Hoofdcategorieën
Home » One Direction » the moment i've been waiting for - Niall Horan » hoofdstuk 1
the moment i've been waiting for - Niall Horan
hoofdstuk 1
Het was een zaterdag ochtend en ik was eigenlijk van plan om lekker lang uit te slapen. Helaas lukte dat niet omdat mijn zusjes Sohpia en Charlotte naast mijn bed stonden te schreeuwen dat ze honger hadden. Ze zeurden dat papa en mama waren al weg waren en dat Jack zijn bed niet wou uit komen. Like always was ik weer de gelukkige die vroeg uit mijn bed moest komen om voor de kleintjes te zorgen.
Na dat ik de kleintjes wat te eten had gegeven liep ik even naar de brievenbus omdat die weer vol zat met krantjes en folders, maar terwijl ik de zooi en de gewoonlijke brieven voor mijn ouders eruit haalde zag ik ook een brief gericht naar onze hele familie. Snel liep ik naar binnen om de brief open te maken. Ik legde de rest van de zooi neer en ik maakte de brief open:
Beste bewoners van dit huis,
U heeft misschien al een paar verhalen rond horen gaan dat Meneer Niall James Horan het huis naast u gekocht zou hebben. Met deze brief wil ik u er op wijzen dat dit ook echt gebeurd is, en dat dat voor u ook een verandering kan brengen. Wij zullen er zo veel mogelijk aan doen om het geheim te houden dat Meneer Niall James Horan hier zal gaan wonen. Wij verwachten dat u en uw familie niks er over zullen uitlaten dat Meneer Niall James Horan hier zal gaan wonen, dit gaat natuurlijk tegen een vergoeding die nog bespreekbaar is. wij verwachten dat er in de eerste maanden geen drukte zal zijn van fans, maar dit zal na een paar maanden wel gaan toenemen, als fans en paparazzi er achter gekomen zijn waar Meneer Niall James Horan nu woont. Er zal dus drukte ontstaan rond om uw huis, ook hier kunnen wij een vergoeding voor geven als u dat nodig vind,dit is natuurlijk ook in overleg. Als u en uw familie het fijn zouden vinden om te weten wie er dan precies naast u gaat wonen kunnen wij ook een gesprek voor u en uw familie regelen met Meneer Niall James Horan.
Wij horen graag van u,
Hier zijn wij te bereiken : 06-48493526
MVG management van Meneer Naill James Horan
OH MY GOD, ik kon niet geloven wat ik net in deze brief had gelezen, het was dus waar de enige echte Niall Horan zou naast ons komen wonen! En in de brief stond dat ik gewoon een keer konden afspreken met hem! Nou ja soort van dan wel met de hele familie erbij maar ja beter als niks. Ik had nooit durven dromen dat ik hem ooit in het echt zou ontmoeten!
Na ongeveer 20 minuten huppelend en zingend door het huis heen te lopen kwam het opeens als een klap binnen. Mijn ouders zouden het vreselijk vinden, voor hun was privacy het aller belangrijkste wat er was. Misschien zouden mijn ouders er voor zorgen dat Niall er niet meer kon wonen omdat ze hem voor de rechtszaak sleepte. En zou mijn droom toch niet meer uit komen door mijn ouders. ik zou er snel genoeg achter komen.
*later die dag in de avond*
Ik en Jack hadden de twee kleintjes al naar bed gebracht en ze lagen er net in toen we de voor deur dicht hoorde vallen. Wij zijn thuis hoorde ik mijn vader schreeuwen, Ik en jack schreeuwde tegelijkertijd terug : welkom thuis!
Ik had Jack die dag de brief laten lezen en mijn verhaal verteld wat nog best lang had geduurd aangezien ook Jack niet wist dat ik fan was van One Direction, ook al had hij wel gezegd dat hij het al vermoedde aangezien ik vaak hun liedjes neuriede. Maar al met al zei Jack dat hij het ook leuk zou vinden als Niall naast ons zou komen wonen en hij het mij gunde. Dus hij had bedacht dat we in de avond met onze ouders zouden praten en nu was het moment.
Mijn ouders zaten alle bij een beetje ongemakkelijk tegenover ons, en toen begon Jack met praten, hij begon heel rustig en liet ze de brief lezen. Ik durfde niet naar mijn ouders te kijken vanwege hun reactie. Na 2 minuten stilte zei mijn vaders lichtelijk nors dat hij het eigenlijk helemaal niks vond maar dat hij over na zou denken omdat het voor ons blijkbaar belangrijk was. Daarna stond hij op en ging naar boven en we hebben hem die avond niet meer gezien. Ook mijn moeder wist blijkbaar niet zo goed wat ze moest zeggen en wat ze er nou van vond en ze zei dat ook zij er over na moest denken. Ook zij vluchtte naar boven.
