Hoofdcategorieën
Home » Naruto » Fear of Bugs... And a Battle with Shino. » Fear of Bugs... And a Battle with Shino.
Fear of Bugs... And a Battle with Shino.
Fear of Bugs... And a Battle with Shino.
Mendan Dori keek naar de tegenstanders die al geweest waren. Er waren er al een paar naar de ziekenboeg gebracht, zoals Rock Lee. Arme Lee. Die Gaara had de vreemdste krachten die ze ooit gezien gehad. Als ze ooit tegen Gaara zou moeten, zou ze zeker verliezen. En het gevecht met Naruto en Kiba was ook erg cool. Naruto was geweldig, en Mendan had niet gedacht dat hij over zulke kracht zou beschikken. Ze keek even naar haar teamgenoten Yoja en Taloti. Yoja was een jongen die altijd een kleine cape droeg. Hij had vreemde, gele ogen en zei niet veel. Mendan kende zijn manier van vechten, hij gebruikte altijd zijn summoning jutsu. Mendan vond die grote egel altijd maar een beetje griezelig, maar Yoja kon er goed mee omgaan. Taloti had altijd een blinddoek om. Zelfs Mendan had hem nooit zonder een blinddoek gezien. Of hij daar nou doorheen kon kijken of dat hij één of ander zesde zintuig gebruikte, wist ze niet. Maar ze wist wel dat hij een enorm goede ninja was.
"Tijd voor de volgende ronde," zei toen opeens iemand.
Mendan keek snel naar het bord.
“Het volgende gevecht zal een strijd zijn tussen…”
De letters verschenen op het bord en Mendan keek verschrikt.
“Mendan en..”
De volgende naam verscheen.
“Shino!”
Mendan keek even om zich heen.
“Wie is Shino?” vroeg ze aan Taloti.
Taloti wees naar een jongen die aan de andere kant tegen een paal stond met zijn handen in zijn zakken. Hij droeg een klein, zwart brilletje en een lange, grijze jas met een grote kraag.
“Pas op met hem,” zei Taloti toen. Mendan keek hem vaag aan.
“Waarom?” vroeg ze. “Hij ziet er niet zo gevaarlijk uit.”
“En dat soort ninja zijn het gevaarlijkst,” zei Taloti.
Mendan haalde haar schouders op.
“Oké! Je kunt het, Mendan!” zei Yoja terwijl hij haar op haar schouder sloeg. Mendan schrok op.
“Autsch. Bedankt,” mompelde ze. Yoja grinnikte.
Aan de overkant zag ze Kiba die iets tegen die Shino zei en even in haar richting keek. Mendan grijnsde zelfverzekerd en toen zei Kiba nog iets tegen Shino, wie onverschillig knikte. Hij gooide zijn benen over de rand van het hek en sprong de arena in. Hij had zijn handen nog steeds in zijn zakken.
“Alrighty!” zei Mendan en ze kraakte haar vuisten even. “Laten we dit afmaken!”
“Pas op met hem,” hoorde ze Taloti nog een keer zeggen terwijl ze over de rand sprong en klaar ging staan in de arena. Shino keek haar even aan. Of tenminste, ze dacht dat hij haar aankeek, want ze kon zijn ogen niet zien door die bril. Hij zei niets.
“Oké dan,” zei Mendan terwijl ze hem vaag aankeek. “Laten we beginnen!”
De altijd hoestende ninja klapte in zijn handen en ging tussen hen in staan.
“Zijn jullie klaar?”
Mendan zette alvast een voet naar voren en ging klaar staan voor het gevecht. Haar tegenstander, daarentegen, bleef nog steeds onverschillig staan met zijn handen in zijn zakken. Hij zag er toch wel erg serieus uit. Hij leek haar niet te proberen intimideren maar leek zich dan ook totaal niet bedreigd te voelen door haar. Wat was er met deze gozer? Hij staarde maar in haar richting met die zwarte bril… Mendan wist niet precies wat ze moest denken van hem. Het was onmogelijk om hem in te schatten. Ze schudde de gedachte uit haar hoofd en zette haar zelfverzekerde grijns weer op.
“Klaar!” riep ze uit.
Shino knikte langzaam.
