Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Naruto » Lisama Wutaki's Eerste Dag » Een Nieuwe Dag

Lisama Wutaki's Eerste Dag

5 juli 2015 - 17:08

676

0

251



Een Nieuwe Dag

Mijn naam is Lisama Wutaki. Ik ga vandaag naar mijn nieuwe school in de Hidden Leaf Village. Natuurlijk ben ik best nerveus, maar de persoon die alles voor het zeggen heeft in dit dorp, de Hokage, is een erg aardige man. Daar ben ik in ieder geval al achter gekomen. Ik hoop wel dat ik bij aardige ninja in de klas kom. Dat hoop ik echt.
Ik loop over het schoolplein richting de school. Bij de boom daar zie ik een schommel hangen. Het ziet er best wel eenzaam uit zonder de leerlingen. De les is natuurlijk al begonnen. Ik open de deur en loop naar binnen. Meteen hoor ik het drukke gepraat uit de klaslokalen komen. In welk lokaal zit ik ook al weer..? Uhm… Lokaal 23 was het, geloof ik. Dat had mijn nieuwe Sensei tenminste tegen me gezegd. Iruka Sensei, heet hij. Als het goed is zou hij mijn klasgenoten al hebben verteld dat er een nieuwe ninja bij hen in de klas zou komen. Ik hoop maar dat ze me accepteren…
Ik kom langs allerlei lokalen met cijfers er op. Ik ben al bijna bij de 23.
19…
20…
21…
22…
Ah, daar is het lokaal.
Ik loop er naar toe. Voor de deur adem ik nog even diep in. Dan open ik de deur.
Meteen word ik aangekeken door alle Leaf ninja in het klaslokaal. Verlegen kijk ik naar de grond.
“Ah, Lisama Wutaki! Ik heb ze net verteld dat je zou komen. Wil je jezelf even voorstellen?” zegt Iruka Sensei dan.
Ik kijk voorzichtig de klas rond.
“Uh… H-hoi, ik ben Lisama en ik, eh.. kom eigenlijk uit de Land of Fire.”
Terwijl ik snel de klas rondkijk zie ik een paar aparte gezichten. Een jongetje dat de hele tijd aan het eten is, een jongen met een vreemd, wolf-achtig gezicht, een meisje met roze haar en groene ogen, een jongen met zwart haar in een paardenstaart die er nogal onderuit gezakt bij zit, een meisje met blauw haar en vreemde ogen, en nog een heleboel anderen. Maar één iemand valt me het meest op: de jongen met het oranje pak, het blonde haar en de blauwe ogen. Hij heeft zo’n vrolijke uitdrukking op zijn gezicht dat ik ook meteen begin te glimlachen.
“Goed dan,” zegt Iruka Sensei tevreden. “Neem plaats.”
Ik kijk even rond of ik nog ergens een lege plek zie. Er was nog een lege plek naast een jongen met zwart haar, en een zwarte, ronde bril. Ik keek even naar hem, hij was de enige die zijn hoofd niet naar mij toe had gedraaid toen ik naar binnen kwam. Hij, en die jongen aan de andere kant van de klas. Ook hij had zwart haar, maar hij droeg blauwe kleding. Naast hem zit dat meisje met dat roze haar en daarnaast de jongen met het blonde haar.
Ik haal mijn schouders op en loop naar de plek naast de jongen met de zwarte bril. Voorzichtig ga ik zitten en kijk even naar de jongen. Hij draagt een grijs-wit achtige jas met een grote kraag. Hij ziet er een beetje vreemd uit. Dan pas draait hij zijn hoofd even naar mij toe. Ik kan nog steeds niet zien of hij me aankijkt dankzij die donkere bril van hem.
“Eh, hoi,” zeg ik voorzichtig.
Het is even stil voordat de jongen zichzelf voorstelt.
“Mijn naam Shino Aburame,” zegt hij dan.
“Shino Aburame,” herhaal ik. “O-oké…”
“EN IK BEN NARUTO UZUMAKI!!!!” schreeuwt opeens iemand waardoor iedereen zich helemaal dood schrikt. Ook ik kijk verschrikt op. De blonde jongen was op zijn tafel gaan staan.
“EN IK GA HOKAGE WORDEN!!” roept hij vrolijk.
Ik kijk naar zijn vrolijke, spontane gezicht en voel mijn onzekerheid wegebben. Deze jongen…
Het meisje naast hem staat ook op. “En mijn naam is Sakura… Let maar niet op Naruto hier, hij is een beetje GESCHIFT!!!”
Bij dat laatste woord trekt ze Naruto ruw van de tafel af waardoor hij op de grond valt.
“Auuuu…” kermt hij.
Ik grinnik en buig mijn hoofd. “Hoi Naruto, Sakura.”
“En mijn naam is Kiba!” roept opeens iemand anders, en ik draai me om. Achter me zit een jongen met het wolf-achtige gezicht. Ik glimlach voorzichtig.
“Aangenaam.”


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.