Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » terug in de tijd door een scherf ? » hoofdpersonen

terug in de tijd door een scherf ?

10 maart 2014 - 19:11

743

0

313



hoofdpersonen

dit zijn de hoofdpersonen tot nu toe die ik alvast ga gebruiken later komen de meer personen bij. Laat me weten wat je van de personage's vind. Ik heb de informatie van boeken internet tv en geschiedenis. niet alles zal waar zijn maar ik hooop wel dat je het wil lezen. Tips zijn welkom.

Hoofdpersonen
Lana: meisje uit Groningen die graag archeoloog wil worden en dan perongeluk terug in de tijd gaat. Ze heeft in Nieuwolda gewoond en wist er precies de plek want zij heeft die plek lang geleden met haar oppas ontdekt. Iedereen is heel ongerust over haar. Ze zat in het laatste jaar van het hbo. En wou erna archeoloog worden. Ze is 17 jaar.

Jana: dat is haar naam in de 21 ste eeuw. Ze heet in het echt Perenelle Flamel. haar echte man heet nicolaas flamel. Lana’s moeder heeft een groot geheim ze komt uit de middeleeuwen!
maar dat weet niemand. Alleen haar man en dochter die gestorven zijn bij een auto ongeluk. Lana weet dit niet. Jana is getrouwd met een andere man die heet Niels. Iedereen valt haat lastig vooral de pers na het ongeluk. Ze denken dat er een vloek op haar rust. Wat niemand weet is dat dat ook zo is.

Sander: Die gaat uit Pompeii met haar mee. Hij is 17 jaar. Hij is zijn familie kwijt geraakt maar dat weet Lana niet. Hij is een tijd reizer hij beschermt het geheim van onsterfelijkheid. De codex van abraham de magus beschermen samen met de Flamels. Hij is meestal wel in de buurt om een oogje in het zeil te houden . Hij heeft het altijd bij zich. Als het in verkeerde handen valt is het foute boel.
Alleen is hij het boek kwijt. Zijn zus had het toe ze verdween heeft ze het mee genomen. Hij hoopt haar en de codex terug te vinden.

Bijpersonen:

Pompeii:

Aouda: Een meisje die Lana helpt in pompeii ze is geadopteerd. Eigenlijk komt ze uit de 21 ste eeuw. Ze is 20 jaar oud. Ze blijft achter in Pompeii.

Middeleeuwen:

Koning Arthur: Koning van Camalot. Hij heeft het rijk Albion gecreëerd. Zijn dienaar is merlijn maar die heeft allemaal geheimen. Het is namelijk verboden om te kunnen toveren dan word je op de brandstapel gegooid. Of op ander gruwelijke manieren gedood. Hij gaat dat veranderen. Hij heeft het zwaard uit de steen getrokken die merlijn erin had gestopt. Het is een zwaard gemaakt in drakenadem. Hij heet exceliber.


Guinerve/ gwen: Arthurs koningin maar vroeger was ze de dienaar van Morgana. Van uther mocht ze niet trouwen met Arthur want hij moest het dorp het goede voorbeeld geven. Haar vader was smid hij is gedood door Uther want hij hielp iemand die een magiër was.

Morgana: Bezit magische krachten. Ze hoort dat van een dryade . Ze heeft er met Merlin over gepraat ze weet het geheim van hem niet. Als ze ziet wat er gebeurd met mensen die ze denken dat ze kunnen toveren worden gedood. Ze is woedend en word slecht ze vlucht. Ze gebruikt haar magie tegen Uther zo sterft hij. Merlin probeert dit tegen te houden en Arthur te beschermen.



Merlijn: Arthurs dienaar. Hij heeft een geheim maar dat mag nooit bekent worden. Hij is een tovenaar en het lot van hem is om Arthur te beschermen. Hij heeft een drakenmeester als vader . Zijn vader is de laatste drakenmeester. Hij sterft en Merlijn krijgt zijn gave om met draken te praten. Hij is een van de machtigste tovenaren die bestaan hebben volgens de legende. Er bestaat nog maar een draak hij besluit die te bevrijden. En zorgt dat er een draken ui uitkomt het is een wit draakje. Hij kan niet praten en heeft zich aangesloten bij Morgana. Guius onderwijst merlijn.




Mordred: dryde sluit zich later aan bij Morgana. Heeft haar over haar kracht vertelt. Hij noemt Merlijn Emrys er zijn veel namen voor merlijn en zo noemt zijn volk hem. Uther vervolgt ze en weet heel het kamp uit te roeien. Ridder van de ronde tafel.



Guius: Oude magier die zijn krachten opgaf om in Camelot te werken als genzer. Hij genas vroeger met magie nu niet meer hij kan nog steeds toveren. Hij gaf de zus van Morgana aan de ouden die haar magie hebben geleerd.

Uther: Vader van Arthur tegen magie. Hij is ook overleden door magie. Hij deelde gruwelijke straffen uit. Hij vermoorde iedere tovenaar. Later kreeg hij daar spijt van. Arthur is geboren met behulp van magie. Daar moest hij een verschrikkelijke prijs voor betalen. Zijn vrouw ging dood toen Arthur werd geboren. Hij is ook de vader van Morgana en haar tweelingzus. Arthur heeft een halfzusje Morgana en haar tweelingzus.


Ridders van de ronde tafel:
Ridders die Arthur helpen. Onder andere gwen’s broer en Lancelot.



De zus van morgana.
Overt zich op voor morgana.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.