Mijn teleurstelling begon toe te nemen omdat het zag er niet naar uit dat mijn ouders dit zouden toe laten en daardoor brak mijn droom in duizend stukjes. Jack merkte dat ik verdrietig begon te worden en hij gaf me een stevige knuffel met de woorden ‘het komt wel goed, we gaan ze samen overtuigen.’ Na de knuffel besloot ik ook naar boven te gaan en te gaan slapen. het lukte alleen niet en na lang wakker liggen en naar mijn ouders ruzie te luisteren dommelde ik onrustig
Reacties:
Woww, eigenlijk valt er bij voor mij niet zo veel meer te zeggen, hehe. Ivana (1Dzayn) heeft alles al gezegd, hehe. Maar, ik lees wel mee
Wooww ik las een heeeelee lange reactie.dus net zo'n soort reactie heeft niet veel zin. Ik was gistermiddag al begonnen mrt lezen hieraan
Maar er kwam steeds iets tussen ik vind het in ieder geval een leuk hoofdstuk. Ze hebben een hele goede broer en zus band. Die zou ik nooit op die manier kunnen beschreven hebben. Mag ik een melding voor het volgende hoofdstuk??
Thaaank youu!
Btw, ik zag dat je me aan je vriendenlijst had toegevoegd. Wat leuk!!
Ik voeg jou ook direct toe (:
xx
Okey ik was dus een reactie aan het schrijven. Maar mn telefoon moest zonodig dood gaan.
Hoe dan ook, i love it. Hopelijk mag het. Als niall langs mij kwam wonen gaat mijn reactie zo: OMG OMG OMG. MAM MN ECHTGENOOT KOMT LANGS ONS WONEN. OMG OMG OMG JEAAAH JOEHOE. HAPPY DANCE!!
Okey zo ongeveer haha.
Succes met schrijven meid!!
Xxx
oh wowww, je idee is goed en interessant en ik kan wel zien dat je het schrijven wel in je hebt, maar je maakt wel wat foutjes.
Het is moeilijk om ze zo goed mogelijk te omschrijven, maar ik ga mijn best doen =) (dit wordt een laaangeee reactie, bereid je voor haha)
Okay, laten we eerst beginnen met de dingen die je goed doet haha.
-Je begint niet elke zin met ''ik''. Dat deed ik in het begin wel en veel andere beginnende schrijvers ook wel, dus dat is een pluspunt.
-De gesproken tekst. (een zinnetje hier) Doe je ook goed, je zet er namelijk aanhalingstekens voor en achter. (iets wat veel mensen niet doen, leest ongelofelijk irritant) Dus dat is ook een pluspunt. Denk wel om de hoofdletters. Een gesproken zin begint gewoon met een hoofdletter, beschouw het als een nieuwe zin eigenlijk. (hier zijn uitzonderingen op, maar die zal ik aanhalen zodra je ze gebruikt)
Dan nu de fouten (oh wow, dat klinkt negatief haha)
-Sommigen worden schrijf je apart, terwijl die aan elkaar moeten. Bijv Nadat en rondom. Die schrijf jij als Na dat en rond om. Niet doen, Fout, stout =3
-Je zet geen komma's voor omdat. Je doet het wel bij maar, maar niet bij omdat. Nu hoeft het ook weer niet altijd (heel confusend, I know) Maar ik al je een voorbeeld geven.
Jij schrijft Na dat ik de kleintjes wat te eten had gegeven liep ik even naar de brievenbus omdat die weer vol zat met krantjes en folders, maar terwijl ik de zooi en de gewoonlijke brieven voor mijn ouders eruit haalde zag ik ook een brief gericht naar onze hele familie. (deze zin is ook heel lang, let goed op wat ik ga doen)
Ik zou schrijven Nadat ik de kleintjes wat te had gegeven, liep ik even naar de brievenbus, omdat die weer vol zat met krantjes en folders. Terwijl ik de zooi en gewoonlijke brieven voor mijn ouders eruit haalde, viel mijn oog op een brief gericht aan onze hele familie.
-Zoals je in het voorbeeld hierboven ^ ziet, heb ik ook een komma tussen haalde en viel. Dit zijn namelijk beide werkwoorden en dus moet er een komma tussen. (heel vermoeiend, I know)
-Er staan soms wat dubbele woorden in en soms ben je wat woorden vergeten, dus mijn tip. Lees je stuk altijd na. Ik doe het meestal tijdens het schrijven, nadat ik het heb afgeschreven en voordat ik het ga posten (ik schrijf in word)
Dan de fouten en goede dingen in de brief (jaja, ook die zijn er)
-De aanhef is goed, dus een pluspunt.
-Je schrijft voortdurend Meneer Niall James Horan, ik zou het houden op Meneer Horan. Staat wat netter en formeler
-Je begint de eerste zin niet met ''ik'', nog een pluspunt.
- Je zet een komma voor ''en''. Niet doen, ''en'' is namelijk een koppelwoord, net zoals de komma een koppelteken is. Je koppelt de zin dus eigenlijk dubbel.
-Je vergeet soms een hoofdletter aan het begin van de zin. Na lezen dat stuk.
-De inhoud van de brief is verder goed. Pluspunt.
-De afsluiting is niet goed.
Jij schrijft Wij horen graag van u,
Hier zijn wij te bereiken : 06-48493526
MVG management van Meneer Naill James Horan
Ik zou schrijven Wij horen graag van u.
Met vriendelijke groet,
Het management van Meneer Horan.
telefoonnummer: 06-48493526
Nou, dat was het wel denk ik. *blaast vingers*
-x-
Echt super leuk!! Ik lees mee c: