Hoofdcategorieën
Home » Overige » I don't wanna be an American Idiot! » 5. Are we the Waiting
I don't wanna be an American Idiot!
5. Are we the Waiting
Weer een nieuwe nacht is aangebroken. Het is een heel mooie nacht, met veel sterren aan de hemel. Wolkenkrabbers reiken tot aan de hemel. Kon ik daar maar ergens zijn. Ik heb al honderd keer bedacht hoe ik het snelste vooruit kom, maar niets werkt. Het enige wat ik kan doen is lopen. Ik heb een tijdje geleden geprobeerd om met iemand mee te liften, maar die poging mislukte. Wie wil er nou zo iemand in zijn auto hebben?
Mijn gezondheid gaat achteruit. Dat valt ook wel te zien. Ik heb geen geld meer, dus ik kan amper aan voedsel komen. ’s Nachts zwerf ik over straat, en overdag verschuil ik me ergens waar ik niet opval.
Ik weet niet eens meer zeker of ik wel besta. Is dit niet een droom? Een nachtmerrie? Wanneer word ik dan wakker?
Ik kijk in een van de winkelruiten. De spiegeling die ik zie lijkt niet eens meer op diegene hoe ik mezelf ken. Deze persoon heeft duidelijk heel erg veel gebrek aan slaap.
Hoe zou het met Jesus of Suburbia zijn? Zou hij ook een rotleven leiden? Of heeft hij het goed met alle alcohol en drugs?
Ik weet het niet… En ik betwijfel of ik er ooit achter zou komen.
Reacties:
Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.