Hoofdcategorieën
Home » Overige » terug in de tijd door een scherf ? » 3 hoofdstuk
terug in de tijd door een scherf ?
3 hoofdstuk
Lana pov
‘Dit kan echt niet.’
‘ Het bestaat niet.’
‘ Het komt alleen voor in sprookjes.’
Ik droom vast. Dan begin ik in mijn arm te knijpen en zeg steeds dat het maar een droom is. De jongen Sander grijpt me bij mijn arm vast . ik word knal rood. ‘Waarom knijp je jezelf?’ Ik word nog roder net zo rood als mijn arm. Snel laat hij mijn hand los. Hij kijkt gauw de andere kant op. Ik kan zien dat hij nu ook rood is. Dan begin ik alvast het eiland te verkennen.
Aan de rand van het water ligt een bootje van hout. Zo’n bootje waar ze vroeger rijke mensen de overleden waren in legden en dan in brand stoken. Ik roep Sander. Samen roeien we naar de overkant waar we even uitrusten. Dan gaan we op weg. We stoppen bij een beekje. Het is schoon water en zoet. Dan lopen we weer verder.
Daar ik zie rovers die een vrouw beroven. De vrouw heeft een mooi wit paard en heeft een prachtige jurk aan hij was mooi rood ze heeft er een cape van blauw fluweel overheen.
We schieten haar meteen te hulp. Samen met de ridders verslaan we de rovers en doden ze. Een paar weten te ontsnappen onder andere een vrouw met zwarte kleren aan.
Voor ze wegvlucht stuurt ze een paar slangen op ons af. De vrouw struikelt over een boomwortel. De ridders doden gauw de slangen.
‘Wie zijn jullie’ vroeg de ridder . ‘Wij zijn Sander & Lana ridder.’ Antwoorde ik eerlijk. We maakten een buiging. ‘Zijn de ridders van de ronde tafel ‘Ik ben Lancelot en dit is Elyan. Die vrouw daar is lady
guinevere de koningin. De vrouw van Arthur pendragon
We maakten gauw nog een buiging. Ze lachte en zei ‘Dat hoeft niet hoor.’ Kom Maar mee naar het kasteel. ‘Daar zou ik het vertellen over jullie heldendaad.’ We liepen achter haar aan. De echte guinevere. In levende lijve!
Het is mooi maar je mag ook wel wat meer vertellen over wat ze horen en zien, ook is het niet heel handig om zoveel ruimte tussen de stukjes te doen, dat leest moeilijker dan als je afentoe een ruimte erin laat.