevolgen hiervan werd nauwelijks gesproken. Eveneens werd er nauwelijks gesproken over het feit dat haar Aafje slechts at wanneer ze aan het chillen waren. Maar waarom ergens over spreken als het nog goed gaat? Ze erkenden het tenminste. Het was immers niet zo dat een van beiden er slecht uitzag.
"Heb je kleingeld?"
"We hebben nog €1,30 los, maar we kunnen zo wel even bijpinnen bij de super."
"Lo, dat betekend dus dat ik nog even bij moet bijpinnen."
Beide dames zeiden niets, want waarom instemmen als je beide het antwoord weet. "Ik heb de sleutel." antwoordde Lori op de ongestelde vraag van haar huisgenoot. Ava trok de deur achter zich dicht en liep met een drafje de 9 trappen af naar beneden. Totdat ze de buitendeur achter zich dicht liet vallen liet ze het geluk wat ze had met Lori in haar leven even over zich heen komen.
"Weet jij wat Daan voor zijn tentamen recht had?" vroeg Lori
"Ik heb geen idee, ik heb die jongen al twee weken niet gesproken."
"Sophie had een acht, maar zij studeerde eerst ook recht hè?"
"Klopt, dat vertelde ze toch vorige week toen ze kwam eten? Wij vieren sowieso alles wat boven de 5,4 uit komt!"
De dames liepen een paar straten verder en bespraken uitvoerig de perikelen van die dag. Ze rekenden netjes de boodschappen af, liepen verderop nog een winkeltje in en snelden zich toen weer naar huis.
Rond etenstijd begin de dag voor Ava pas echt, en ze durft met de volle honderd procent te zeggen dat dit ook voor Lori geld. Na school en boodschappen, als we daar al in inverteerden, was er altijd het uitzicht op een avond goed stoned worden.
"We hebben tot nu toe, op één dag na, elke dag dat we hier waren gesmoked Lo."
"Haha, klopt. Levi weet gelukkig nog steeds niet! Laatst zei hij trouwens nog dat hij dat nog ooit weer eens wilde proberen. Maar ik wil sowieso eerst nog met hem snoepen. Ik heb hem ook gezegd dat we naar sneeuwbal gingen en het daar gaan doen!"
Dit was absoluut niet het antwoord waar Lale-Ava op hoopte, maar wel de veiligste.
"Eerlijk? Hoe reageerde je boy? "
"We zouden het sowieso nog een keer samen, met z'n tweetjes doen toch? Dan kan ik hem tenminste vertellen hoe het voelt enzo."
"Haha. Super vet toch!"
Beide dames wurmde zich door het halletje. Lori pakte de schoenen aan en plaatste ze netjes in het rek aan de klerenkast en Ava hing de jassen aan de juiste kant van de kapstok. Nog geen minuut later ploften de vriendinnen op een camping stoel aan de reling van het balkon; "chill-kleren" aan, asbak op de grond, joint in Ava haar rechterhand en aansteker in de linker.
"Sigaretten?"
Met een glimlach haalde Lori een pakje Pall Mall en een pakje menthol whatever uit haar versleten trainingsbroek.
"Held"
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.