Hoofdcategorieën
Home » The Hobbit » Barbenusa And The Desolation [The Hobbit Fanfic] » Gezellig in de cel.
Barbenusa And The Desolation [The Hobbit Fanfic]
Gezellig in de cel.
"Ah, hoi Barbenusa. Gekomen om ons gezelschap te houden?" vroeg Thorin droog. Barbenusa mopperde wat achter de tralies.
"Het is blijkbaar niet beleefd om aan een elvenkoning te vragen of hij een psychopaat is." Een paar dwergen grinnikten en Barbenusa zuchtte.
"Maar nu we hier toch zitten," begon Balin vanuit de cel naast die van Barbenusa. "Zal ik me even voorstellen. Ik ben Balin."
"Barbenusa," antwoordde ze hem. De andere dwergen vertelden ook hun namen en Barbenusa dacht na. "Zeg Thorin, wat is het plan? Ik bedoel, we ontsnappen hier nooit uit." Ze hoorde Thorin zuchten.
"We hebben geen plan. Onze enige hoop is onze inbreker."
"De hobbit?"
"Juist."
Barbenusa zuchtte ook. Dit ging een lange nacht worden.
---
Barbenusa was net aan het slapen toen ze de stemmen hoorde van de dwergen die aan het mompelen waren. Ze ging kreunend overeind zitten en keek om zich heen. Oh ja, de cel.. Gezellig.
"Jongens.. Hoe laat is het?" vroeg ze moe. Ze hoorde Bofurs stem.
"Ik kan niet zien of de zon opkomt. Maar het moet al wel bijna zonsopgang zijn."
Barbenusa zuchtte diep. "Ik verveel me echt kapot hier."
"We gaan de berg nooit bereiken hè.." zei Ori verslagen. Barbenusa zag het ook niet meer zitten. Iedereen wilde het opgeven.
"Jullie blijven hier niet, weet je," klonk opeens een stem. Barbenusa kende de stem en ze hoorde het gerinkel van een sleutelbos. Ze vloog naar de tralies en keek naar de richting waar de stem vandaan kwam, net als de anderen. Daar zag ze..
"BILBO!!" riep Balin uit. De andere dwergen lachten vrolijk. Snel maakte de hobbit Thorins cel open.
"Sssh! Er zijn wachters in de buurt!" zei hij. Barbenusa kon het niet geloven en ze staarde vaag naar de hobbit. Bilbo maakte alle cellen van de dwergen open.
"Oh, en haar ook," zei Thorin en hij wees naar Barbenusa's cel. Bilbo keek verbaasd naar haar cel.
"Wie is dat?"
"Dat is Barbenusa. Een oude vriend."
Bilbo snapte er blijkbaar niets van maar liep toch maar naar haar cel. Barbenusa stond bij de tralies en staarde hem vol ongeloof aan.
"Ben jij.. Bilbo?" vroeg ze hem.
Bilbo glimlachte. "Dat ben ik."
Barbenusa wist niet wat ze hier van moest denken. "Oh, ahem. Ik ben Barbenusa." Bilbo deed de celdeur open en liep toen snel voor de dwergen uit. Barbenusa staarde nog steeds voor zich uit. Ben ik nou weer in een parallelwereld? Snel schudde ze die gedachte uit haar hoofd en nam het er maar van.
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.