“Goed dan. Laat het gevecht… BEGINNEN!”
Mendan pakte alvast een shuriken uit haar tasje, maar de enge dude bewoog nog steeds niet.
“Goed dan…” zei Mendan. “…dan bijt ik het spits af! HYAH!”
Ze gooide haar shuriken op hem af. Dat deed ze altijd eerst om te kijken hoe de tegenstander zou reageren. Zou hij een stap opzij doen, wegspringen, of de shuriken terug slaan met een kunai? Mendans shuriken vloog in volle vaart op Shino af. Shino zette een stap op zij en de shuriken vloog langs hem heen en kaatste tegen de muur.
Snel sprong Mendan op hem af en balde haar hand tot een vuist. Ze was klaar om hem een klap te verkopen. Met een schreeuw haalde ze uit met haar vuist, maar Shino ving de aanval op met simpelweg één arm.
“Zo, dus je bent sterk, eh?” zei Mendan terwijl ze Shino aankeek.
Shino bewoog niet. Dit maakte haar eerlijk gezegd een beetje oncomfortabel. En met die bril… Ze voelde haar zekerheid langzaam maar zeker verdwijnen en haar triomfantelijke grijns veranderde in een ongemakkelijke blik. Blijkbaar beschouwde Shino dit als het juiste moment om toe te slaan. Hij trapte Mendan ruw in haar maag en ze schoof op haar voeten achteruit. Ze kon haar evenwicht nog net behouden en bleef op haar benen staan.
Mendan schudde verschrikt haar hoofd. Ze leek zelfs haar concentratie te verliezen. Dit kon niet gebeuren. Ze kon het maar beter snel afmaken.
“Grrr.. FOCUS!” zei ze tegen zichzelf.
Ze strekte haar handen voor haar uit en begon een jutsu te vormen met haar vingers.
“Fire Style!” riep ze uit. “Fire Tornado Jutsu!”
Met een zwaai van haar armen ontstond er een tornado van vlammen om haar heen, met zijzelf in het oog van de tornado. Met grote snelheid rende ze op Shino af.
“HAAA!” riep ze uit, en er onstond een explosie. Haar jutsu was uitgewerkt, en overal was rook. Dit kostte veel van haar chakra dat wel, maar haar tegenstander had dit nooit geblokkeerd kunnen hebben.
“Heh…” zuchtte ze.
Maar toen de rook langzaam verdween, zag ze het silhouet van haar tegenstander plotseling opdoemen. Hij leek nog gewoon sterk te staan. Mendans ogen werden groot. Dat was… Onmogelijk!
Ze staarde vol ongeloof naar haar rivaal, en toen werd zijn huid plotseling zwart en stortte het ineen in allemaal kleine insecten.
Insecten.
INSECTEN.
Mendans hart stopte even met kloppen en met een gil sprong ze achteruit. De insecten kwamen op haar aflopen. Angstig zette ze nog een stap achteruit. Als er iets was dat ze haatte, waren het insecten. Die dingen joegen haar de stuipen op het lijf!
Ze zette nog een stap naar achter, maar botste toen met haar rug tegen iemand aan. Ze bleef stokstijf stil staan en zweet vormde zich op haar voorhoofd.
“Bang voor insecten?” vroeg Shino zacht.
Mendan slikte een brok in haar keel door toen ze zag dat de insecten voor haar nog dichterbij kwamen. Dat van toen net was dus… Een insectenkloon? Maar dan…
“J-ja…” wist ze eruit te krijgen met een schorre stem.
Het was even stil en de insecten stopten plotseling met lopen. Ze voelde Shino zich naar haar toe buigen.
“Mooi zo.”
Mendan ademde scherp in toen de insecten voor haar begonnen te rennen. Ze draaide zich om en stond recht voor haar tegenstander, en wat ze in zijn gezicht zag maakte haar al helemaal bang. Er kropen allerlei insecten over zijn gezicht. Ze leken uit hem te komen.
Maar voordat Mendan haar hand op kon steken om te zeggen dat ze het opgaf, werd ze bedolven onder de insecten. Mendan viel flauw, en dat was niet omdat de insecten haar chakra hadden geabsorbeerd.
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.