Hoofdcategorieën
Home » Naruto » Lisama Wutaki's Eerste Dag » Transformeren
Lisama Wutaki's Eerste Dag
Transformeren
Na een poosje heeft iedereen zich voorgesteld. Ik kijk tevreden voor me uit terwijl Iruka Sensei verder gaat met de les.
“Jongens,” zegt hij. “Vandaag gaan jullie de Transformation jutsu verder ontwikkelen. Aan het eind van de dag wil ik jullie allemaal zien te transformeren in… Nou, mij. Dat lijkt me niet zo moeilijk, eh? Goed, ik geef jullie allemaal een blad met vragen die je moet beantwoorden over de Transformation j—”
“Alweer theorie?!” roept Naruto. “Gaan we nou nooit eens een keer de praktijk oefenen!?”
“Naruto,” begint Iruka kalm. “Theorie is net zo belangrijk als praktijk. Misschien voor jou zelfs belangrijker, omdat je altijd faalt in de praktijk.”
Een paar mensen grinniken.
“Goed dan,” zegt Iruka. “Ik deel nu de blaadjes uit. Pak jullie pennen er maar alvast bij.”
Ik pak mijn etui uit mijn tas en haal een pen eruit. Iruka legt een blad met vragen op mijn tafel. Snel lees ik de eerste vraag.
“Gebruik je voor de Transformation jutsu je interne of je externe chakra..?” mompel ik. “Hm..”
Ik denk even na. Dat wist ik eerlijk gezegd niet. Op mijn andere school deden we niet zo vaak aan Transformation…
Ik zie in mijn ooghoek dat Shino al bijna alle antwoorden heeft ingevuld. Ik denk nog even na. Extern.. Of intern? Wat betekenen die woorden eigenlijk? Zelfs dat weet ik niet. Peinzend staar ik naar de vraag en besluit de volgende maar alvast te lezen.
‘Een hoeveelste deel van je chakra kost het ongeveer om een eenvoudige Transformation jutsu uit te voeren?’ Oh man, dat weet ik ook al niet! Na het bekijken van de andere acht vragen bedenk ik me dat ik eigenlijk op geen één vraag het antwoord weet. In mijn ooghoek zie ik hoe Shino zijn pen al heeft neergelegd. Was hij nu al klaar? Even kijk ik of hij echt alle antwoorden zo snel heeft ingevuld, maar dan draait hij plotseling zijn hoofd naar mij toe. Snel focus ik me weer op mijn eigen werk. Ik wil niet dat hij denkt dat ik nu al aan het afkijken ben bij hem. Hij ziet er niet bepaald uit als iemand die dat prettig zou vinden…
Ik kijk naar de vragen en zucht diep.
“Oké allemaal,” zegt Iruka dan. “Ik neem aan dat jullie allemaal klaar zijn met de vragen… Checken jullie maar even of de persoon die naast je zit dezelfde antwoorden heeft als jij.”
Meteen klinkt er geroezemoes van mensen die elkaars antwoorden aan het vergelijken zijn. Ik draai langzaam mijn hoofd naar Shino, wie mijn papier zonder antwoorden grondig aan het bestuderen is.
“Het lijkt erop dat wij niet helemaal dezelfde antwoorden hebben,” zegt hij na een poosje, alsof hij heel lang hierover na gedacht heeft en eindelijk tot de conclusie is gekomen.
Ik kijk hem verbaasd aan. Was hij nou serieus? Aan zijn gezichtsuitdrukking had ik werkelijk niets. Ik kijk hem nog even aan, maar dankzij die grote kraag en die zwarte bril heb ik geen idee of hij serieus is. Ik ga er maar van uit.
“Uh… J-juist. Eh, welke a-antwoorden heb jij dan anders..?”
Shino pakt zijn antwoorden er bij en legt het naast mijn ‘antwoorden’ neer.
“Nou,” begint hij, alsof hij van plan is een hele analyse te gaan geven. “Zoals je ziet heb ik bij vraag één iets ingevuld. En bij jouw antwoord staat het geschreven met onzichtbare inkt, en dus is het niet mogelijk voor mij om te lezen. Misschien kun je me vertellen wat je nou precies hebt opgeschreven.”
Ik kijk even naar Shino’s antwoord en kijk dan weer naar zijn gezicht om te kijken of hij nog steeds serieus is. Nog steeds geen verandering in zijn gezichtsuitdrukking. Het begint een beetje eng te worden.
Nerveus slik ik en kijk opnieuw naar mijn blad. Ik begon zowat te geloven dat ik met onzichtbare inkt geschreven had. Net als ik antwoord wil geven, zegt Shino tot mijn opluchting: “Ik maak maar een grapje.”
Met een wazige blik kijk ik weer naar Shino, maar hij kijkt nog steeds zo serieus als een… Ja, als wat eigenlijk?
“Weet je wat de woorden intern en extern betekenen?” vraagt hij dan.
Ik schudt voorzichtig mijn hoofd.
“Kijk,” begint hij. “Je interne chakra is de chakra in het binnenste van je lichaam. Je externe chakra zit aan de buitenkant. Bij een transformatie hoef je alleen je uiterlijk te veranderen..”
“..dus gebruik je alleen je externe chakra?” maak ik zijn zin voorzichtig af.
Shino knikt.
“Precies.”
Snel schrijf ik het antwoord op.
Uiteindelijk heb ik alle vragen beantwoord. Shino heeft alles aan me uitgelegd en ik was hem erg dankbaar. Ik kijk hem even aan. Hij was nog steeds een beetje eng, maar niet gemeen in ieder geval. Dat was wel een opluchting.
“B-bedankt, Shino,” zeg ik.
Shino knikt alleen.
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.