Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » 60 Seconds || One Direction. » 002- Hello, I'm Going To Kill You.

60 Seconds || One Direction.

15 juni 2014 - 20:32

687

1

223



002- Hello, I'm Going To Kill You.

'Genoeg gekletst!' Riep Harry grijnzend. 'Opletten!' We gaan een spel doen,' zei hij. Hij klom op het kleine bijzettafeltje in de hoek van de ruimte, het tafeltje kraakte onder z'n bruine herenschoenen. 'Je moet een onbekend persoon te bellen. Deze persoon moet 60 seconden met jou aan de telefoon hangen.' De bandana-dragende jongen haalde een mobiel uit zijn zak. Het scherm was kapot, voor de rest zag de telefoon er nog goed uit. 'En de winnaar krijgt..' Harry keek bedenkelijk de kamer rond. 'Geld,' besloot hij met een bevestigende knik. 'Dus mensen, allemaal een tientje inleggen!' Er klonk wat geroezemoes in het dorpscafeetje van Holmes Chapel, maar uiteindelijk lag er toch zo'n €150 in de rode asbak waar drie peukjes in lagen te smeulen. 'Wie wil beginnen?' vroeg Harry. Harry keek de menigte rond. 'Niemand?' vroeg hij verbaasd. Toen stak Niall zijn hand op. 'Laat mij maar beginnen.' Het bleef doodstil in de donkere ruimte. 'Je kent de regels, blonde.' Harry gaf de jongen de mobiel. 'Hallo, met Niall,' klonk het niet veel later. 'Speaker!' Beval Harry met een luide toon. Je zag Niall op het scherm klikken. 'Ja, tien pizza's.' De stem aan de andere kant zei iets onverstaanbaars, toch had Niall het blijkbaar wel verstaan. 'Twee vegetarische en de rest... Eeehh.. Bekijk maar wat je erop doet. Ik lust alles wel.' Toen begonnen de meeste mensen, zo ook Harry, het te snappen. 'Haha, Niall,' grinnikte die. 'Meen je dat serieus? Pizza? Die telt niet.' Niall haalde zijn schouders op. 'Ik heb honger,' bromde hij. 'Wie wil nu, echt?' Zayn, die bezig was een sigaret aan te steken, riep een kreet. 'Ik.' De peuk hing inmiddels tussen zijn lippen. 'Succes met bellen, Malik.' Liam gaf hem een schouderklopje. Zayn knikte alleen. Het nummer dat ingetoetst werd, was niet meer in gebruik. 'Jammer, opnieuw.' Harry was een soort baas, omdat hij het spel ook had bedacht. 'Hallo, ik kom je vermoorden,' zei Zayn met zijn meest angstaanjagende stem. 'Ha ha ha..' Een gemaakte lach was duidelijk hoorbaar. De haren gingen bij sommige aanwezigen recht overeind staan. 'Niet als ik jou eerst vermoordt.' Harry slikte. 'Druk hem maar weer uit,' zei hij met een schorre stem. Op dat moment werd het aardedonker in de zaal. Toen klonk er een afgrijselijke gil. Niet lang daarna hoorde men geweerschoten. Nog een gil. Iedereen raakte in paniek, maar omdat het donker was, werd het alleen nog maar erger. Iedereen zocht dekking bij elkaar. De bliksem flitste. Niemand slaakte een kreet. Iedereen was dood, doodstil. Plotseling floepten de lichten weer aan. Hier en daar opluchtende zuchten. 'W'- wat was dat?' Stotterde Harry, die bij zijn Louis op schoot was gekropen. 'Weet ik niet,' moest Liam toegeven. 'Ik heb echt geen idee. Laten we stoppen met het spel.' Daar was iedereen het direct over eens. Langzaam verlieten alle vrienden het café. De spanning was om te snijden. Alleen Harry, Louis, Zayn, Niall en Liam bleven over in de kamer. 'Nooit van mijn leven ben ik zo bang geweest.' Niall schudde zijn hoofd. 'Ik ook niet, Lou.' Harry liet zich in Louis' armen vallen, die op zijn beurt Harry tegen zich aanduwde en hem lieflijk over zijn hoofd aaide. De jongen met de krullen deed zijn ogen dicht. Zayn, die normaal iets zou hebben gezegd over dit kleffe gedoe, bleef stil voor zich uit staren. 'Zayn?' Vroeg Liam die het rare gedrag op had gemerkt. 'Zayn?' Nu begon ook Niall zich ermee te bemoeien. Liam schudde zijn rechterhand voor Zayns ogen, in de hoop dat z'n beste vriend zou reageren. Zayn schrok op en z'n hoofd trilde even. 'Wat is er, man?' Louis boog zich voorover. 'Nee, niks. Ik ga maar weer eens.' Een zucht ontsnapte uit zijn mond. 'Ik ga mee,' zei Niall. Liam stond ook op. Even later waren er nog twee jongens over. Harry en z'n vriendje Louis hielden elkaars handen vast en zeiden een lange tijd niks. Toen begon Harry: 'Toch raar, hè?' Louis' wenkbrauwen schoven naar boven. 'Wat is raar?' Harry glimlachte. 'Dat ik nog steeds van je houd.' En hij gaf hem verlegen een vlinderkusje op z'n neus.


Reacties:


1dforeverxmx
1dforeverxmx zei op 16 juni 2014 - 17:02:
Ooeeh, spannend! Je kunt echt goed schrijven! Xx