Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Is this real? » Wie-o-wie

Is this real?

3 april 2014 - 17:23

787

1

176



Wie-o-wie

Op flubberspaghettibenen stap ik Oakstreet 139 uit. Ik kijk achter me, over mijn schouder heen. Niall staat, uiteraard weer in zijn anonieme zonnebril-met-capuchon-outfit, tegen de deurpost aangeleund. Hij grijnst en zwaait even. Ik zwaai terug en loop dan naar de bushalte.

Niall vroeg gewoon om mijn telefoonnummer! Uiteraard gaf ik mijn nummer, nadat ik hem eerst waarschijnlijk 15 seconden heb aangekeken alsof ie gek was. Ik dacht echt dat hij een grapje maakte.
In de bus pak ik mijn telefoon erbij en lees alle ongelezen Whatsappjes en andere berichten die ik natuurlijk niet kon beantwoorden.
Opeens staat er: 4 ongelezen berichten van Alex
Ohjee, Alex. Ik had even helemaal niet aan hem gedacht. Wat zou hij nu weer willen? Een beetje nerveus open ik het gesprek.

Alex:
Hee Jen!
Hopelijk heb je je telefoon al weer.
Ik vroeg me af...
Zullen we van het weekend weer eens wat gaan doen?

Hmm. Alex ís een leuke jongen, echt waar. Maar als ik Niall zie.. ja dan kan ik niet meer uitbrengen dan 'Wow.'. Muhhh, het is allemaal zo lastig. Kijk, eigenlijk hebben Alex en ik helemaal niks. En Niall vroeg alleen om mijn nummer, misschien was dat alleen voor andere redenen ofzo. Er is toch helemaal geen probleem?
Ik besluit te reageren op Alex.

Jij:
Heee Alex!
Uhhm ja ik denk wel dat ik kan.
Wat wilde je gaan doen dan?
En haha zoals je merkt heb ik mijn telefoon weer ja

Ik stop mijn telefoon in mijn zak en stap uit de bus.
Zodra ik de voordeur open doe word ik besprongen door mijn zusje Roos. 'Oh mijn god Jen, waarom had je me niet mee genomen!!?? Niall!? Van One Direction? Hoe was het vertel me alles ik ben zo benieuwd zo fijn dat hij je telefoon had o mijn god!'
Ik zucht. Roos is mijn zusje, ze is nu 14 en heerlijk aan het puberen en fangirlen en bijdehand zijn en alles erop en eraan. 'Woow Roos, chill even. Ik ben moe ja, ik vertel straks wel' Roos kijkt me direct vuil aan. 'Oh, nou sorry hoor. Voel je je nu beter omdat je toevallig een celeb hebt ontmoet?' Ik grinnik in mezelf. Wie stond er nou tien seconden geleden nog helemaal los te gaan vanwege Niall? Ik loop naar mijn kamer en ga op de rand van mijn bed zitten. Terwijl ik met een hand mijn Vans uit doe, pak ik met mijn andere hand mijn telefoon erbij.
4 ongelezen berichten van 2 personen

Ah, dat zullen Leila en Suzan wel zijn. Ik open de berichten. Wow. Ik zie één berichtje van Alex, en de andere zijn van een onbekend nummer. Ik krijg een klein vermoeden maar ik durf nergens vanuit te gaan.
Ik open eerst Alex' zijn bericht.

Alex:
Leuk! Zullen we zaterdag hapje eten bij de wok en dan kijken of er nog een leuke film draait ofzo?
Jij:
Ja, leuk! We hebben nog wel contact over de tijd.

Zo, dat is ook weer geregeld. Avondjes met Alex zijn altijd wel een succes.
Nu het andere bericht openen.

0687145455:
Hee! Dit is jouw nummer toch Jen?
Zo niet, sorry dan val ik de verkeerde lastig haha.
En als het wel zo is. Ik noem even geen namen, maar ik ben degene die je telefoon vond. Dan weet je het wel hé? Ik zou eigenlijk straks naar huis gaan, maar er is het een en ander verschoven dus nu ga ik zondag naar huis. Heb je zin om zaterdagavond wat te doen?

'Aaaaahhh!' Wat een verrassing. Wat is dit nou!? Ik ben blij! Opeens staat Roos in mijn kamer. 'Jen? Gaat alles goed?' Zonder erbij na te denken gooi ik het eruit: 'Niall Horan vraagt me mee op date!' Roos begint heen en weer te springen en knuffelt me. 'Omg Jen, hoe leuk! Ik ben zo jaloers op je!! Ik ga het meteen tweeten!' Wacht, dat was niet de bedoeling. Daar zou Niall niet blij mee zijn. 'Nee, niet doen!' roep ik iets te fel. Roos kijkt me geschrokken aan. 'Sorry, zo bedoelde ik het niet. Maar Niall wilde al dat niemand wist dat ik mijn telefoon bij hem zou ophalen. Ik heb zelfs mijn vriendinnen er niet over verteld. Als jij dit tweet, wordt hij echt boos', leg ik uit.
Zodra Roos weer weg is, reageer ik op Niall.

Jij:
Niall! Heee.
Dit is mijn goede nummer inderdaad
Ja, wat leuk! Zaterdag is prima.
Wat lijkt je leuk om te doen? Ken je de stad een beetje?

Zodra ik alles heb verstuurd bedenk ik me iets. Ik heb nu een dubbele afspraak gemaakt... Zaterdag zou met Alex zijn!
Ik zucht... ik moet een keuze maken.
Alex ken ik al lang. Ondanks dat het niet altijd even lekker gaat en we onofficieel daten, is het wel altijd fijn samen.
En Niall... wat een leukerd. Maar ik ken hem amper. Ik zou niet voor hem moeten kiezen vanwege zijn roem en uiterlijk.


Reacties:


x1Dx
x1Dx zei op 14 april 2014 - 18:32:
Ooh leuk!
Wie gaat ze kiezen?
Ps. Sorry voor de late reactie
Melding!!!