Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » terug in de tijd door een scherf ? » 5 hoofdstuk

terug in de tijd door een scherf ?

28 maart 2014 - 18:35

651

2

359



5 hoofdstuk

Er heerst een grote chaos in de wereld. Er verdwijnen steeds meer mensen. Nu worden er al tien mensen vermist. Ze hebben de kranten van vijftien jaar geleden terug gekeken. Ze hebben het ongeluk van mijn man teruggelezen. Ze denken dat er een vloek over deze familie is uitgesproken. Wat eigenlijk ook zo is. Ze denken dat ik de volgende ben. Ik weet wat voor vloek het is. Door die vloek kon ik in deze tijd komen en blijven. Ik kom uit het verleden en heb dus tijd gereisd. Daarom duikt die vloek nu op. Ik was zeventien toen ik hier kwam. Ik wist dat die vloek ooit uit zou komen Op haar zeventiende verjaardag. Daarom wou ik ook niet dat ze archeoloog werd. Niemand weet dat ik uit een andere tijd kom behalve mijn echte man Nicolaas hij komt ook uit de tijd. Hij is samen met mij meegegaan. Samen hebben we het geheim van onsterfelijkheid gevonden. Officiewel heet ik Perenelle Flamel. Mijn man Nicolaas Flamel. Door dat ongeluk is hij waarschijnlijk terug gegaan naar de middeleeuwen. Mijn dochter Sophie waarschijnlijk ook. Ik leef nu ongeveer al 700 jaar. Ik bewaak de codex van abraham de magus.. In dat boek staat het geheim van de steen de wijzen en ook het geheim van onsterfelijkheid. Als dit boek in de verkeerde handen van dan heeft iedereen een probleem. Niemand kent deze wereld zoals die dan word. Alle wezens van vroeger komen dan terug. Dat niet alleen er komen ook goden op aarde. Het klinkt mooier dan het is. Goden zijn niet allemaal even lief en aardig. De mensheid word dan als voedsel gebruikt of slaaf. Daarom is het noodzakelijk om het boek te beschermen koste wat het kost.

Na het diner kreeg ik een kamer toegewezen. Het was geen grote kamer . Er stond een kledingkast en een hemelbed. Alles wat er stond is authentiek in mijn tijd. Er lag een stapeltje jurken in mijn kast. In de 21ste eeuw zouden deze miljoenen kosten. Zal ik er een meenemen. Nee, Ik weet niet of ik ooit nog wel terug naar huis kom. Als ik er wel een paar meeneem veranderd dat de geschiedenis boeken. Alles wat ik nu doe zal de geschiedenis boeken doen veranderen. Ze geloven me vast niet dat ik echt hier was. Mijn moeder zou me wel geloven en mijn vader ook tenminste dat hoop ik. Ik hoop ook dat ik ooit de uitweg kan vinden en nooit vast kom te zitten in de tijd. Nadat ik lang gepiekerd had viel ik eindelijk in slaap. Maar toen werd ik wakker van een alarmklok?

Wat was dat. Sander kwam mijn vertrek binnen gestormd met zijn riddercape nog om.
‘wat is er gebeurd.’ ‘niks’ antwoordde ik. ‘Ik werd wakker van de alarmbel’ zei ik nog half dromend. Wacht is even de alarmbel. Ik schoot overeind. Ik was meteen klaar wakker. Samen met Sander loop ik de gang op. Ik heb gauw een jurk aangetrokken hij is lichtblauw. Allemaal bewakers rennen langs ons heen.. Ze riepen ‘ga terug naar jullie kamer.’ Maar we liepen gewoon door. Totdat de koningin tegenkomen ‘kom ik kwam jullie ophalen. Er zijn gewonden en die moeten verzorgt worden. Mijn diensmeisje helpt ook al.’ We lopen naar de geneesheer . Merlijn helpt ook mee. Er waren wel zo’n tien gewonden. Gwen hielp gelijk mee met de zieken verzorgen. Haar dienstmeisje komt naar ons toegelopen en zegt wat we moeten doen . Gewoon alles controleren wat langs ze heen lopen. Af en toe wat zieken te eten geven en ook te eten. Ik loop langs de zieken en herken ik een paar ziektes. Mijn moeder is namelijk arts. Sommige wonden zagen er vies uit maar waren ongevaarlijk. Mensen die je met een wonden konden aansteken. Wel vreemd gister waren er nog geen gewonden. ‘Morgana’ moppel ik. Ik had niet door dat gwen ondertussen naast me staat. Totdat ze wat zegt. ‘Hoe weet jij dat?’


Reacties:


Dreamy zei op 10 april 2014 - 19:34:
langere hoofdstukken?


Dreamy zei op 1 april 2014 - 19:53:
ik vind het goed maar het is jammer dat ik het bijna niet kan volgen