Hoofdcategorieën
Home » Naruto » Orochimaru's Dood » Orochimaru's Death
Orochimaru's Dood
Orochimaru's Death
Waar was Kabuto als je hem nodig had?
Altix rende door de donkere gangen van Orochimaru’s schuilplaats. Er stond een grote wanhoop op haar gezicht. Natuurlijk had ze vertrouwen in Orochimaru, en hiervoor had ze nooit kunnen twijfelen aan zijn overwinning. Maar nu… Nu was Sasuke zijn tegenstander.
Echt waar, waar wás Kabuto?! Hij zei dat hij over een minuut terug zou zijn, maar er waren inmiddels al vijf minuten voorbij!
Altix probeerde haar tempo te verhogen, maar ze was nogal verzwakt door Sasuke’s Chidori.
“Kabuto!!!” riep ze uit. Ze voelde haar wanhoop groter worden. Orochimaru was al in een slechte staat, en al verwachtte ze niet dat hij verslagen zou worden, was ze wanhopig.
“Kabuto!”
Nog steeds geen antwoord. Altix besloot tot het uiterste te gaan en ze verhoogde haar tempo. Ze stormde Kabuto’s medicijnkamer binnen.
“Kabuto!” riep ze buiten adem.
In het donkerste gedeelte van de kamer stond iemand met zijn rug naar haar toe.
“Altix, wat is er mis?” vroeg hij kalm.
Altix ademde diep in.
“Kabuto. Orochimaru is in gevaar.”
Dat deed het ‘m. Kabuto stopte met waar hij mee bezig was en draaide zich om. Altix zag zijn bril schitteren in zachte schijnsel van het kaarslicht.
“Wat zei je?”
“Je hoorde me wel,” antwoordde Altix doordringend. “Het is Sasuke Uchiha.”
Toen zag Kabuto ook de schrammen op het lichaam van Altix. Zijn ogen werden groot.
“L-Lord Orochimaru… Ik ga al, Altix!”
En met een snelheid die Altix nooit eerder gezien had sprintte Kabuto de kamer uit. Zijn gezicht straalde nu ook wanhoop uit, en dat had Altix nog nooit eerder gezien. Ze kon hem beter achterna gaan. Kabuto was in zijn eentje waarschijnlijk niet sterk genoeg tegenover Sasuke.
En dus rende ze Kabuto achterna. Beiden hadden ze een vreemde angst binnenin hen. Een angstige wanhoop die ze nog nooit eerder gevoeld hadden. Want ze vreesden voor het leven van een onsterfelijke ziel. Ze vreesden voor het leven van Orochimaru.
Kabuto en Altix waren de enigen die Orochimaru vrijwillig dienden, gewoon omdat ze hem bewonderden. De anderde dienaars dienden Orochimaru alleen maar omdat hij ze had beloofd er iets voor terug te geven, of omdat hij ze gehersenspoeld had. Ook vond Altix Orochimaru’s experimenten altijd erg interessant, ook al maakte het haar misselijk als hij mensen gebruikte voor zijn wrede onderzoeken. Natuurlijk vond ze Orochimaru dus ook een beetje griezelig, maar ze was altijd gefascineerd door hem. Kabuto en Altix hadden Sasuke eigenlijk nooit echt gemogen. Het was duidelijk dat hij Orochimaru niet respecteerde, en vandaag was het duidelijk geworden wat die drager van de Sharingan al die tijd al van plan was.
Altix was eindelijk weer aangekomen bij Orochimaru’s kamer. Meteen rook ze de stank van bloed. Ze zag Kabuto al bij de deuropening staan, de kamer in kijkend. Tot Altix’s schrik waren Kabuto’s ogen groot en zijn pupillen klein. Dit kon niet waar zijn…
En toen kwam er iemand de kamer uit lopen, en Altix’s adem stokte ook. Het was Sasuke Uchiha, de Sharingan-drager. En hij keek alsof er niets gebeurd was.
“Zeg me één ding…” zei Kabuto zonder hem aan te kijken. “Welke van de twee ben jij?”
Sasuke draaide zich om en Altix hield haar adem in.
“Ik denk dat je dat wel weet.”
En toen viel Altix op haar knieën. Kabuto leek het nog niet te begrijpen, maar het was duidelijk voor haar. Orochimaru…
Orochimaru was dood.
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.