Hoofdcategorieën
Home » Kingdom Hearts » Nobody's Life » 35: Radiant... Garden?
Nobody's Life
35: Radiant... Garden?
Soms zie je bepaalde dingen over het hoofd. Zo kan het zijn dat je gisteren over straat liep, en die ene losse tegel op straat over het hoofd zag. Je zou zeggen dat dit niet zo'n belangrijk detail is, maar als je de volgende dag op het nieuws hoort dat dieven in jouw omgeving een paar waterleidingen gestolen hebben, dan zou je misschien toch wel wat hebben aan die loszittende steen die je zag. Misschien hadden de dieven onder die steen een gat gegraven of geboord, en zo konden ze de leidingen stelen. Maar jij had het over het hoofd gezien.
Soms zie je dingen over het hoofd die veel belangrijker zijn dan ze lijken.
Zo sloot ik mijn boekje met verzamelde informatie, en ik opende mijn nachtkastje en legde het boekje er weer terug in naast de CD. Maar wat ik over het hoofd zag, was dat de CD nu op een andere locatie in het nachtkastje lag. Ik zag over het hoofd dat de CD nu ondersteboven lag, en ik zag over het hoofd dat het veel verder naar voren was geplaatst.
Ik zag over het hoofd dat iemand de CD had gezien, opgepakt en weer teruggelegd, en dat was eigenlijk cruciale informatie die ik nooit over het hoofd had mogen zien.
---
De volgende morgen werd ik niet wakker door geschreeuw, een klap, of gerinkel van glas. Ik werd wakker omdat ik voldoende geslapen had. Het kasteel leek vredig te zijn, en dit verbaasde me. Ik ging rechtop zitten in mijn bed, deed mijn zwarte jas aan stond op. Me afvragend wat voor missie ik vandaag zou hebben, en met wie, liep ik mijn kamer uit. Ik had een veel beter gevoel dan gisteravond. Die slaap had me goed gedaan.
"Altix."
Ik draaide me om en zag meneertje Vuurbal aan komen lopen. "Yo, Axel."
Axel glimlachte. "Yo." Hij krabde op zijn hoofd. "Uhm.. Gaat het?" vroeg hij voorzichtig.
Ik keek hem verrast aan. "Heb je het over wat er gisteren was gebeurd?"
"Ja.. Ik hoorde van Saïx dat Xemnas.." Hij schudde zijn hoofd. "Het was vast niet aangenaam om die angst te voelen."
"Dat.. Klopt." Ik beet op mijn lip toen ik dacht aan het angstaanjagende beeld van Xemnas die langzaam veranderde in mijn nachtmerrie, Ansem, en de felle ogen die ik gewoon niet uit mijn gedachten kon krijgen. "Ik weet niet waarom ik bang was, Axel," zei ik. "Maar Xemnas.. Ansem.. Hij.."
Axel keek meteen een andere kant op. "Heh. Ansem," zei hij, en even zag ik iets van verdriet in zijn ogen.
Op dat moment dacht ik terug aan de verspreking van Saïx, vlak voor ik naar Hollow Bastion ging. Wat zei hij ook alweer..?
Radiant--
Ik keek op. "De Radiant--"
Axel keek me verschrikt aan, maar ik was al gestopt met praten, net als Saïx dat had gedaan.
Ik kneep mijn ogen tot spleetjes. "Axel," zei ik, "wat heeft het woord Radiant met Hollow Bastion te maken?"
Axel beet zijn kiezen op elkaar. "Waar.." Hij slikte. "Waar heb je dat gehoord?"
"Saïx zei het per ongeluk," zei ik. "Vlak voor ik naar Hollow Bastion ging."
"Saïx," herhaalde Axel, en hij keek naar de grond. "De Radiant Garden."
Ik keek hem even aan. Het was vreemd, Axel leek ergens werkelijk verdrietig om te zijn, maar ik wist niet wat, en ik kon hem niet helpen.
"De Radiant Garden," herhaalde ik. "Hm. Hollow Bastion leek niet op een Radiant Garden."
"Dat klopt," zei Axel snel. "Sorry, Altix. Ik moet er vandoor. Succes met je missie."
Hij teleporteerde voordat ik nog iets kon zeggen. Ik zuchtte diep. Het was weer eens tijd om naar de Grey Area te gaan.
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.