Hoofdcategorieën
Home » Naruto » School? » Filosofie
School?
Filosofie
"Nou, dat was weer een schitterende les…" mompelde Kenya toen ze de kleedkamer hadden bereikt.
Lena en Iva grinnikten.
“Ach ja, we moesten iets verzinnen.”
“Én,” begon Nandy. “dat gejank van hem kostte ons toch mooi een paar minuten van de les!”
Lena peinsde even. “Ik betwijfel of iedereen daar zo blij mee was…”
Ze keek even naar de chagrijnige gezichten van een aantal klasgenoten die ze totaal niet mocht. Nee, zij waren te fanatiek naar Lena’s smaak.
“Zeg, wat hebben we nu?” vroeg Anji toen.
Lena keek naar Iva, die wist altijd het antwoord. Iva rolde met haar ogen.
“We hebben nu filosofie.”
Lena draaide zich weer naar Anji. “We hebben nu filosofie!” herhaalde ze.
“Ah, oké.”
Lena ginf verder met omkleden.
“Zeg Anji,” begon ze toen. “Wat vind jij eigenlijk van onze filosofiedocent?”
Anji haalde haar schouders op. “Ach, ik mag hem wel. Meneer Itachi is best oké.”
Lena keek droog naar haar vervelende klasgenoten die opeens compleet begonnen te swoonen bij het horen van zijn naam. Lena keek naar Iva wie aan het grinniken was.
“Mijn hemel,” mompelde Lena. “Wat is er toch mis met de wereld.”
"In welk lokaal?" vroeg Lena aan Iva.
“Lokaal 299. Hoe vaak ga je nog vergeten dat we altijd filosofie hebben in 299?”
“Zo’n 299 keer, neem ik aan.”
Iva lachte sarcastisch terwijl ze de trap op liep. Lena volgde haar.
Zoals gewoonlijk was meneer Itachi weer als allereerste bij de les. Vreemd genoeg lukte het hem altijd maar weer om eerder dan zijn leerlingen bij het lokaal te zijn. Zelfs als hij het uur ervoor in een lokaal op een andere verdieping les moest geven. Het maakte Lena niet zoveel uit.
Itachi stond zoals altijd bij de deuropening en begroette de leerlingen. Een paar van Lena’s klasgenoten swoonde compleet toen hun docent “hallo” tegen ze zei. Lena keek droog naar zijn rare, rode ogen toen ze langs hem liep.
“Goedemorgen, Lena.”
Lena snoof een keer. “Hoi.”
Snel liep ze langs hem heen en ging op haar plek zitten in het klaslokaal, helemaal rechts achteraan. Iva ging naast haar zitten.
“Dit wordt vast weer een leuke les,” mompelde Iva.
Lena gromde wat.
Toen eindelijk iedereen zijn plek had gevonden in het lokaal deed Itachi de deur dicht en liep naar voren.
“Welkom terug, leerlingen,” zei hij zonder ook maar een klein beetje te glimlachen. “Vandaag ga ik het hebben over de gevolgen van politieke beslissingen op onze samenleving.”
Lena sloot haar ogen en besloot deze les maar weer slapend door te brengen, zoals gewoonlijk. Politiek, gevolgen, bladiebladiebla.
Lena had net een prachtige droom over gestoofde kastanjes, toen Iva haar wakker maakte. Lena keek haar met slaperige ogen aan.
“Ugh… Wat is er?”
“De les is over vijf minuten afgelopen.”
“Ah, mooi zo. Kun je me ‘n korte samenvatting geven van wat ie gezegd heeft?”
Iva krabde op haar hoofd. “Ik weet niet of ik dat kan in het kort…”
“Probeer maar gewoon.”
“Uh, oké. Hier komt het: politiek gaat denken, lalala, besluit iets, mensen worden blij en boos, hoe drastischer de beslissing, hoe meer procent kans op—”
“Ja ja ja, heel leuk. Ik snap het al..”
Iva zuchtte diep.
“Lena, ik snap echt niet hoe je het ooit voor elkaar hebt gekregen gemiddeld het hoogste cijfer van de klas te scoren voor dit vak.”
Lena haalde haar schouders op. Het boeide haar niet veel.
Toen ging de bel. Lena pakte langzaam haar tas in en gaapte. Ze strompelde richting de uitgang van het lokaal.
“Lena.”
“AAAAHH!!”
Lena draaide zich verschrikt om. Het was haar docent. Hoe hij zo snel hier was gekomen wist ze niet, maar ze schrok zich wel dood.
“Oh, m-meneer Itachi… Uh, hoi?”
Lena mocht de manier waarop hij keek niet. Ze mocht zijn rare, rode ogen niet.
“Slaap je ‘s nachts?” vroeg hij toen. Lena knipperde een paar keer.
“Slapen?”
“Ja.”
“Uh… Ik denk het wel… Hoezo?”
Itachi boog zich over haar heen. “Hou dan op met slapen tijdens de les.”
Lena slikte. “Eh… Heh heh, n-natuurlijk, meneer!”
Haar docent ging weer recht staan en knikte. “Goed dan. Nu zou ik maar rennen naar de volgende les.”
Lena schrok; iedereen was al weg! En toen zag ze ook dat Itachi verdwenen was.
“Oh fijn,” mompelde Lena, want ze wist niet wat ze nu voor les had. Ze pakte haar agenda uit haar tas en zocht haar rooster op. Ah, daar was het. Gym, filosofie… Biologie!
BIOLOGIE?!
Lena smeet haar agenda terug in haar tas en rende zo snel als ze kon door de school naar het biologielokaal. Die verloekte Itachi, dankzij hem was ze nu te laat bij biologie! En dat was het vak waar ze absoluut niet te laat voor wilde komen! Nee, niet omdat ze zo van het vak hield, maar omdat mister Orochimaru het vast niet leuk ging vinden als ze zo laat de les nog kwam binnenvallen!
Zo snel als ze kon rende ze naar het lokaal.
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.