Hoofdcategorieën
Home » Overige » I don't wanna be an American Idiot! » 3. Holiday
I don't wanna be an American Idiot!
3. Holiday
We hebben de stad verlaten, en leven gewoon op straat. Eigenlijk niet anders dan Jesus of Suburbia al deed. Volgens mij hebben we het juiste gedaan. Ik zit niet meer vast aan de stad, en doe wat ik wil. Dit had ik al veel eerder moeten doen!
Maar nog steeds zit ik ergens aan vast; de politiek.
Zij zorgen dat wij wonen in hun leugens. Ze maken alles mooier, maar dat is het niet. Te veel mensen trappen erin. Jesus of Surburbia heeft hier en daar wat vrienden wonen, en we laten duidelijk onze mening horen. Midden op straat schreeuwen we wat wíj ervan vinden, en dat mensen hun ogen eens open moeten doen.
Sommigen kijken ons geërgerd aan, anderen gaan er met een stevige pas vandoor. Maar als ze denken dat wij een stel gekken zijn, laat ze dat lekker denken. Hebben ze eindelijk eens een eigen mening.
We trekken rond naar allerlei steden, het is een soort vakantie voor ons, en tegelijk werken we voor een goed doel: de mensen wakker schudden.
Bij Californië blijft Jesus of Suburbia plakken bij een van zijn maten. Ik ga alleen verder. ‘We komen elkaar vast wel weer tegen!’ Zegt hij. Het klinkt nogal schor want we hebben de laatste dagen nogal wat rond geschreeuwd. Het voelde goed, en het luchtte veel op.
Het klonk bijna als een stuk uit een of ander nummer.
Sieg Heil to the president Gasman
Bombs away is your punishment
Pulverize the Eiffel towers
Who criticize your government
Bang bang goes the broken glass and
Kill all the fags that don't agree
Trials by fire, setting fire
Is not a way that's meant for me
Just cause, just cause, because we're outlaws yeah!
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.