Hoofdcategorieën
Home » Overige » terug in de tijd door een scherf ? » 2 hoofdstuk
terug in de tijd door een scherf ?
2 hoofdstuk
In de 21 ste eeuw
De archeologen die in Nieuwolda onderzoek deden zijn verdwenen. Ze gingen scherven onderzoeken en zijn niet meer gezien. Wat er is gebeurt weten we niet. Er is een onderzoek gestart. Er zijn geen sporen gevonden en er zijn geen getuigen. De plek waar het is gebeurt is afgesloten voor toeristen en inwoners. Op dit moment word er gesproken met familie leden en vrienden van de slachtoffers. Onder de archeologen was een meisje Lana heet ze. Ze was nieuw en ging mee omdat ze de weg wist in Nieuwolda. Ze heeft er een tijdje gewoont. Ze verhuisde toen ze zeven was. Ze wist alle weggetjes dus ze zijn niet verdwaald. Ze had de plek zelf ontdekt met haat oppas! Ze maakte er melding van toen ze wat ouder was omdat ze toen wist dat het om belangrijke scherven ging. Ze was al heel lang geintreseerd inc scherven. Als we haar maar vinden dan kunnen we vragen wat er gebeurd is. Mogelijk gaat het om een misdrijf. We zoeken nog naar aanwijzingen. Er is niks van ze te vinden. Alleen voetsporen die verdwijnen in het niets! Het lijkt wel of ze van de aardbodem verdwenen zijn!
Jana sloeg de krant dicht. Haar liefe meisje nog steeds niet gevonden. Ze barste in huilen uiten riep ‘Liefje waar ben je toch.’ Om de haverklap belden er mensen om hun medeleven te betuigen. Maar ze nam niet op. De pers kwam ook steeds langs of gwewoon vrienden maar ze deed niet open. Een iemand mocht naar binnen. Lana’s stiefvader Niels. Haar echte vader wasgestorven toen ze nog heel klein was. ze had vroeger ook een zus allen was die ook gestorven samen met haar echte vader. Ze waren onderweg naar huis. Het regende en ze reden op een berg. Ze gleden weg met de auto en vielen het ravijn in. Niemand heeft ze ooit gevonden. Wel de auto de heel erg kapot was. Lana was toen drie jaar oud. Ze heeft het nooit geweten. Nu staat zij ook in de krant net als haar vader en zus. Ook vermist. Ze hoopten haar te vinden maar of het ze gaat lukken…
Haar echte vader hebben ze ook gezocht maar ook nooit gevonden.
Op dat moment bij Lana
“wie ben je?” “Ik heet Sander” zei de jongen. ‘Wat doe je hier?’ ‘ Ik ben met je meegegaan en kwam toen hier bij dit schitterende meer.’ ‘ meer welk meer.’ ‘dat meer achter je.’ Ik draai me om en hap naar adem. Ik zit op een eilandje met een grote poort boven ons hoofd. Over dit meer heb ik wel eens gelezen . we zitten in de 6 eeuw! Hier zijn tv series en boeken op gebaseerd. ‘dit kan niet waar zijn.’ Roep ik geschrokken uit.
Sorry voor de spel foutjes